تبیان، دستیار زندگی

پیرترین افراد جهان و راز طول عمرشان

چندی پیش با دوستی صحبت می کردم که در حال تخمین زدن امید به زندگی خود بود. این دوست عزیز می گفت با توجه به سبک زندگی وی یعنی بی تحرکی، تغذیه ناسالم و استرس های شدید کاری حدودا تا 45 سالگی عمر خواهد کرد. البته که عمر دست خدا است، اما حقیقتا با این سبک زندگی ناسالم شهری و مدرن، زندگی کردن تا صد سال چیزی بیش از یک شاهکار است. اما کافیست گشتی مجازی در گوشه و کنار دنیا بزنید تا ببینید افرادی هستند که مرز صد سالگی را گذرانده و حتی تا دویست سالگی نیز عمر کرده اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 میسائو اوکاوا پیرترین زن جهان

 همین الان در قرن بیست و یکم نیز چند فرد بالای صد سال زنده اند که در قرن 19 میلادی به دنیا آمده اند. این افراد بالای صد سال سن، دو جنگ جهانی ،غرق شدن کشتی تایتانیک، فتح فضا و خیلی از تجربه های اولیه ی حیات بشری را دیده اند. این در حالی است که امید به زندگی اکثر مردم جهان حدود 60 تا 70 سال است.

البته در حین نگارش این مطلب سری به اینترنت زده و متوجه شدیم که متاسفانه یکی از این مادربزرگ‌های دوست داشتنی در 12 فروردین امسال در سن 117 سالگی و دیگری در 17 فروردین در سن 116 سالگی از دنیا رفته است.


در هر حال در این مطلب در خصوص این افراد و رازهای طول عمر از زبان خودشان می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید، به امید اینکه صد ساله شوید.

 میسائو اوکاوا پیرترین زن جهان

میسائو اوکاوا  : 117 ساله از ژاپن

این مادر بزرگ زیبا که در سال 1898 در اوزاکای ژاپن به دنیا آمده بود، متاسفانه همین چند روز پیش در 12 فروردین ماه در سن 117 سالگی از دنیا رفت.


میسائو اوکاوا Misao Okawa بعد از مرگ هم ولایتی خود یعنی جبروئمون کیمورا که در سال 2013 دار فانی را وداع گفت، لقب پیرترین انسان زنده را به خود اختصاص داده بود. البته اگر این مادر بزرگ چند روزی بیشتر عمر می کرد، الان در صدر لیست مطلب ما قرار داشت.


این مادر بزرگ در خانه ی سالمندان زندگی می کرد و هر روز سه وعده غذای کامل میل می نمود. خانم اوکاوا علاقه ی زیادی به سوشی داشته و هر ماه یک مرتبه از غذای مورد علاقه ی خود مصرف می کرد.

خانم ویور راز طول عمر خود را در بندگی خدا عنوان کرده و گفته است:« به خدا ایمان داشته باشید، به قانون احترام بگذارید و نگران چیز دیگری نباشید. من سال هاست که تسلیم اراده ی خداوند هستم و تا امروز نیز خسته نشده ام».


این مادربزرگ دوست داشتنی در روز تولد 116 سالگی خود به خبرنگار روزنامه ی تلگراف گفته بود که راز طول عمر وی در سه چیز است: درست غذا خوردن، خوب خوابیدن و آرام بودن!


ظاهرا این مادربزرگ هر شب 8 ساعت می خوابیده و فرد صبوری بوده است، یعنی استرس در زندگی وی جایی نداشته و از رژیم های عجیب و غریب نیز خبری نبوده است.


از 12 فروردین که این مادربزرگ دوست داشتنی یک ماه بعد از تولد 117 سالگی خود از دنیا رفته است، لقب پیرترین فرد زنده ی جهان به خانم گرترود ویور رسیده بود که متاسفانه باخبر شدیم ایشان نیز 17 فروردین از دنیا رفته اند.

