تبیان، دستیار زندگی
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات همزمان با 13 اردیبهشت روز جهانی مطبوعات بر آسیب شناسی تعامل میان روابط عمومی و مطبوعات تأکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت آسیب شناسی تعامل میان روابط عمومی ورسانه ها

دکتر فرنقی زاد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات همزمان با 13 اردیبهشت روز جهانی مطبوعات بر آسیب شناسی تعامل میان روابط عمومی و مطبوعات تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر فرنقی زاد گفت: برای تعامل روابط عمومی ها با رسانه به ویژه مطبوعات، انتخاب راهکار مناسب با بهره گیری از نوآوری، در حوزه ارتباطات  ضروری است.
وی با تأکید بر نقش آزادی مطبوعات در نشر  پیشرفت ها و یا پسرفت های سازمان ها و نهادهای دولتی گفت: بیان نقاط مثبت و منفی و جدا شدن سره از ناسره، در اقدامات سازمانی، در بیان واقعیتها و تنویر افکار عمومی بسیار موثر است.
فرنقی زاد بر توسعه متقارن روابط عمومی و رسانه تأکید کرد و افزود: روابط عمومی ها برای اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان، مخاطبان و افکار عمومی، به ابزارهایی نیاز دارند که مهمترین آنها  رسانه است.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات اظهار کرد: تسلط رسانه ها به ویژه مطبوعات بر اقدامات انجام شده  سازمان ها و نهادهای دولتی ،با نگاه کارشناسی بسیار ضروریست و در جلوگیری از گسترش شایعه موثر است.
فرنقی زاد بر روابط عمومی پاسخگو در مقابل مردم و رسانه ها، تأکید کرد و ادامه داد: به دلیل عدم شناخت روابط عمومی با ویژگیهای نوین، روابط عمومی و رسانه هنوز نتوانستند رابطه ی منطقی و کارآمد، در حوزه های مختلف را فراهم آورند که در این میان آسیب شناسی تعامل میان روابط عمومی و مطبوعات یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی و رسانه مکمل هم هستند گفت: امروزه درصد قابل توجهی از اطلاعات استفاده شده در رسانه ها، از منبع روابط عمومی ها تأمین می شود.
فرنقی زاد تحلیل اخبار و اطلاعات در مطبوعات و رسانه ها به ویژه  پردازش به موقع آنها را ضروری برشمرد و ادامه داد: امروزه شکل گیری افکار عمومی در دست رسانه هاست و این مهم برخورداری از همه پتانسیل رسانه را برای در اختیار قرار دادن اطلاعات درست و به موقع، می طلبد.
رئیس مرکز روابط عمومی، بر داشتن انتظارات واقعی رسانه ها از روابط عمومی ها تأکید کرد و گفت: همانطور که هر اطلاعی از سوی روابط عمومی نمی تواند یک خبر خوب برای رسانه باشد، سیاست های کلی دستگاههای دولتی نیز محدودیت هایی را برای مسئولان روابط عمومی ایجاد می کند که البته می توان با حذف بوروکراسی های زائد و در اختیار قرار دادن اطلاعات و داده های مناسب، رسانه را با  منابع علمی و کارشناسی تغذیه کرد.

تنظیم: هومن بهلولی