تبیان، دستیار زندگی
دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان از امروز به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز به کار دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره دانش آموزی تبیان

دهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان از امروز به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، صبح امروز دهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با حضور دکتر طهرانچی و برخی مسئولین فرهنگی در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

الناز فطیرخورانی؛ دبیر دهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی اظهار داشت: دهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی امسال با حضور 5 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در سه بخش غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: داوران و استادان دانشگاه شهید بهشتی آثار این جشنواره را داوری می‌کنند و از بین 1200 گروه شرکت کننده 100 گروه به عنوان گروه‌های برتر فردا در مراسم افتتاحیه تقدیر می‌شوند و دانش‌آموزان در این جشنواره ابداعات، اختراعات و پروژه‌های خود را در زمینه‌های علوم فیزیکی، علوم زیستی، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و روانشناسی به نمایش می‌گذراند.

دبیر دهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی در خصوص وجه تمایز جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته یادآور شد: به گرایش مسابقات اضافه شده است و تعداد گروه‌ها نیز بیشتر شده و پروژه‌ها با کیفیت‌تر است ضمن اینکه امسال بخش بین‌الملل را نیز داریم که از 18 کشور در بخش رباتیک رقابت می‌کنند.

فطیر تصریح کرد: به دلیل اینکه امسال تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده بیشتری داشتیم سعی کردیم داوری اولیه قرار دهیم و استان اصفهان را در اسفند سال 93 انتخاب کرده و جشنواره را برگزار کردیم که برترین‌ها به این جشنواره راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه دو رقمی شدن برگزاری جشنواره برای ما حائز اهمیت است گفت: به گروه‌های برتر علاوه به لوح تندیس، کارت هدیه 400 هزار تومانی اهدا می‌شود و علاوه بر آن بن برخی انتشارات نیز به دانش آموزان اهدا خواهد شد.

گفتنی است، دهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان به مدت دو روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

تنظیم: هومن بهلولی