تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب به 4 ماده ی غذایی مفید برای سلامت اندام تناسلی اشاره می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 ماده‌ی غذایی برای سلامت اندام تناسلی


در این مطلب به 4 ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت اندام تناسلی اشاره می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

زنانه

مواد غذایی تأثیر زیادی روی سلامت بدن دارد. بد غذا خوردن و یا حذف برخی مواد مغذی به دلیل رژیم‌های لاغری و غیره باعث کاهش انرژی بدن، آسیب‌پذیر شدن سیستم ایمنی بدن، ریزش مو و یا ایجاد کرامپ‌های عضلانی دردناک می‌شود. حرف زدن از این قبیل مسائل بسیار ساده است. اما صحبت کردن در خصوص بهداشت و سلامت اندام تناسلی سخت است.

خیلی از خانم‌ها زمانی که صحبت از فلور واژینال به میان می‌آید ترجیح می‌دهند بحث را عوض کنند. اما با این حال باید پذیرفت که اندام‌های تناسلی نیز بخشی از بدن هستند و لازم هست به بهداشت و سلامت آن نیز توجه ویژه‌ای داشت. لازم هست علاوه بر رعایت بهداشت شخصی در مصرف برخی مواد غذایی پیش‌قدم باشید. در این مطلب به 4 ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت اندام تناسلی اشاره می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

شکلات

شکلات سیاه
برخلاف آنچه در خصوص شکلات گفته می‌شود مثل تأثیر آن در جوش زدن و غیره، این ماده‌ی غذایی برای سلامتی مفید است. شکلات حاوی ترکیبات مفید و پرخاصیتی است که نباید از آن غافل شد. درست است که نباید در مصرف این ماده‌ی غذایی زیاده‌روی کرد اما مصرف متعادل شکلات سیاه که حاوی درصد بالای کاکائو باشد (80 درصد کاکائو) برای ارتقا سلامت بدن بخصوص دستگاه تناسلی مفید است. شکلات حاوی منیزیم، فلاوونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های لازم بدن بوده و همچنین یک ماده‌ی ضدافسردگی طبیعی است. این ترکیبات طبیعی نه تنها باعث بهبود خلق‌وخویتان می‌شوند بلکه به بدن در جهت افزایش بهداشت و سلامت واژینال کمک می‌کند. برای بهره‌مندی بیشتر از خواص درمانی این ماده‌ی غذایی بهتر است هر روز که از خواب بیدار می‌شوید بعد از نوشیدن یک لیوان آب، یک مربع از آن را میل کنید. به این ترتیب بدنتان نه تنها به مرور از وجود سموم خالی شده و تصفیه می‌شود بلکه سرشار از انرژی می‌شوید.


مغزها
مغزها حاوی دو عنصر ضروری برای سلامت فلور واژینال هستند. این دو عنصر مغذی زینک و ویتامین E هستند. باید بدانید که زینک یا همان روی خواص ضدالتهابی بالایی دارد. این عنصر مغذی همچنین برای کاهش و تسکین خارش دستگاه تناسلی و یا خارش‌های ناشی از شوره‌ی سر و واکنش‌های آلرژیک تجویز می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که بدن و بخصوص فلور طبیعی واژن را از خواص مفید این عنصر مغذی محروم نگذارید.

وقتی پای سلامتی در میان باشد نمی‌توان از آب غافل شد. برای حفظ سلامت تمام اندام‌های بدن که اندام‌های جنسی را نیز شامل می‌شود نیاز به نوشیدن منظم آب هست

در خصوص ویتامین E موجود در گردو و دوستانش نیز باید بگوییم که این ویتامین برای متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن کارساز است. این ویتامین مانع از خشکی واژن می‌شود. شما می‌توانید این دو ماده‌ی مغذی را از مواد غذایی دیگر نیز جذب کنید. توصیه می‌کنیم علاوه بر مصرف آجیل‌ها، از مصرف جگر، عدس، جوی دوسر، تخم‌مرغ و همچنین مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند سبزیجات سبز، مارگارین و غیره غافل نشوید.

سیر

سیر
درست است که سیر باعث ایجاد بوی بد می‌شود و به همین دلیل خیلی‌ها از مصرف آن بیزار هستند؛ اما توصیه می‌کنیم خواص آن را فدای این ایراد نکنید. سیر در جهت ارتقای سلامت واژینال فوق‌العاده عمل می‌کند. به خاطر اینکه حاوی ترکیبات طبیعی و مفیدی است که اندام تناسلی را از بروز قارچ، عفونت‌ها، میکروب و باکتری و غیره مصون می‌دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند که سیر را به‌صورت موضعی استفاده کنند اما باید بدانید که مصرف آن خواص زیادی را عاید بدن می‌کند. توصیه می‌کنیم حین استفاده از آن برای تهیه‌ی غذا حواستان به حفظ خواص حداکثری آن باشد. بهتر است در آخرین مرحله‌ی پخت‌وپز سیر افزوده شود تا تازگی آن تا حد امکان حفظ شود. همچنین می‌توانید چند قطره از آب سیر را به صابون خنثی اضافه کرده و در شستشوی خود استفاده کنید.


آب
وقتی پای سلامتی در میان باشد نمی‌توان از آب غافل شد. برای حفظ سلامت تمام اندام‌های بدن که اندام‌های جنسی را نیز شامل می‌شود نیاز به نوشیدن منظم آب هست. زمانی بدن می‌تواند به میزان کافی مایعات حیاتی تولید کند که به‌اندازه‌ی کافی آب داشته باشد. کمبود آب بدن می‌تواند زمینه‌ساز کمبود این مایعات حیاتی برای سلامت شده و باعث خشکی واژن نیز بشود. توصیه می‌کنیم از ژل‌های بهداشتی ضدعفونی‌کننده برای شستشوی خود استفاده نکنید. منطقه‌ی واژن حاوی باکتری‌های مفیدی نیز می‌باشد که برای سلامت این بخش از بدن لازم هستند اما متأسفانه با این ژل‌های ضدعفونی‌کننده از بین می‌روند. آب برای رعایت بهداشت آلت تناسلی بهتر از این ژل‌هاست.

فاطمه مهدی پور
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

مطالب مرتبط:
تقویت قوای جنسی با این گیاهان (١)
تقویت قوای جنسی با این گیاهان (2)
بخورنخورهای عفونت‌های زنانه
5 ماده غذایی که زنان باید بیشتر بخورند
بخور نخورهای دوران قاعدگی
مواد غذایی برای کاهش یک درد زنانه
8 تصمیم تغذیه ای اشتباه اما رایج در بین خانم ها
این خانم‌ها به این مواد مغذی بیشتر نیاز دارند
سلامتی و تغذیه‌ای صحیح برای بانوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.