تبیان، دستیار زندگی
ژاپنی ها از آن دسته مردمانی هستند که به گجت های خود عشق می ورزند و بسیاری از نوآوری هایی که این روزها در حوزه تکنولوژی شاهدش هستیم به لطف تلاش های بی وقفه مردمان سرزمین آفتاب تابان به دست آمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرفروش ترین تلفن هوشمند


گوشی‌های هوشمند این روزها به محبوب‌ترین ابزار الکترونیکی در دنیا تبدیل شده‌اند و به گفته برخی مراکز خبری، بیشترین رشد از نظر افزایش درآمد شرکت‌های تولیدکننده را بین دیگر محصولات الکترونیکی داشته‌اند.

پرفروش ترین تلفن هوشمند در ژاپن

ژاپنی ها از آن دسته مردمانی هستند که به گجت های خود عشق می ورزند و بسیاری از نوآوری هایی که این روزها در حوزه تکنولوژی شاهدش هستیم به لطف تلاش های بی وقفه مردمان سرزمین آفتاب تابان به دست آمده است. علیرغم مشکلاتی که ظرف دو دهه اخیر دست به گریبان رشد اقتصادی ژاپن شده است، قدرت خرید مردم همچنان در این کشور آسیایی بالاست و چشم بادامی های این سرزمین همچنان نقشی قابل توجه ای را در نوآوری های فنی ایفا می کنند

در ژاپن آیفون اپل عنوان محبوب ترین تلفن هوشمند بازار محسوب می گردد اما زمانی که حرف از خرید گجت های بدون قرارداد به میان می آید نه سامسونگ در آنجا حرفی برای گفتن دارد و نه الجی یا سونی و جالب است بدانید که پرفروش ترین تلفن هوشمند ژاپن چیزی نیست جز Zenfone 5 ایسوس.

ظرف ۵ ماه گذشته، این گجت عنوان نخستین دستگاه موبایل بدون قرارداد پرطرفدار را در این کشور به خود اختصاص داده و زمانی که به لیست امکانات آن در ازای بهای ۲۰۰ دلاری اش نگاه کنید به خوبی علت این مساله را در خواهید یافت. این اسمارت دارای یک نمایشگر ۵ اینچی با رزلوشن ۷۲۰p، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، حافظه داخلی قابل ارتقاء و امکان استفاده از دو سیم کارت است و به همین دلیل مورد توجه ژاپنی ها قرار گرفته.

تلفن همراه ژاپن تلفن همراه ژاپن

براساس پژوهش انجام گرفته توسط شرکت تحقیقاتی BCN در ژاپن، در حدود ۴۳ درصد از فروش تلفن های هوشمند بدون قرارداد در ماه نوامبر در این کشور به ZenFone 5 ایسوس تعلق داشته و این رقم در ماه مارس با افتی قابل توجه به ۲۵ درصد رسید که علیرغم این مساله، موبایل مورد بحث همچنان جایگاه نخست را در اختیار دارد.

پرفروش‌ترین گوشی های بازار ایران

تلفن هوشمند به معنای آن است که می تواند اکثر کار را به غیر از تلفن زدن و ارسال پیام به دیگران انجام دهد؛ کارهایی که در گذشته فقط کامپیوترها قادر به انجام آن بودند .

در ابتدا موبایل ها برای برقراری تماس های تلفنی مورد استفاده قرار می گرفتند، این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه قابلیت دریافت و ارسال ایمیل به تلفن‌ها هم اضافه شد.

از ویژگی های تلفن‌های هوشمند می‌توان به سیستم عامل‌ها، اپلیکیشن‌ها و سترسی به اینترنت با بهره از صفحه کلید QWERTY اشاره کرد.

به گفته فعالان بازار با اینکه اغلب افراد تمایل به خرید گوشی‌های گران‌قیمت و جدید بازار را دارند اما به دلیل قیمت‌های بالا قادر به خرید نبوده و در مقابل به سراغ گوشی‌های ارزان و میان قیمت با میانگین قیمت 50 تا 800هزار تومان می‌روند.

لوگوی اپل در پشت گوشی

تحقیقات میدانی خبرگزاری دانا نشان می‌دهد، که 5.0Iphone  اپل پرفروش‌ترین گوشی  بوده است، ضمن اینکه Samsung Galaxy S4، HTC One X، Sony Xperia Z،975 LG Optimus G E نیز بعد از آیفون پرفروش‌ترین‌های بازار کشور بوده‌اند. ضمن اینکه در میان ارزان قیمت‌های گوشی گزینه اول مشتریان ایرانی هنوز نوکیاست.

کدام برند موبایل در بازار آمریکا پرفروش ترین است؟

یکی از معیارهای برتری یک گوشی در بازار دنیا، برتری فروش آن گوشی در بازار آمریکا است. اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید هم اکنون چه برند و چه گوشی در بازار آمریکا امپراطوری می کند؟

به گزارش جی اس ام و به نقل از موسسه تحقیقاتی ComScore، آیفون همچنان پرچمدار بازار آمریکا محسوب می شود. بر طبق این آمار 169 هزار کاربر تلفن هوشمند در آمریکا وجود دارد که 70 درصد کل کاربران موبایل در آمریکا محسوب می شوند. بر طبق این آمار اپل در حال حاضر 41.9 درصد از بازار آمریکا را به خود اختصاص داده و به دنبال آن کمپانی سامسونگ قرار گرفته که 27.8 درصد از بازار را در اختیار گرفته است.

اما در رتبه سوم برند ال جی قرار گرفته که 6.5 درصد از بازار آمریکا را به خود اختصاص داده و به دنبال آن کمپانی موتورولا با 6.3 درصد از سهم بازار قرار گرفته است. اما در انتهای این لیست اچ تی سی را مشاهده می کنیم که 5.1 درصد از بازار آمریکا را تصاحب کرده است.

در ژاپن آیفون اپل عنوان محبوب ترین تلفن هوشمند بازار محسوب می گردد اما زمانی که حرف از خرید گجت های بدون قرارداد به میان می آید نه سامسونگ در آنجا حرفی برای گفتن دارد و نه الجی یا سونی و جالب است بدانید که پرفروش ترین تلفن هوشمند ژاپن چیزی نیست جز Zenfone 5 ایسوس.

اما ComScore تحقیقی درباره اپلیکیشن های موبایل محبوب در آمریکا انجام داده است که نشان می دهد شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مربوط به آن محبوب ترین اپلیکیشن ها نزد کاربران هستند.

با اینکه اپل در بخش برند همچنان پرچمدار بازار آمریکاست اما در سیستم عامل بعد از اندروید قرار گرفته است. بر طبق این آمار در حال حاضر اندروید با 52.1 درصد از سهم بازار در صدر سیستم عامل های موبایل محبوب آمریکا قرار دارد. در رتبه بعد iOS قرار گرفته که 41.9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اما سیستم عامل های دیگر نظیر بلک بری، سیمبین و ویندوزفون به ترتیب 2.3 درصد، 3.4 درصد و 0.1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

به نظر شما اهمیت اینکه اپل برند برتر در بازار آمریکا محسوب می شود، بیشتر است یا اهمیت صدرنشینی اندروید در بین سیستم عامل های برتر دنیا در بازار آمریکا؟ آیا امپراطوری اپل در بازار آمریکا روزی فرو خواهد ریخت یا همچنان با اقتدار به صدرنشینی خود ادامه می دهد؟

فرآوری: اخباریه
بخش دانش و زندگی تبیان

منبع : شهر خبر، خبرگزاری دانا، جی اس ام