تبیان، دستیار زندگی
چه باید کرد؟ یک کارشناس و عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا رای صادر شده در خصوص محرومیت ایران را تحلیل و بررسی كرد. این عضو رسانه ای ای. اف . سی گفت : این اتفاق كاملا قابل پیش بینی بود و مسائل پیشروی ایران كاملا واضح بود. ایران ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا فوتبال ایران دچار محرومیت شد؟

چه باید کرد؟


یک کارشناس و عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا رای صادر شده در خصوص محرومیت ایران را تحلیل و بررسی كرد.

این عضو رسانه ای ای. اف . سی گفت : این اتفاق كاملا قابل پیش بینی بود و مسائل پیشروی ایران كاملا واضح بود.

ایران بنا به تصمیمی كه خارج از اساسنامه فیفا اتخاذ كرده ، محروم شده است.

وی افزود : در كنگره ای كه در نوامبر سال 2004 در مراكش برگزار شد ، اعضای فیفا به استقلال كامل فدراسیونها رای دادند و طبق این مساله هیچ كس به غیر از خانواده فوتبال نمی تواند در امور داخلی فدراسیون فوتبال دخالت كند.

عضو رسانه ای فیفا اضافه كرد : در ماه اوت گذشته فیفا نامه ای به ایران فرستاد كه در آن به دو نكته اشاره شده بود ، اول اینكه محمد دادكان و اعضای پیشین این فدراسیون را به رسمیت می شناسد و دوم اینكه فدراسیون فوتبال باید اساسنامه خود را تغییر دهد اما از آن زمان هیچ علامت مثبتی از سوی ایران صورت نپذیرفت و دیروز بعد از پایان مهلت فدراسیون فوتبال كشورمان فیفا در جلسه اضطراری خود تصمیم گرفت كه فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد.

وی اظهار داشت : این محرومیت به غیر از تیم ملی فوتبال كشورمان شامل تمامی رقابتهای بین المللی می شود و هیچ تیم و یا حتی داور و یا شخصی از فدراسیون فوتبال ایران نباید در هیچ یك از مجامع بین المللی شركت كند. این عضو افزود : فیفا سه مورد را مد نظر قرارداده است ، اول تطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال با فیفا ، دوم گرفتن تایید نهایی اساسنامه مصوب از سوی فیفا و برگزاری مجمع فدراسیون با حضور اعضای مورد تایید فیفا . وی ابراز امیدواری كرد كه در صورتیكه مسوولین فوتبال كشورمان زود دست به كار شوند ، فیفا نیز در این زمینه مساعدتهای لازم را انجام خواهد داد.

بازیهای دوحه ؛ خط شروع محرومیت فوتبال ایران