تبیان، دستیار زندگی
به همت موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به همت موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان؛

دهمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی برگزار می‌شود

نشست خبری دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

به همت موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، دهمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمونمی، الناز فطیر دبیر جشنواره و مدیر مرکزی تبیان در نشست خبری دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی که پیش از ظهر امروز دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه در موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برگزار شد، گفت: این جشنواره در جهت گسترش فرهنگ و پژوهش در فضای مجازی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه کار پژوهش به صورت مشخص و سازماندهی ارائه نمی شود، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش پرورش روند پژوهش را به درستی دنبال نمی کند.
 دبیر جشنواره تبیان در رابطه با بخش علوم دینی جشنوراه تبیان عنوان کرد: فعالیت های خوبی به همت مرکز قرآن و عترت دانشگاه شهید بهشتی در این بخش صورت گرفته است.
فطیر استقبال دانش آموزان شهرستانی را در این جشنواره چشمگیر دانست و عنوان کرد: این جشنواره با استقبال دانش آموزان و به ویژه دانش آموزان شهرستانی رو به رو شد، چرا که مدارس خارج پایتخت زنگ پژوهش ندارند.
وی با بیان اینکه این جشنواره از روز 13 آبان شروع به کار کرد، در ادامه صحبت های خود افزود: این جشنواره در بخش های مختلفی از جمله فنی، روانشناسی، علوم پایه و علوم دینی است و برای هر محتوا کارگروه های درسی و مشاوران متعدی وجود دارد.
دبیر جشنواره تبیان با بیان اینکه  هر جا دانش آموزان با مشکل روبه رو شدند، مشاورانی برای پاسخگویی حضور داشتند، اظهار داشت: در دانشگاه شهید بهشتی آزمایشگاه هایی برای دانش آموزان فراهم شده بود که به همراه مشاوران در آن فعالیت می کردند.
 فطیر 90 در صد فعالیت این جشنواره را اینترنتی دانست و افزود: در پایان بهمن ماه پروژه ها ارائه و به صورت اینترنتی به اسم دانش آموزان ثبت شد.
 وی با اشاره به دستاوردهای جدید این جشنواره گفت: هزار و 200 گروه در این جشنواره ثبت نام کردند و در سه بخش غرفه در کار در بخش سازه، مسابقه رباتیک و مسیریاب، جنگ جو، هوا فضا و گلایدر را داریم و همچنین بخش های  فضا، موشک و راکت آبی و سازه های ماکارونی هم در این جشنواره وجود دارد.
دبیر جشنواره تبیان مسابقات برنامه نویسی را از دیگر بخش های این جشنواره اعلام کرد و گفت: مسابقات برنامه نویسی شامل جاوار و سی پلاسی است و در زمان مشخصی به دانش آموزان فرصت داده شد.
فطیر خورانی با اعلام بیش از 500 گروه داوری در این جشنواره اظهار داشت: در بخش جانبی جشنواره دانش آموزان از دانشگاه شهید بهشتی بازدید می کنند و در مراسم اختامیه 100 گروه برتر انتخاب می شوند.
 وی با اشاره به برنامه های بعد از این جشنواره برای دانش آموزان ابراز داشت: برترین ها ی دانش آموزی به جشنواره خوارزمی و نخبگان معرفی می شوند و به نوعی استعدادیابی در بین دانش آموزان صورت می گیرد.
دبیر جشنواره تبیان با اشاره به طرح متداول در روش یادگیری در دنیا گفت: این طرح از سال 83 از سوی موسسه تبیان پیگیری شد.
گفتنی است، دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی دهم و یازدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

تصاویر نشست خبری دهمین جشنواره دانش آموزی تبیان

تنظیم: هومن بهلولی