تبیان، دستیار زندگی
آخرین تمرین نوبت عصر دومین مینی کمپ تیم ملی از ساعت 18 در مجموعه پاس قوامین دنبال شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانکو کنار کی روش در تمرین تیم ملی


 آخرین تمرین نوبت عصر دومین مینی کمپ تیم ملی از ساعت 18 در مجموعه پاس قوامین دنبال شد.

برانکو و کی روش

تمرین دیروز تیم ملی درحالی دنبال شد که از ساعت 18:20، هوا به شدت بارانی بود و باد شدیدی تمرین تیم ملی را تحت تاثیر قرار داد، اما این وضعیت طولانی نبود و با گذشت حدود پانزده دقیقه از آغاز شرایط بد آب و هوایی همه چیز به حالت عادی بازگشت.

هاشم بیگ زاده در تمرین امروز به صورت اختصاصی پشت دروازه کار خود را دنبال کرد، علی کریمی به دلیل مصدومیت پس از چند دقیقه تمرین را ترک کرد و اسماعیل شریفات نیز که به دلیل مراسم ازدواجش دو شب قبل اردوی تیم ملی را ترک کرده بود به دلیل شرایط آب و هوایی به تمرین امروز تیم ملی نرسید.

ملی پوشان راس ساعت 18 در زمین مجموعه پاس قوامین تمرین خود را آغاز کردند، آن ها ابتدا با جمع شدن در میانه زمین و حرکت در میان نیزه‌های کاشته شده با انجام حرکات ضربدری خود را گرم کردند، پس از آن بر روی تشک های مستقر در کنار زمین رفتند تا حرکات کششی را انجام دهند، پس از آن نیز تمامی ملی پوشان با رفتن به پشت دروازه حرکات سرعتی کوتاه و بلند را در دستور کار قرار دادند.

در لحظات ابتدایی از تمرین به دلیل بارش شدید باران و وزش شدید باد تماشاچیانی که از نزدیک برای تماشای تمرین تیم ملی آمده بودند، مجبور شدند به مکانی امن پناه ببرند. در میان این تماشاگران دو خانم نیز حضور داشتند که بعد از ایجاد شرایط بد آب و هوایی ورزشگاه را ترک کردند. در این بین تبلیغات محیطی دور زمین نیز پس از وزش باد شدید دچار آسیب شد.

بازیکنان تیم ملی پس از گرم کردن 25 دقیقه‌ای به کنار زمین رفتند تا با استراحتی چند دقیقه ای گلویی تازه کنند و تمرینات اصلی را انجام دهند.

پس از این بازیکنان تیم ملی همانند روزهای قبل به سه گروه سبز و سفید و قرمز تقسیم شدند تا در نیمه زمین به فوتبال بپردازند. این تمرین مشابه تمرین روزهای قبل بود که بازیکنان یک تیم دور تا دور زمین قرار می گرفتند و با پاس دادن به بازیکنان دو تیم فوتبال بازی می‌کردند، هر یک از این تیم ها با گذشت بازه های زمانی چند دقیقه ای جای خود را تغییر می‌دادند. بازیکنان در این تمرین اجازه حرکات اضافی با توپ نداشتند و باید با ضربات یک یا دو ضرب توپ را به جریان در می‌آوردند.

در تمرین امروز تیم ملی برانکو ایوانکوویچ نیز حضور یافته بود و از جایگاه VIP شاهد تمرینات بود، افشین پیروانی در طول این مدت او را تنها نگذاشت و با او گرم صحبت بود

مسعود شجاعی در لحظه‌ای از تمرین با مصدومیتی جزیی همراه شد که با دخالت کادر پزشکی مشکل بوجود آمده برای او برطرف شد.

در تمرین دیروز تیم ملی برانکو ایوانکوویچ نیز حضور یافته بود و از جایگاه VIP شاهد تمرینات بود، افشین پیروانی در طول این مدت او را تنها نگذاشت و با او گرم صحبت بود.

برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین به سمت نیمکتی که کی‌روش قرار داشت رفت و مشغول خوش و بش با سرمربی پرتغالی تیم ملی شد که بعد از دقایقی تیموریان و شجاعی هم به آنها اضافه شدند.

حضور این مربی برای خیلی‌ها عجیب بود. برانکو در گذشته روی نیمکت ایران نشسته بود و به قول بعضی از مسئولان فدراسیون، بسیار موفق‌تر از کارلوس کی‌روش در تیم ملی نتیجه گرفت. در‌حالی که اکثر مربیان ایرانی در خانه نشستن را به دیدن تمرینات تیم ملی از نزدیک ترجیح می‌دهند، حضور برانکو پیغام زیادی برای همه داشت.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که کارلوس کی‌روش ثروتی از تجربه است که سابقه مربیگری در رئال مادرید، منچستریونایتد و پرتغال را دارد.

برانکو ایوانکوویچ پس از تمرین دیروز تیم ملی و دیدار با کی‌روش با اشاره به اینکه سرمربی پرتغالی 30 سال تجربه دارد و فوتبال ایران باید او را برای سرمربیگری در اولویت قرار دهد، گفت: زیباترین احساس را زمانی دارم که در کنار زمین حاضر می‌شوم و امروز آمدم که کی‌روش را به عنوان همکارم ببینم و بهترین آرزوها را برای او داشته باشم.

وی افزود: امروز در تمرین تیم ملی حاضر شدم تا ببینم بازیکنان و کادر فنی چه می‌کنند. علاوه بر این با کی‌روش صحبت کردم و مسعود شجاعی و آندرانیک تیموریان را از نزدیک دیدم. آنها بازیکنان سابق خودم بودند.

سرمربی پرسپولیس درباره حضورش در تمرین دیروز گفت: با کی‌روش درباره مشکلات تیم ملی حرف زدیم و اینکه چگونه می‌توان فوتبال ایران را در جهان مطرح کرد و ارتقا داد. اینکه تیم ملی چه مشکلاتی دارد و درباره پتانسیل آینده فوتبال ایران حرف زدیم

برانکو افزود: زمانی که از ایران رفتم قرار بود سرمربی تیم ملی کرواسی شوم اما گفتم که نمی‌خواهم و قصد دارم در فوتبال باشگاهی کارم را ادامه دهم چرا که هر روز می توانم کار کنم و اولویتم کار در باشگاه است.

وی همچنین درباره فصل نقل و انتقالات لیگ برتر و جذب بازیکنان جدید برای تیمش گفت: طبیعتا انتخاب روندی است که مدام جریان دارد. پرسپولیس باید کادرش را کامل کند و این بازیکنان هستند که باید میل داشته باشند باشگاه آنها را جذب کند و این موضوع از طریق رسانه‌ها اعلام نمی‌شود. ابتدا از طریق باشگاه بررسی ها صورت می‌گیرد و پس از پایان مذاکرات اسامی را اعلام می‌کنیم. باشگاه میل به جذب برخی بازیکنان دارد اما این بودجه است که این مساله را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا