تبیان، دستیار زندگی
SEARCH (جستجوی شخصی) قسمتی از سعی گوگل است تا بتواند نتایج جستجو را مطابق انتظار شما و توجه به چیزی که قبلا به دنبال آن می گشتید، تنظیم کند. با استفاده از این سیستم شما قادر خواهید بود به: - دریافت نتایجی که بیشتر به شما مرب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جستجوی شخصی!


SEARCH (جستجوی شخصی) قسمتی از سعی گوگل است تا بتواند نتایج جستجو را مطابق انتظار شما و توجه به چیزی که قبلا به دنبال آن می گشتید، تنظیم کند.

با استفاده از این سیستم شما قادر خواهید بود به:

- دریافت نتایجی که بیشتر به شما مربوط باشد، مبنی بر جستجوهایی که قبلا شما انجام داده اید.

- نمایش و مدیریت جستجوهای قبلی شما، به ضمیمه ی صفحات وب، تصاویر، اخبار و فروشگاه گوگل و نتایجی که شما بر روی آن کلیک می کنید.

- ساخت BOOKMARKها و شما می توانید از هر کامپیوتری به آنها دسترسی پیداکنید.

در این روش جدید هنگامی که موضوعی به موتور جستجو وارد می‌شود با استفاده از جستجوی شخصی، این تکنولوِژی آن را با جستجوهای قبلی و نتایج جستجویی که قبلا بر روی آن‌ها کلیک کرده اید مقایسه می‌کند.

به عنوان مثال کسی که نتایجش را از میان نشریات آکادمیک ترجیح می‌دهد نهایتا نتایج را با این اولویت از بالا به پایین لیست خواهد دید.

برای گرفتن نتایج شخصی کاربران باید در یک اکانت گوگل مانند GMAIL یا صفحه‌ی شخصی ( SIGN IN) وارد شوید.

این سرویس اطلاعات جستجوهای شما را در قسمتی از گوگل به نام SEARCH HISTORY که در گوگل فارسی به نام "پیشینه جستجو" ترجمه شده است ذخیره میکند، البته این امکان وجود دارد که پس از ورود به حساب کاربری خود در گوگل، به منظور جلوگیری از ذخیره ی جستجو های خود، با رفتن به این صفحه  ، این سرویس را غیرفعال کنید.

در سمت چپ صفحه PERSONALIZED SEARCH یک تقویم می بینید که مربوط به جستجو های شما می باشد. شما می توانید با رفتن به هر روزی که بخواهید، جستجوهای همان روز را مشاهده کنید، همچنین می توانید، آنها را پاک کنید و یا در "پیشینه جستجو"ی خود، به جستجو بپردازید. شما قادر خواهید بود مشخص کنید که SEARCH HISTORY چه نوع جستجوهایی اعم از تصویر، اخبار و... را فهرست کند. در قسمت BOOKMARKS می توانید به مدیریت BOOKMARKهای خود بپردازید و امکانات دیگری که در طول استفاده از این سرویس با آنها آشنا خواهید شد.


مطالب مرتبط :

1. 25 راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیا قسمت اول

2. 25 راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیا قسمت دوم

3. گوگل دسك تاپ چگونه كار میكند

4. چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