تبیان، دستیار زندگی
كتاب های الكترونیك امروزه در سایت های مختلف فروشگاهی، دانشگاهی و اجتماعی قابل دسترسی و فروش هستند. یكی از این سایت های معتبر، بخش فروش كتاب های الكترونیك سایت آمازون است. انتشارات سوره مهر برای همگام شدن با فناوری روز دنیا و احترام به شعار دوستی با طبیعت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوره مهر در سایت آمازون

كتاب‌های الكترونیك امروزه در سایت‌های مختلف فروشگاهی، دانشگاهی و اجتماعی قابل دسترسی و فروش هستند. یكی از این سایت‌های معتبر، بخش فروش كتاب‌های الكترونیك سایت آمازون است. انتشارات سوره مهر برای همگام شدن با فناوری روز دنیا و احترام به شعار دوستی با طبیعت و برای به دست آوردن مخاطب جهانی اقدام به فروش كتاب‌های بر‌تر خود در سایت معتبر آمازون كرده و در حال حاضر بیش از ۲۲ عنوان از كتاب‌های این انتشاراتی پر قدمت در این سایت بارگزاری شده است.

بخش کتاب وکتاب خوانی تبیان
سوره مهر در سایت آمازون

امروزه به راحتی می‌توان در رایانه‌های شخصی، فبلت‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند كه معمولا دارای حجم بسیار بالای حافظه هستند، یك كتابخانه شخصی و سیار داشت. حُسن كتاب‌های الكترونیك علاوه بر توجه ویژه به محیط زیست و جاگیر نبودن این است كه به راحتی و در هر زمانی برای مخاطبن قابل دسترس هستند و به راحتی می‌توان در هر محیطی برای سرگرم شدن یا مطالعه آموزشی از آن‌ها در رایانه شخصی و گوشی موبایل و... استفاده كرد.

انتشارات سوره مهر در راستای همسو شدن با فناوری‌های نو در بازار نشر و یافتن مخاطب جهانی در سال‌های اخیر، اقدام به نشر كتاب‌های تعاملی، گویا و الكترونیك كرده است و اخیرا كتاب‌های این انتشاراتی در خروجی‌های فروش سایت آمازون قرار گرفته‌اند. در بین كتاب‌هایی كه در این بخش قرار دارند آثاری با محوریت دفاع مقدس، رمان و داستان كوتاه دیده می‌شود. «آه باشین»، «آنك آن یتیم نظر كرده»، «ای كاش گل سرخ نبود»، «جای امن گلوله‌ها»، «خاطرات احمد احمد»، «دختر شینا»، «گوشواره اشك»، «لشكر خوبان»، «فیض بوك»، «شیار ۱۴۳»، «فال خون»، «نورالدین پسر ایران»، «گرگ‌سالی»، «هفت روز آخر»، «دختران او. پی. دی»، «سال‌های بی‌قرار»، «سفر به گرای ۲۷۰ درجه»، «شب‌های بی‌مهتاب»، «شطرنج با ماشین قیامت»، «دریاخانوم» و «زیتون سرخ» عناوین ۲۲ عنوان كتاب انتشارات سوره مهر هستند كه در سایت آمازون برای فروش بارگذاری شده‌اند.
 
امین نادری، مسئول سوره الكترونیك، درباره بارگزاری كتاب‌های این انتشارات در سایت آمازون گفته است: با وجود تحریم‌ها و به دلیل عدم بارگذاری كتاب‌های ناشران روی این سایت، ناشران یا از طریق واسطه‌های مالی این مراحل را طی می‌كردند و یا با شابك دیگری آثار ثبت می‌شد؛ اما در حال حاضر انتشارات سوره مهر توانسته ۲۲ عنوان از آثار خود را در این سایت ثبت كند. در میان آثار ناشران الكترونیك كتاب‌های سوره مهر همچنان پرفروش است، از آن جمله طی دو ماه اخیر كتاب‌های «فیض‌بوك» و «قهوه قندپهلو» و «من و كتاب»، «لشكر خوبان» و «پایی كه جا ماند» به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم قرار دارند.

