تبیان، دستیار زندگی
انتقاد از نامزد، چم و خم هایی دارد که اگر رعایت نشود، می تواند حتی رابطه را از هم بپاشد....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عشقم چقدر زشت راه می‌ری!


انتقاد از نامزد، چم و خم هایی دارد که اگر رعایت نشود، می تواند حتی رابطه را از هم بپاشد....

انتقاد از همسر

اغلب ما فکر می کنیم دوران نامزدی یکی از شیرین ترین روزهای زندگی همه ی افراد است در حالی که وقتی پای صحبت های اطرافیان می نشینیم، به این نتیجه می رسیم که خیلی هم روزهای بی دردسر و رویایی نیست! البته اینجا اولین خطای شناختی ما صورت گرفته است، ما فکر می کنیم هر چیز رویایی باید بدون هیچ چالش و مشکلی باشد اما این یک رویا از جنس قصه های کودکی است که با واقعیت جور در نمی آید. باید کمی واقع نگر باشیم. دوران نامزدی در حالی که دو نفر تازه به هم رسیدند، روزهای حرف های عاشقانه و دلتنگی های شاعرانه است اما این فقط یک طرف سکه این ایام خواهد بود.

وقتی کمی هیجانات اولین دیدارها کم می شود و دختر و پسر در کنار هم قرار می گیرند، با دو جنسیت و خواسته های متفاوت، با دو تربیت خانوادگی مختلف، آنوقت است که باید یکدیگر را بشناسند، تفاوت ها را بپذیرند، اختلافات را مدیریت کنند و در نهایت به سمت ساختن یک «مای» بالنده پیش بروند.
اگر در ابتدای روزهای نامزدی به سر می برید، بدانید که این دوران همان اندازه که «دوستت دارم» دارد، حرف ها و جملات ناراحت کننده هم خواهد داشت. گاهی ما در عین حال که یک نفر را خیلی دوست داریم قواعد رفتار مناسب با او را نمی دانیم و همین باعث می شود اولین آجرهای ساخت عمارت رابطه مان را کج بگذاریم و نتیجه اش همان دیوار معروفی خواهد شد که تا ثریا کج می رود.
بسیاری از پدرهاو مادرهای ما که در سنین بالا هنوز به تفاهم لازم نرسیده اند، به دلیل همان آجرهای کجی است که در ابتدای آشنایی گذاشته اند. اما مسائل و موضوعات زیادی دراین ایام باید مورد توجه قرار بگیرد.ما می خواهیم در این مقاله در مورد یکی از مهم ترین ملزومات این ایام صحبت کنیم. شما باید در روزهای نامزدی تان بتوانید از شریک زندگی و کسی که در اوج هیجان و دوست داشتن او قرار دارید، انتقاد کنید. این روزها برای شناخت بیشتر شماست.یک مدیریت صحیح نیاز دارید تا هم باهم تفریح کنید، لذت ببرید و هم بتوانید از یکدیگر انتقاد کرده و خواسته های تان را بیان کنید.

شما باید در او این حس را ایجاد کنید که همینطور که هست و انتخابش کردید، برای تان محترم و دوست داشتنی است و اگر انتقادی هم دارید به یک رفتار خاص است نه به کل شخصیت او

همیشه و درهر رابطه ای روش انتقاد است که نتیجه ی بیان آن را مشخص می کند. اگر می خواهید از نزدیک ترین دوست تان هم ایراد بگیرید، باید حواس تان باشد با چه جمله ای حرف تان را شروع می کنید و تا کجا پیش می روید. این موضوع در مقابل نامزدتان که تازه باهم آشنا شده اید و کمی رودربایستی دارید و از طرفی ممکن است به هر دوی شما خیلی زود بر بخورد، بیشتر صدق می کند.  نباید نامزدتان فکر کند که شما او را انتخاب کرده اید اما می خواهید او دیگر او نباشد! یعنی آنقدر از رفتارها و منش او انتقاد کنید که نامزدتان حس کند برای با شما بودن باید شخص دیگری شود.
شما باید در او این حس را ایجاد کنید که همینطور که هست و انتخابش کردید، برای تان محترم و دوست داشتنی است و اگر انتقادی هم دارید به یک رفتار خاص است نه به کل شخصیت او. نحوه ی شروع انتقاد و پر کردن حساب عزت نفس طرف مقابل در نوع پذیرش او تاثیر مستقیم دارد. یک انتقاد ملایم که جمله ای شروع کننده ی آن به طور مستقیم به مشکلات شخص اشاره نمی کند.
شما بهتراست شروع جمله تان یادآوری یکی از خوبی ها و نقاط مثبت نامزدتان باشد.به این ترتیب اطمینان وی را جلب می کنید.یادتان نرود بااینکه شما منزل مستقل ندارید و در خانه خودتان و یا نامزدتان یکدیگر را می بینید، اما باید مراقب باشید انتقادتان به هیچ وجه در مقابل دیگران نباشد.
اگر چند موضوع را در شریک زندگی تان نمی پسندید لازم نیست همه را با هم بیان کنید. وقتی چنین کنید گویا او را بمباران کرده اید. بگذارید یک انتقاد و اصلاح رفتار به نتیجه برسد و بعد به سراغ مورد بعد بروید.از دوران نامزدی تان برای شناخت یکدیگر و حل اختلافات و روشن کردن نقاط تاریک رابطه تان باهم استفاده کنید. بگذارید هیجان امروزتان به یک دوست داشتن بالنده و آگاهانه در سال های بعد تبدیل شود. اگر می خواهید به پای هم پیر شوید، از دوران نامزدی مثل یک پیش نیاز چند واحدی نهایت استفاده را ببرید.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

متین سیفی
بخش کلوب ازدواج تبیان

مطالب مرتبط:
مراقبت عشق‌تان باشید
وقتی همه حرف‌ها به دعوا ختم می‌شود
ورود ممنوع‌های دوران نامزدی



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.