تبیان، دستیار زندگی
استاندار زنجان با بیان اینکه کار در روابط عمومی ها باید دوسویه باشدگفت: روابط عمومی کاری دوسویه است وتنها عملکرد سازمان را منتقل نمی کند بلکه باید نیازها و مطالبات مردم رابه گوش مسئولان برساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت در کار روابط عمومی

روابط عمومی

استاندار زنجان با بیان اینکه کار در روابط عمومی ها باید دوسویه باشدگفت: روابط عمومی کاری دوسویه است وتنها عملکرد سازمان را منتقل نمی‌کند بلکه باید نیازها و مطالبات مردم رابه گوش مسئولان برساند.


به گزارش روابط عمومی، جمشید انصاری ظهر شنبه در دیدار با مسئولان روابط عمومی سازمانها و اردات استان زنجان با اشاره به تعریف روابط عمومی افزود: روابط عمومی وظیفه دارد اهداف سازمان را با مطالبات مردم تطبیق دهد.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی یک هنر محسوب می‌شود ادامه داد: این هنر نیاز به دانش گسترده ای دارد و مبتنی بر ذوق افراد است.
استاندار زنجان با بیان اینکه برخی از مردم از مسئولیت های سازمانها اطلاع ندارند افزود:  روابط عمومی متولی انعکاس اهداف، برنامه ها و مسئولیت های سازمان است.
انصاری بابیان اینکه روابط عمومی با مخاطبان متعددی مواجه است افزود: به‌تناسب تعدد گروههایی که با روابط عمومی در ارتباط‌ هستند رفتارهای مخاطبان نیز متنوع است و روابط عمومی باید در رفتار خود نیز هنرمندانه عمل کند.
انصاری گفت: در صورت بروز مشکل در یک دستگاه روابط عمومی‌ها باید در درازمدت افکار عمومی را نسبت به سازمان تغییر دهند.
وی بابیان اینکه روابط عمومی همه اهداف و وظایف را شامل می‌شود افزود: روابط عمومی متولی انعکاس برنامه‌ها است و این وظیفه امری آگاهانه و ارادی است که باید دانش‌محور باشد.
استاندار زنجان یادآور شد: زمانی که کار روابط عمومی دانش‌محور باشد می‌تواند برای سازمان مفید باشد در غیر این صورت زیان‌هایی را متوجه سازمان می‌کند.
انصاری با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت در کار روابط عمومی اظهار کرد: باید با یک برنامه‌ریزی بلندمدت کارکرد سازمان در انطباق با مأموریت ها به مردم ارائه شود.
برگزاری مراسم دعا در یک اداره ربطی به ارباب رجوع ندارد که اطلاع رسانی می شود
استاندار زنجان افزود: اینکه در سازمانها  مراسم دعا برگزار می‌شود ربطی به مخاطبان و ارباب‌رجوع‌ها ندارد که از طریق روابط عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود، مردم انتظار دارند بدانند برای مردم در سازمانها چه‌کاری انجام می‌شود.
انصاری با اشاره به اینکه باید دغدغه‌های قالب مردم توجه شود نه افراد و گروه‌های خاص یادآور شد: گاهی توجیه یک شخص و گروه خاص تمام‌وقت روابط عمومی را تلف می‌کند.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: وظیفه خبررسانی بر عهده رسانه‌ها است و روابط عمومی‌ها برای خبررسانی باید از طریق رسانه‌ها اقدام کنند که اطلاع‌رسانی از این طریق دقیق‌تر خواهد بود.

تنظیم: هومن بهلولی