تبیان، دستیار زندگی
بررسی آمارهای وارداتی در ماه ابتدایی سال نشان می دهد که ایران از برخی کشورهای کم نام و نشان نیز به واردات می پردازد و گاهی نام کالاهای عجیبی در لیست واردات جای می گیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجیب ترین کالاهای وارداتی


بررسی آمارهای وارداتی در ماه ابتدایی سال نشان می‌دهد که ایران از برخی کشورهای کم نام و نشان نیز به واردات می‌پردازد و گاهی نام کالاهای عجیبی در لیست واردات جای می‌گیرند.
واردات

طبق اعلام گمرک ایران، در ماه نخست امسال از کشورهایی نظیر لوگزامبورگ، لیختن اشتاین، مقدونیه، گرجستان، بوسنی و هرزگوین، بنگلادش، سریلانکا، سنگال، صربستان، قبرس، فیلیپین و ویتنام به ایران کالا صادر شده است.

بر اساس جداول گمرک ایران، در فروردین ماه سال جاری از کشور لوگزامبورک کالاهایی نظیر روغن جگر ماهی و اجزاء روغن، ویتامین c، قرقره‌های طناب‌دار بالاکشنده و چرخ‌های بالاکشنده، وارد کشور شده است.

در این مدت از کشور لیختن اشتاین کالاهای پزشکی نظیر دریچه قلب، آنتی سرمک‌ها و دیگر مشتقات خونی، لوازم مصرفی آنژیوگرافی و چندین کالا در زمینه ابزارآلات وارد کشور شده است.

در فروردین ماه، از کشور ویتنام گوشی تلفن همراه، تیوپ برای موتور سیکلت و چند نوع ابزار دیگر وارد کشور شده است.

از کشور مقدونیه نیز مصوناعت پلاستیکی به ایران صادر شده است.

در فروردین ماه 94 انواعی از چوب از کشور بوسنی و هرزگوین به ایران آمده است.

دانه کنجد و دو نوع نخ از کشور بنگلادش به ایران وارد شده است.

لوبیای سبز از سنگال، چای سیاه تخمیر شده و نارگیل از سریلانکا، در و پنجره و قطعات منفصله برای تولید تراکتور از صربستان، موز و آناناس و زیورآلات بدلی از فیلیپین، برخی قطعات برای ماشین‌آلات نظیر بلبرینگ و قندهای خالص از لحاظ شیمیایی از کشور قبرس، در فروردین سال جاری به کشور وارد شده است.

بخش اقتصاد تبیان



منبع:صدای اقتصاد