تبیان، دستیار زندگی
برای مقابله با «ناتوی فرهنگی» به بسیج فرهنگی نیازمندیم محمدحسین صفارهرندی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر «ناتوی فرهنگی» گفت: بسیجی دهه 60 وجه قالبش نظامی بود و امروز برای مقابله با تهاجم فرهنگی و هنری غرب نیازمند بسی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صفار هرندی در همایش بسیجیان وزارت ارشاد: برای مقابله با «ناتوی فرهنگی» به بسیج فرهنگی نیازمندیم

محمدحسین صفارهرندی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر «ناتوی فرهنگی» گفت: بسیجی دهه 60 وجه قالبش نظامی بود و امروز برای مقابله با تهاجم فرهنگی و هنری غرب نیازمند بسیجی فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار فارس، محمدحسین صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع بسیجیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه همایش بزرگ بسیجیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: بسیج مقوله‌ی بزرگی است كه نقش به سزایی در انقلاب اسلامی داشته و اگر دقیق‌تر به مساله بسیج نگاه كنیم رد بسیج را در گذشته تاریخ می‌توان نشان داد،بسیج و بسیجی را می‌شود در تمام اعصار تاریخ دید.

وی ادامه داد:بسیجی انسان خداجویی است كه با حداقل مصرف حداكثر بهره را می‌رساند، بسیج و بسیجی ایران را در مقابل موج دشمنان بیمه كرد و بزرگترین بسیجی عالم را امام علی (ع) می‌شناسیم، همان بسیج بزرگواری كه عشق به خدا و وجود نورانی حضرت محمد (ص) باعث كه جان خود را فدیه سلامتی و حفظ وجود پیامبر اكرم كند، امیرالمؤمنین مقتدای همه بسیجیان است و هر كسی كه نام بسیجی را بر خود می‌گذارد باید وجود وی را در خود احساس كند.زندگی مولا سرمشق برای بسیجیان بوده و بسیجیان نیز همیشه به ایشان اقتدا كردند.

صفارهرندی در ادامه افزود:اگر اتكای یاری به بسیجیان نبود، امام نمی‌توانست با این قوت در مقابل كفر بایستد،امام هم به اتكای بسیجیان كلمه «نه» را به عالم كفر گفت و ایستاد.روزی كه امام خمینی موضوع بسیج را مطرح كرد،آن زمان ماجرایی بر محور یك نظم نظامی شكل گرفته بود، یك سو پیمان ورشو و از سوی دیگر پیمان ناتو بود و جهان میان این دو محور نظامی تقسیم شده بود.

وی اظهار داشت:بعد از مدتی پیمان ورشو به واسطه فروپاشی شوروی از بین رفت و ناتو در دنیا قد علم كرد.اما چیزی نگذشته بود كه آن چه را ناتو محاسبه كرده بود از بین رفت و دنیا مدعی دیگری نیز در میان بلوك اسلامی پیدا كرد كه ناتو نتوانست با آن مقابله كند.

وزیر در ادامه به سخنان رهبری مبنی بر ناتوی فرهنگی اشاره كرد و ادامه داد: حضرت خامنه‌ای ناتوی فرهنگی را در سخنرانی عنوان كردند، غرب راه دیگری را در مقابله با جهان اسلام پیش گرفته كه آن ناتوی فرهنگی است.

وی افزود: در آن روزها بسیجیان در كارزار نظامی مبارزه می‌كردند و امسال غرب تهاجمی در قالب فرهنگی و شبه‌هنری دارد و بسیجیان امروز باید با این ناتوی فرهنگی مقابله كنند. بسیجی دهه 60 وجه قالبش نظامی بوده و امروز نیاز به بسیج فرهنگی داریم.

صفارهرندی به بسیجیان حاضر در همایش اشاره كرد و گفت: شما امروز باید دیگران را به دنبال خود بكشید،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی امر فرهنگی است و بسیج فرهنگی باید از این وزارتخانه آغاز شود.ناتوی فرهنگی وارد عمل شده و باید در مقابل آن عملیات تهاجمی انجام داد.

وی خاطرنشان ساخت:بسیج همیشه در وزارتخانه فعال بوده و امروز نیز كار آن بهتر شده است.كار وزارتخانه بی‌اندیشه بسیجی حركت نمی‌كند.


حاشیه مراسم

-وزیر در ابتدای مراسم سخنرانی كرد و بعد از اهدای جوایز به بسیجیان برگزیده وزارتخانه جلسه را ترك كرد. وی علت ترك خود از جلسه را برگزاری جلسه‌ای با رؤسای قوه قضاییه عنوان كرد.

-در این مراسم به 11بسیجی زن و 11بسیجی مرد لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

-هدیه‌ای نیز به رسم یادبود به پدر شهید جهان‌آرا كه در مراسم حضور داشت، اهداء شد.

-اجرای این برنامه بر عهده نظام اسلامی بود.

منبع: خبرگزاری فارس