تبیان، دستیار زندگی
وی رویکردهای مختلفی است به‌گزارش ایسنا، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اراک در نشست خبری کنگره بزرگداشت پروین اعتصامی با بیان این مطلب گفت: این کنگره در روزهای 16 و 17 اسفندماه امسال در یک‌صدمین سال‌روز تولد پروین با هد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعر پروین اعتصامی علاوه بر اندیشه، حاوی رویکردهای مختلفی است

به‌گزارش ایسنا، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اراک در نشست خبری کنگره بزرگداشت پروین اعتصامی با بیان این مطلب گفت: این کنگره در روزهای 16 و 17 اسفندماه امسال در یک‌صدمین سال‌روز تولد پروین با هدف نقد دینی، اجتماعی و سیاسی شعر وی در دانشگاه اراک برگزار می‌شود.

محسن ذوالفقاری افزود: تا اواخر هفته‌ی آینده برای همه‌ی دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت‌نامه فرستاده می‌شود و مهلت فرستادن مقالات تا 15 بهمن ادامه دارد. همچنین هیات داوری متشکل از 11 استادیار در مدت 20 روز کار داوری مقالات را برعهده دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه اراک با اشاره به اهداف این همایش گفت: آشکار کردن تاریخ اجتماعی و سیاسی عصر پروین، دیدگاه سیاسی، ساختار قرآن و حدیث، سبک‌شناسی، نقد اصالت زن، نقد نوعی شعر وی و تاثیرپذیری از شاعران قبل از خود، از اهداف این همایش است.

او همچنین خاطرنشان كرد: چون در شعر پروین، تعهد دینی و سیاسی و تعهد از دیدگاه نقد اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، او را شاعر متعهد نامیده‌اند. شعر پروین علاوه بر اندیشه، حاوی رویکردهای مختلفی از جمله زبان و عناصر زیبایی است و همچنین شعری سرشار از احساس، عواطف، اندیشه و تصویر است.

دبیر کنگره بزرگداشت پروین اعتصامی یادآور شد: با استقرار دبیرخانه‌ی دایمی بزرگداشت مفاخر استان مرکزی در دانشگاه اراک، بزرگداشت اندیشه‌های امام خمینی (ره) و کنگره‌ی پیامبر اکرم (ص) در ادبیات غرب، از برنامه‌های سال آینده این کنگره خواهد بود.