تبیان، دستیار زندگی
پیش نویس اولیه برنامه های تیم ملی تا پایان فصل پانزدهم مشخص شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌های تیم ملی تا پایان لیگ برتر پانزدهم


تیم ملی فوتبال ایران این روزها استارت خود را برای حضور موفق در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه زده و اردوهای تدارکاتی خود را آغاز کرده است.

کی روش -تمرین تیم ملی


بر همین اساس قرار است تیم ملی در اولین دیدار خود در مرحله اول مقدماتی به مصاف تیم ملی ترکمنستان برود که برای برگزاری این دیدار، کادرفنی تیم ملی دو مینی کمپ، یک کمپ کامل و یک دیدار دوستانه را درنظر گرفته است.

تیم ملی ابتدا از تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری مینی کمپ اول خود را آغاز کرد که این مینی کمپ تا 2 خرداد به طول انجامید، سپس ملی‌پوشان از روز گذشته مینی کمپ دوم خود را آغاز کردند که این مینی کمپ نیز تا 9 خرداد ادامه خواهد داشت.

در ادامه تیم ملی از تاریخ 11 خرداد به مدت 8 روز وارد کمپ نهایی شده که البته ابتدای به امر قرار بود این کمپ در استانبول برگزار شود که طبق برنامه اعلامی از سوی کادرفنی و برگزاری اردو در تهران به نظر می‌رسد اردوی ترکیه کنسل شده باشد.

تیم ملی قرار است در تاریخ نوزدهم خرداد راهی تاشکند شده تا در دیداری تدارکاتی در 21 خرداد به مصاف ازبکستان برود و سپس شاگردان کی‌روش راهی داش‌آغوز ترکمنستان خواهند شد تا استارت خود برای حضور در مقدماتی جام جهانی 2018 را از تاریخ 26 خرداد بزنند.

**نزدیکی دیدگاه‌ها و خوش‌بینی کی‌روش به اجرایی شدن اردوها

کی‌روش چند روز پیش در جلسه‌ای با مسئولان سازمان لیگ پیش نویس برنامه‌های اردویی خود تا پایان فصل پانزدهم را به این سازمان ارائه کرد تا طبق برنامه‌ تیم ملی، برنامه‌های فصل پانزدهم لیگ برتر تهیه و تنظیم شود.

در این میان مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ دو روز پیش در گفت و گویی با فارس از نزدیک بودن دیدگاه‌های کی‌روش با مسئولان سازمان لیگ خبر داد تا این طور به نظر برسد که پیش نویس برنامه‌های کی‌روش برای نهایی و اجرایی شدن با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد.

بر همین اساس کی‌روش در این جلسه برنامه‌های خود را ارائه کرد که البته با توجه به نوشته شدن پیش نویس فصل پانزدهم لیگ برتر، قرار شد طرفین در جلسه دیگری ضمن برطرف کردن تطابق‌های زمانی بین برنامه‌های تیم ملی و سازمان لیگ، در خصوص این برنامه‌ها به جمع‌بندی نهایی و کلی برسند.

**76 روز اردو و 3 دیدار دوستانه؛ تمام خواسته‌ کی‌روش از سازمان لیگ

اردوی تیم ملی بعد از دیدار با ترکمنستان حدود 40 روز تعطیل تعطیل خواهد بود و سپس ملی‌پوشان برای برگزاری نخستین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی 2018 در تهران مقابل گوام دوباره وارد اردو خواهند شد.

برنامه‌ زمان‌بندی تیم ملی از دیدار با گوام تا پایان این رقابت‌ها به شرح زیر است:

هفته سوم: ایران – گوام ( 12 شهریور 94)

هفته چهارم: هند – ایران ( 17 شهریور 94)

هفته پنجم: عمان – ایران ( 16 مهر 94)

هفته ششم: استراحت

هفته هفتم: ایران- ترکمنستان (21 آبان 94)

هفته هشتم: گوام – ایران ( 26 آبان 94)

هفته نهم: ایران – هند ( 5 فروردین)

هفته دهم: ایران – عمان (10 فروردین 95)

کی‌روش در جلسه اخیر خود بعد از دیدار با ترکمنستان از مسئولان سازمان لیگ درخواست 76 روز برگزاری اردو طی 5 کمپ را درخواست کرده است که در این میان برگزاری 3 دیدار دوستانه نیز در آن گنجانده شده است.

برنامه‌ زمانبندی اردوهای درخواستی کی‌روش تا پایان فصل پانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است با این توضیح که لیگ برتر 9 مرداد آغاز می‌شود و زمان نیم فصل نیز از تاریخ 19 دی تا 10 بهمن خواهد بود:

5 شهریور تا 17 شهریور

هفته سوم: ایران – گوام ( 12 شهریور 94)

هفته چهارم: هند – ایران ( 17 شهریور 94)

7 مهر تا 21 مهر

هفته پنجم: عمان – ایران ( 16 مهر 94)

دیدار دوستانه با ژاپن (این دیدار در تهران یا عمان برگزار خواهد شد)

12 آبان تا 26 آبان

سازمان لیگ در پیش نویس خود هفته دهم لیگ برتر در فصل آینده را بین روزهای 12 تا 14 آبان پیش بینی کرده و به احتمال زیاد اردوی ملی‌پوشان از 14 آبان آغاز خواهد شد.

هفته هفتم: ایران- ترکمنستان (21 آبان 94)

هفته هشتم: گوام – ایران ( 26 آبان 94)

25 اسفند 94 تا 10 فروردین 95

هفته نهم: ایران – هند ( 5 فروردین)

هفته دهم: ایران – عمان (10 فروردین 95)

اول خرداد تا 18 خرداد 95

13 خرداد: دیدار دوستانه

18 خرداد: دیدار دوستانه

گفتنی است این برنامه‌ها همگی به صورت پیش نویس به سازمان لیگ ارائه شده و در صورت جمع‌بندی برنامه‌ها و تصویب هیأت رئیسه سازمان لیگ، برنامه‌های کی‌روش در تیم ملی اجرایی و عملی خواهد شد.


بخش ورزشی تبیان