تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: رسالت روابط عمومی ها تغییر نگرش در جامعه آرمانی همراه با ارزش آفرینی و اخلاق مداری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسالت روابط‌عمومی‌ها تغییر نگرش در جامعه همراه با اخلاق‌مداری است

علیرضا مهدوی شاهرودی

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: رسالت روابط‌عمومی‌ها تغییر نگرش در جامعه آرمانی همراه با ارزش آفرینی و اخلاق مداری است.
به گزارش روابط عمومی، علیرضا مهدوی شاهرودی در سومین مجمع روابط‌عمومی‌های ادارات شهرستان ری، اظهار داشت: هنر و مهارت روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان رکن سوم و یک وظیفه اصلی، می‌طلبد که با ترکیب علم و دانش یک تحول عظیم در این حوزه به‌وجود آورند و از طرفی رسالت اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها است که موجبات تغییر نگرش در جامعه آرمانی همراه با ارزش آفرینی و اخلاق مداری را فرهنگ‌سازی کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: در یک جامعه آرمانی و مهدوی، حوزه اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی موفق خواهد بود که ارتباط صحیح و سالم بین مدیریت و مردم را همزمان ایجاد کند.
وی در ادامه بیان داشت: جامعه امام زمانی (عج) جامعه‌ای آرمانی و آراسته به فضایل اخلاقی است.
مهدوی شاهرودی گفت: انتظار واقعی در انزوا یا انفعال نیست بلکه آمادگی برای زیارت حضرت و تشکیل حکومت عدل جهانی که پیامبران الهی نیز بشارت داده بودند به‌عنوان یک عبادت محسوب شده و هر چقدر جامعه آماده و منتظر در جهت دوستی و زیبایی و ایثارگری و فداکاری گام بردارد، یک جامعه امام زمانی (عج) شکل خواهد گرفت و آرامش و امنیت با خود به همراه می‌آورد.
وی افزود: دو گروه آموزش و پرورش و جامعه اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی‌ها به نحو شایسته در به‌وجود آمدن جامعه آرمانی نقش موثری خواهند داشت چراکه این دو نهاد با داشتن مخاطبان بسیار بهترین راهکار را برای تشنگان ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) می‌توانند ارایه کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران عنوان کرد: امروز رسانه‌های بسیار در دنیا فعالیت می‌کنند و به مانند سابق نیست که رسانه تنها به دید یک کالا نگاه شود، از این رو امروز رسانه به ابزاری کاربردی برای نهادهای دولتی و غیردولتی درآمده و با توجه به ضروریات به‌وجود آمده دیگر نمی توان این بخش را سطحی نگریست و آن را حذف کرد بلکه باید فضای موجود را به نفع جامعه مدیریت و از آن بهره جست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه روابط عمومی و ارتباطات می‌تواند در این مسیر اثربخش باشد و با توجه به ظرفیت‌های بالای موجود بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در استان تهران به‌ویژه شهرستان ری با وجود حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و آثار تاریخی فراوان این منطقه، باید از وجود رسانه‌های هوشمند به‌طور جدی برای اطلاع‌رسانی بهره کافی برد.
مهدوی شاهرودی افزود: مدیریت هیجانات اجتماعی به‌عنوان حساس‌ترین و ظریف‌ترین وظیفه و از طرفی ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مدیریت دستگاه‌ها از دیگر رسالت‌های مهم و در واقع اصلی روابط‌عمومی‌ها است و این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که برای دستگاه‌های خود احترام قایل باشیم.
مدیرکل روابط‌عمومی استانداری تهران در پایان عنوان کرد: ارتباط سالم بین مردم و مسئولان از شاخصه روابط‌عمومی موفق است که می‌تواند مسیر دستیابی به اهداف چشم‌انداز 20 ساله را هموار کند.

تنظیم: هومن بهلولی