تبیان، دستیار زندگی
عبور شیشه ای معرفی شدند بنا به در خواست بینندگان برنامه ی عبور شیشه ای درباره اسامی میهمانان آینده برنامه، مدیر گروه فرهنگی، اجتماعی شبكه تهران میهمانان آتی این برنامه را اعلام كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران پرویز پرستویی، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزیده اخبار هنری


میهمانان عبور شیشه ای معرفی شدند

بنا به در خواست بینندگان برنامه ی عبور شیشه ای درباره اسامی میهمانان آینده برنامه، مدیر گروه فرهنگی، اجتماعی شبكه تهران میهمانان آتی این برنامه را اعلام كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پرویز پرستویی، بازیگر سینما، كرم رضا پیر یابی: رئیس مركز موسیقی صدا و سیما، سردار حجازی: فرمانده نیروی مقاومت بسیج، همایون شجریان خواننده و ابراهیم حاتمی كیا: كارگردان سینما از جمله میهمانان آینده برنامه عبور شیشه ای هستند.

گفتنی است: برنامه عبور شیشه ای هر شب ساعت 22 به مدت یك ساعت به طور زنده با اجرای رضا رشید پور از شبكه تهران پخش می شود.

***


کنسرت داوود آزاد در تالار اندیشه حوزه هنری

کنسرت موسیقی عرفانی داوود آزاد ساعت 19 روزهای پنج شنبه و جمعه 17 و 18 آذر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش "آنا"،‌ آزاد در این کنسرت اشعاری از مولانا،‌ عطار و شمس مغربی را در دستگاه‌های مختلف موسیقی ایرانی مرکب خوانی و مرکب نوازی خواهد کرد.

در این کنسرت، آواز "آزاد" و نوای تار و دف و تنبور او را یک نوازنده دف و یک نوازنده کمانچه همراهی خواهند کرد.

نواختن و خواندن در ریتم‌های لنگ و بداهه نوازی وبداهه خوانی همزمان در این ریتم‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که به آزاد منحصر دانسته‌اند.

از این هنرمند به زودی کاستی به نام "تو" که با ارکستر بزرگ ضبط شده است، به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

***


بازدید رایگان از موزه ها در نهم آذر

بازدید از موزه ها ی كشور برای بسیجیان در نهم آذر رایگان است.

مسعود نصرتی ، مدیر اداره كل موزه های سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بازدید از موزه ها، كاخ موزه ها، محوطه ها و اماكن فرهنگی تاریخی كل كشور به مناسبت هفته بسیج برای بسیجیان پنجشنبه نهم آذر رایگان است.

***


كانون تئاتر ثبت نام می‌كند

كانون تئاتر خانه فرهنگ تهرانسر از علاقه‌مندان برای شركت در كانون تئاتر ثبت نام می‌كند.

ریحانه بابئیان، مسئول اجرای كانون تئاتر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: كانون تئاتر خانه فرهنگ تهرانسر برای بالا بردن فعالیت‌های فرهنگی اقدام به برگزاری برنا مه های برنامه‌های جدید کرده است.

وی ادامه داد: این كانون از 3 هفته پیش ثبت نام خود را شروع كرده و تا حد معین 50 نفر عضو می‌پذیرد.

وی در مورد عملكرد كانون تئاتر تصریح كرد: این كانون برای سنین مختلف برگزار می‌شود و علاقه‌مندان با توجه به سنین مختلفی كه دارند عضو دسته‌های گوناگون تئاتر كودك، نوجوان و بزرگسال می‌شوند و پس از ثبت نام دوره‌های آموزش تئاتر فعالیت خود را در این زمینه شروع می‌كنند.

***


همکاری سروش صحت با رضا عطاران

سروش صحت نویسنده و بازیگر خوب كشورمان كه آخرین بار در نقش «صمد» در سریال مناسبتی «زیرزمین» شاهد هنرنمایی او بودیم، این روزها براساس طرحی از ایرج محمدی مشغول نوشتن سریالی 15 قسمتی برای شبكه 3 سیماست.

صحت در این باره  گفت: این سریال كه برای گروه فیلم و سریال شبكه 3 سیما تهیه و تولید می شود، كار نگارش آن را من و آقای محمدرضا آریان بر عهده داریم.

وی افزود: این كار به كارگردانی رضا عطاران و به تهیه كنندگی ایرج محمدی و مهران مهام تهیه می شود كه یك طنز اجتماعی است و با حال و هوای نوروز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هنوز نامی برای این مجموعه انتخاب نشده است

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان – خبرگزاری آنا – خبرگزاری انتخاب