تبیان، دستیار زندگی
بامداد دوشنبه گوش شکسته های ایرانی کاری کردند تا کسانی که برای اولین بار کشتی را نگاه می کنند اوج هیجان را تجربه کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا اسیر غیرت ایران


بامداد دوشنبه گوش شکسته های ایرانی کاری کردند تا کسانی که برای اولین بار کشتی را نگاه می کنند اوج هیجان را تجربه کنند.

کشتی

تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی شجاعانه تر از همیشه روی تشک رفتند و جوانان رسول خادم ناباورانه یک به یک از سد قهرمانان المپیک و جهان می گذشتند. تیم ملی کشتی ایران این بار جوان تر از همیشه برای حضور در مسابقات جهانی بودند تا رسول خادم نسل آینده کشتی آزاد ایران را در این رخداد مهم تست بزند تا آنها بتوانند بعد از بردن بلاروس ؛ ترکیه ،آذربایجان و آمریکا بر بام جهان بایستند.
آزاد کاران کشورمان حوالی ساعت 5 بامداد دوشنبه برای مقابله با آمریکا  در فینال جام جهانی به روی تشک رفتند تا تمامی ایرانی ها برای تماشای دلاورمردان ایرانی پای گیرنده ها بنشینند تا شاید سربازان شان بتوانند بار دیگر غیرت را برای جهانیان به تصویر بکشند که الحق و الانصاف اینچنین هم شد.
پیر و جوان ،زن و مرد ، پدران و مادرانی که در لحظات اولیه صبح برای اقامه نماز صبح برخواسته بودند پس از نماز و در حالی که شاید به ورزش علاقه هم نداشتند اما تسبیح به دست برای موفقیت فرزندان این مرز و بوم دست به دعا شدند تا ایرانی ها از اعتبار ورزش ایران در مقابل تیم میزبان در خاکش دفاع کند. 
زمانی که گوش شکسته های ایرانی می خواستند وارد تشک شوند می شد پیروزی را در هر یک از چهره های  آنها به خوبی احساس کرد چرا که دنیایی از غرور و انگیزه در نگاه هایشان موج می زد. جدال هایی که آنقدر جانانه بود که کمتر کسی بود که نتواند همزمان با کشتی گیرهای ایران آرامش خود را حفظ کنند و  از خود عکس العملی نشان ندهد.
کشتی گیران ایران آنقدر آماده و قبراق در میدان ورزشی حاضر شده بودند که به راحتی توانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. قهرمانی که باعث شد تا بار دیگر ماهیت سخنان با ارزش رهبری مشخص شود. رهبر انقلاب اسلامی همواره در عرصه ورزش دستیابی به سکوهای قهرمانی توسط قهرمانان  را مظهر توانایی های یک ملت می دانند که باعث می شود تا اعتماد به نفس و  عزت ملی مردم افزایش یابد. حضرت آیت الله خامنه ای همواره حضور ورزشکاران در میدانهای بین المللی با حفظ اخلاق و روحیه جوانمردی و رعایت جوانب شرعی را تبلیغ جهانی ارزشها و صفات برجسته یک ملت می دانند که شاید ارزش آن از قهرمانی های متوالی هم بالاتر باشد.
در این روزها که رسانه های خارجی به شدت تلاش می کنند تا  چهره مردمان با غیرت ایرانی را در دنیا خدشه دار کنند این ورزشکاران ایرانی هستند که می توانند نشان دهند ایرانی ها چیزی جز غیرت و مهربانی نیستند.

کشتی گیران ایران آنقدر آماده و قبراق در میدان ورزشی حاضر شده بودند که به راحتی توانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. قهرمانی که باعث شد تا بار دیگر ماهیت سخنان با ارزش رهبری مشخص شود


به هر حال این قهرمانی باعث شد تا بار دیگر رهبر معظم کشورمان برای جوانان شایسته ایرانی دست به قلم شود و این قهرمانی باشکوه و با اقتدار را به ملت بزرگ ایران تبریک بگوید.
ما هم امیدواریم مسئولین ورزشی کشورمان در پی سخنان با ارزش رهبر کشورمان نگاه ویژه تری به رشته های ورزشی داشته باشند تا موفقیت ورزشکاران ایرانی ادامه داشته باشد.

رسول خادم: کشتی‌گیران از جان مایه گذاشتند تا پرچم ایران را در آمریکا بالا ببرند
کشتی

رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پس از قهرمانی ایران در جام جهانی لس آنجلس در گفت‌وگویی کرد: از لحاظ شرایط فنی مسابقات از کیفیت بالاتری نسبت به سه سال قبل برخوردار بود. تیم ما از مجموعه ای از کشتی‌گیران جوان و با تجربه تشکیل شده بود که البته غلبه با ترکیب جوان‌تر تیم بود. رقابت با آذربایجان حساسیت بالایی داشت و همچنین مبارزه با آمریکا به دلیل شرایط و فضای سنگین رقابت با این تیم در کشورش بسیار سخت و دشوار شده بود.

وی ادامه داد: در مسابقه فینال فراز و نشیب‌هایی در کشتی‌ها به وجود آمد که باعث شد رقابت به بالاترین حساسیت ممکن برسد و فشار زیادی به کادرفنی وارد شود، اما به لطف خدا جوانان این مملکت باز هم افتخار آفرینی کردند. آنها واقعا از جان مایه گذاشتند و با غیرت کشتی گرفتند تا پرچم ایران را در خاک آمریکا بالا ببرند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا داوری‌ها در برخی کشتی‌ها یک طرفه و به سود میزبان نبود؟ گفت: با توجه به این که آمریکا میزبان بود تا یک حدی این موضوع طبیعی است، اما داوری در برخی از کشتی‌ها از جمله در 57 و 61 کیلوگرم مرزهای پیش‌بینی شده را می شکافت و اعمال نفوذ بسیار مشهود بود.
خادم در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید کشتی‌گیران جوان از برخی با تجربه‌ها که باید بار تیم را بر دوش می کشیدند بهتر عمل کردند، گفت: نمی‌شود گفت که همه اعضای تیم در شرایط خوبی بودند. برخی از کشتی‌گیران اشکالات فنی داشتند که مجددا در این مسابقات ظهور پیدا کرد به خصوص در کشتی با آمریکا که حساسیت خیلی بالا رفت و فشار روانی حاکم بر مسابقه بسیار سنگین بود.
خادم همچنین گفت: من این قهرمانی را به مردم تقدیم می‌کنم که تنها حمایت کنندگان واقعی ورزش ما هستند و در هر کشوری هم که می رویم تیم ملی را تنها نمی‌گذارند.
رییس فدراسیون کشتی در پایان گفت: حرکت جوان ها در این رقابت‌ها برای آینده کشتی کشور بسیار نوید بخش بود و آنها واقعا در این مبارزات سنگین با غیرت و مردانه مبارزه کردند تا پرچم کشورشان را بالا ببرند.

رضا سیگاری

بخش ورزشی تبیان