تبیان، دستیار زندگی
موسسه تحقیقات استانداردهای بین‌المللی مهندسی برق و مهندسی الكترونیك اعلام كرد سرعت استاندارد شبكه‌های رایانه‌ای محلی " اترنت " تا چند سال آینده به ? 100?گیگابیت در ثانیه خواهد رسید. به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، موسسه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاندارد سرعت شبكه‌های رایانه‌ای افزایش می‌یابد


موسسه تحقیقات استانداردهای بین‌المللی مهندسی برق و مهندسی الكترونیك اعلام كرد سرعت استاندارد شبكه‌های رایانه‌ای محلی " اترنت  " تا چند سال آینده به ? 100?گیگابیت در ثانیه خواهد رسید.

به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، موسسه استانداردهای بین‌المللی مهندسی برق و الكترونیك ?در آمریكا در مطالعه‌ای جدید اعلام كرده ‌است سرعت انتقال اطلاعات در شبكه‌های رایانه‌ای محلی تا چند سال دیگر با ?10? برابر افزایش نسبت به بالاترین سرعتهای فعلی(? 10?گیگابیت در ثانیه) به سرعت 100?گیگابیت در ثانیه افزایش خواهد یافت.

شبكه‌های رایانه‌ای محلی(مورد استفاده در سازمانها و ادارات بزرگ) نخستین بار در30? سال قبل معرفی شده و با رسیدن به سرعت? 10? مگابیت در ثانیه كاربرد عمومی پیدا كردند و با گذشت زمان سرعت آنها به ترتیب به ?100? مگابیت در ثانیه، یك گیگابیت در ثانیه و10? گیگابیت در ثانیه افزایش یافت كه هر كدام از این سرعت ها به صورت یك استاندارد جهانی پذیرفته شد و سخت‌افزار و نرم‌افزارهای جدیدی بر پایه آن تولید شدند.

در ماه‌های اخیر احتمال معرفی سرعتهای40? گیگابیت در ثانیه، ?80? گیگابیت در ثانیه و 120? گیگابیت در ثانیه به عنوان استاندارد جدید سرعت انتقال اطلاعات در شبكه‌های محلی "اترنت" در موسسه "آی‌یی‌یی‌یی" مورد بررسی قرار گرفته بود كه در نهایت سرعت 100? گیگابیت در ثانیه به عنوان سرعت نسل بعدی شبكه‌های رایانه‌ای محلی تعیین شده ‌است.

به گفته كارشناسان این موسسه، دستیابی به چنین سرعت بالایی تا سال ? 2009?یا ? 2010?با پیشرفتهایی نظیر ایجاد فناوری‌های سریعتر انتقال اطلاعات میان تراشه‌ها رایانه‌ای و همچنین استفاده گسترده‌تر از فیبرنوری به جای كابلهای مسی، ممكن خواهد شد.

منبع : ایرنا


مطالب مرتبط :

1. شبكه اترنت

2. آشنایی با ملزومات شبكه

3. دو شاخص مهم شبكه ؛ پهنای باند و میزان تاخیر