تبیان، دستیار زندگی
رییس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سواد رسانه ای و تعامل با رسانه ها لازمه مدیریت در جامعه شبکه ای است، گفت: سواد رسانه ای از اقتضائات زندگی در جامعه شبکه ای است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سواد رسانه ای و تعامل با رسانه ها، لازمه مدیریت در جامعه ی شبکه ای است

دكتر سید مرتضی موسویان

رییس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سواد رسانه ای و تعامل با رسانه ها لازمه مدیریت در جامعه شبکه ای است، گفت: سواد رسانه ای از اقتضائات زندگی در جامعه شبکه ای است.
به گزارش ستاد خبری همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران، سید مرتضی موسویان در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران که با موضوع بررسی محورهای فراخوان ارسال آثار همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای روز گذشته در محل مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.گفت: سواد رسانه ای به ما کمک می کند در جامعه شبکه ای به شکلی زندگی کنیم که کمتر آسیب دیده و بدانیم در شبکه ای  شفاف که  همه چیز دیده می شود، هستیم.
وی افزود: اگر ایران بخواهد از مرحله در حال توسعه کنونی عبور کند و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شود، باید به سرعت آگاهی های خودمان را در زمینه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بالا برده و با اقتضائات زندگی در جامعه ی شبکه ای آشنا شود.
 رئیس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به اینکه انتظاری که از اعضای همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی ایران  این است که تسلیم شرایط فعلی نشوند، افزود: باید با گسترش سواد رسانه ای در جامعه به شکل تعاملی، رسانه ها را مدیریت کنیم چرا که سواد رسانه ای و تعامل با رسانه ها، لازمه ی مدیریت در جامعه شبکه ای است.
موسویان در خصوص شیوه مواجهه با رسانه های نوین  با بیان اینکه در مواجه با رسانه های نوین سه رویکرد وجود دار، تصریح کرد: نگاه حذفی، رها کردن و در نهایت مدیریت رسانه ها از جمله رویکردهای موجود در این زمینه ها هستند.
وی با تاکید بر اینکه ما اعتقاد داریم مدیریت رسانه بهترین شیوه ممکن است، افزود: ما باید از این منظر با رسانه های نوین دیالوگ برقرار کنیم و چاره ای نداریم جز اینکه سواد رسانه ای خود و جامعه را بالا برده و اجازه دهیم کاربران در تمامی جوانب کار مشارکت داشته باشند.
محمد صادق افراسیابی؛ مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی دانشکده خبر و دبیر همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران نیز از آماده شدن پیش نویس فراخوان همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای با هدف ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه خبر داد و گفت: بررسی نقش سواد دیجیتالی در تحقق ماموریت های روابط عمومی، توجه به موضوع روابط عمومی، سوادرسانه ای، فنآوری های نوظهور و چشم انداز آینده در کنار مطالعه فرصت ها و تهدیدهای فناوری های نوین برای روابط عمومی سازمانی از جمله محورهای پیشنهادی برای برگزاری همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای است. 
لازم به ذکر است برگزاری هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» در تاریخ 30 اردیبهشت ماه و همایش «روبط عمومی و سواد رسانه ای» در مهرماه از جمله برنامه های دبیرخانه دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی ایران است.