در كنار فعالیت‌های برون‌مرزی، انتشارات سوره مهر در كشور نیز فعالانه در زمینه نشر و گسترش فرهنگ استفاده از كتاب‌های الكترونیكی، تعاملی، گویا و فروش اینترنتی كتاب در سال‌های اخیر اهتمام ورزیده است. امین نادری درباره فعالیت‌های این انتشارات برای نشر الكترونیك كتاب گفته است: تعداد كتاب‌های الكترونیك در بیست و هفتمین نمایشگاه كتاب تهران، تعداد ۱۵۰ عنوان بود، اما در نمایشگاه كتاب امسال این تعداد در زمینه‌های مختلف هنر انقلاب و دفاع مقدس به تعداد ۶۰۰ عنوان افزایش پیدا كرده بود.

همچنین در سال جاری اقدام به تولید كتاب الكترونیك هم‌زمان با انتشار مكتوب آثار كردیم كه برای اولین‌بار این اقدام راجع به كتاب «شیار ۱۴۳» انجام شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رویكرد در سال جاری نسبت به همه كتاب‌ها اعمال خواهد شد.

نادری همچنین در مورد اضافه شدن كتاب‌های گویا به بخش نشر انتشارات سوره مهر گفته است: ما در انتشارات سوره مهر قصد داریم كه تنوع محصولات در این انتشارات را بیش از پیش كنیم. به همین دلیل تولید كتاب‌های گویا را در دست انجام داریم؛ به این معنی كه اگر در نمایشگاه سال گذشته بخش كتاب‌های چاپی و الكترونیك را داشتیم، امسال قصد داریم تا در كنار این محصولات، بخش كتاب‌های گویا را نیز راه‌اندازی كنیم. كتاب‌های گویا در سوره مهر به سه روش تولید می‌شود؛ نخست با صدای گویندگان تراز اول كشور است؛ دیگر روش به قرائت اثر توسط نویسنده و یا شاعر آن اختصاص دارد و بخش سوم نیز از طریق استعدادهای نو در این راه انجام خواهد شد كه بخش سوم طی فراخوانی در یك جشنواره از میان برگزیدگان انتخاب و انجام خواهد شد.

در سال جاری اقدام به تولید كتاب الكترونیك هم‌زمان با انتشار مكتوب آثار كردیم كه برای اولین‌بار این اقدام راجع به كتاب «شیار ۱۴۳» انجام شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رویكرد در سال جاری نسبت به همه كتاب‌ها اعمال خواهد شد.

كودكان و نوجوانان امروز با دنیایی از فناوری‌های جدید رو به رو هستند و به استفاده از این وسایل مانوس شده‌اند، پس بهترین راه برای جذب آن‌ها به سمت كتاب و كتاب خوانی و تشویقشان برای مطالعه، نشر كتاب‌های الكترونیك و تعاملی برای كودكان و نوجوانان است كه انتشارات سوره مهر در این مورد هم پیشگام بوده است. این انتشارات اخیرا چند عنوان كتاب از آثار تعاملی خود مانند مجموعه سه جلدی «دست بزنم به چاقو؟»، «دست بزنم به كبریت؟»، «دست بزنم به قیلون؟» و «خروس پر طلایی» را در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه كتاب تهران عرضه كرده است.

امین نادری درباره تولیدات كتاب‌های الكترونیك و تعاملی انتشارات سوره مهر برای كودكان و وجوانان گفته است: از آنجا كه امروزه بازی‌های كودكان نسبت به گذشته دچار تغییر و تحول شده و آن‌ها اغلب با فناوری‌هایی مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و كامپیوتر‌ها آشنایی و سر و كار دارند، هدف ما از در نظر گرفتن كتاب‌های تعاملی این است كه برای این گروه سنی محتوای متناسب و مفید فراهم كنیم. این كتاب‌ها قابلیت تعامل صفر تا صدی را دارند و بنا به نیاز و تمایل كودكان می‌توان از قابلیت‌های مختلف آن بهره گرفت. به عنوان مثال، اینكه صدای مادر ضبط شود و برای كودك پخش شود یا اینكه كودك بتواند بازی‌هایی را از طریق این كتاب‌ها انجام دهد.


منبع: پایگاه خبری حوزه هنری