تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح علل برچیده شدن روابط عمومی ها در معاونت ها و سازمان های تابعه این وزارتخانه، موضوع شانه خالی کردن این دستگاه بزرگ فرهنگی از پاسخگویی به رسانه ها را رد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارشاد فقط یک روابط عمومی دارد!

حسین نوش‌آبادی

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح علل برچیده شدن روابط عمومی‌ها در معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه، موضوع شانه خالی کردن این دستگاه بزرگ فرهنگی از پاسخگویی به رسانه ها را رد کرد.
به گزارش روابط عمومی، نشست خبری حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر دوشنبه ۱۲ خرداد به روال سایر کنفرانس های مطبوعاتی وی با ۳۰ دقیقه تاخیر در محل سالن اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در تهران برگزار شد.

دلیل حذف روابط عمومی معاونت‌های ارشاد

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در پاسخ به سوالی درباره علت تصمیم وزارت ارشاد به حذف روابط عمومی‌های معاونت ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه اظهار کرد: هر دستگاهی و یا هر نهادی یک روابط عمومی مستقل و تشکیلاتی متناسب با آن دستگاه برای پاسخگویی به ابهامات و اعلام موضع ها و همچنین سوالات دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به عنوان یک دستگاه بزرگ فرهنگی، مرکز روابط عمومی و امور بین الملل دارد که به رسمیت شناخته شده است و قابلیت این را دارد که در مسائل مختلف پاسخگوی سوالات و ابهامات دارد.
نوش آبادی ادامه داد: البته از گذشته افرادی را در معاونت های وزارتخانه و همچنین سازمان های تابعه آن با عنوان رابط به مرکز روابط عمومی کل وزارت ارشاد معرفی می کردند، اما چون جایگاه رسمی و تشکیلاتی روابط عمومی نداشته ایم، مقرر شد تنها روابط عمومی کل در چارت اداری تعریف شده برای روابط عمومی وزارت ارشاد فعالیت کند.
وی گفت: البته بعضی از سازمان‌ها از قبل پیش بینی هایی کرده بودند و روابط عمومی هایی برای خودشان تاسیس کرده بودند که این تشکیلات حتی به تایید سازمان برنامه و بودجه هم رسیده بود. با این حال و بر اساس تصمیمی که گرفته شد، سازمان‌ها و نهادهایی که چارت روابط عمومیشان مصوب شده و بخش مربوطه در ریاست جمهوری آن را تایید کرده‌است، کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند، اما معاونت‌هایی که روابط عمومی ندارند، کماکان با معرفی کردن یک رابط به روابط عمومی کل وزارت ارشاد، این موضوع را پیاده‌سازی می‌کنند.
سخنگوی وزارت ارشاد همچنین با تایید اظهارات روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به خبرنگار مهر گفته بود این اقدام وزارت ارشاد برای چابک سازی در دستگاه فرهنگی بزرگ صورت گرفته است، گفت: وزارت ارشاد پاسخگویی به سوالات و ابهامات را در حوزه‌های مربوط به خود وظیفه خود می‌داند، اما این کار تنها از طریق مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد و همچنین سخنگوی وزارت ارشاد انجام می شود.
نوش آبادی همچنین برچیده شدن بخش روابط عمومی‌ها را از معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت ارشاد، مخالف موضوع شانه خالی کردن وزارت ارشاد از پاسخگویی به رسانه‌ها ارزیابی کرد و توضیح داد: این کار اتفاقا در جهت پرهیز از ارائه پاسخ‌های متضاد و گاه نامناسب به رسانه ها و اقدامی در جهت پاسخگویی مناسب است. سیاست‌های کلی وزارت ارشاد از طریق سخنگوی وزارت ارشاد مطرح می شود و این تغییرات هم هیچ تاثیر منفی در پاسخگویی وزارت ارشاد ایجاد نخواهد کرد.
وی همچنین تاکید کرد: همه معاونت ها و روسای سازمان‌های تابعه وزارت ارشاد آزاد هستند که گزارش‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف ارائه کنند و هیچ منعی در پاسخگویی آنها به رسانه‌ها وجود ندارد اما مدیران وزارت ارشاد از مصاحبه با رسانه ها منع شده اند.

تنظیم: هومن بهلولی