 

طول عمر، گرترود ویور، مسن ترین افراد جهان،

گرترود ویور : 116 ساله از آمریکا

خانم ویور لقب مسن ترین آمریکایی زنده را داشت که در 17 فروردین چشم از دنیا فرو بست.


 گرترود ویور Gertrude Weaver که در مرکز مراقبت های آمریکا بوده تا آخرین لحظه، زنی فعال و پر جنب و جوش گزارش شده است. به گفته ی اطرافیان خانم ویور، ایمان وی باعث طول عمر او بوده است.


این مادربزرگ در روز تولد 116 سالگی خود به کادمن نیوز گفته بود که فقط باید در برابر خداوند بزرگ سر فرود آورد و لاغیر!


خانم ویور راز طول عمر خود را در بندگی خدا عنوان کرده و گفته است:« به خدا ایمان داشته باشید، به قانون احترام بگذارید و نگران چیز دیگری نباشید. من سال هاست که تسلیم اراده ی خداوند هستم و تا امروز نیز خسته نشده ام».


باید بدانید که چند سال پیش محققان به این نتیجه رسیدند که بیماری و ناخوشی کمتر به سراغ افراد مومن و مذهبی می رود. افراد مذهبی آرام تر و  صبورتر هستند و راحت تر می توانند با مشکلات زندگی کنار بیایند.


به عقیده ی محققان، عملکرد مغز مذهبی ها با غیر مذهبی ها متفاوت است و این افراد کمتر دستخوش بیماری ها می شوند. در واقع به عقیده ی محققان، افراد مذهبی بدن سالم تری دارند و کمتر مریض می شوند.


به عقیده ی این محققان، اعتقادات مذهبی مانند سپر بلایی است که این افراد را در برابر مشکلات و ناملایمات زندگی محافظت می کند.


محققان مشاهده کردند افراد مذهبی نه تنها از سلامت خوبی برخوردارند، بلکه در محیط‌های کاری نیز کمتر دچار استرس و تنش می‌شوند.


علاوه بر این ها، مذهبی ها کمتر از دیگران در معرض افسردگی و خستگی قرار می گیرند، به خاطر اینکه معنا و مفهوم بیشتری برای زندگی قائل هستند و همین مسئله آنها را در برابر مشکلات زندگی مدرن ایمن می کند.


اگر شما هم می خواهید بیشتر عمر کنید، با ایمان به خداوند متعادل با آرامش بیشتری زندگی کنید.

 

جرلن تالی ، طول عمر، کهنسال ترین افراد جهان،

جرلن تالی  : 115 ساله از ایالات متحده ی آمریکا 

به نظر می رسد بعد از فوت این دو مادربزرگ دوست داشتنی، عنوان مسن ترین فرد جهان به خانم تالی از میشیگان ایالات متحده ی آمریکا می رسد.


جرلن تالی Jeralean Talley که بزرگ شده ی جنوب آمریکا است، مدت 52 سال با شوهر مرحوم خود زندگی کرده و هم اکنون با دخترش زندگی می کند.


این مادربزرگ 115 ساله، عاشق بازی و سرگرمی با نوه ها و نتیجه هاست و در تمام مراسم های خانوادگی شرکت می کند.


خانم تالی راز طول عمر خود را در یک فلسفه ی ساده می داند:«همان رفتاری را با بقیه در پیش بگیر که دوست داری با خودت داشته باشند.»

 

سوسانا موشات جونز ، مسن ترین افراد جهان، طول عمر، کهنسال ترین افراد جهان،

 

سوسانا موشات جونز : 115 ساله از نیویورک 

این مادربزرگ نیز یکی دیگر از بازماندگان قرن نوزدهم است و در ششم جولای سال 1899 به دنیا آمده است. هم اکنون 115 سال دارد و ذره ای از انرژی وی کاسته نشده است.

به نظر می رسد اگر اسرار خاصی برای طول عمر وجود داشته باشد، همین خواب کافی، آرامش، ایمان به خداوند یکتا، تحرک بدنی و ورزش و تغذیه ی مناسب است

 


خانم جونز برای صبحانه تخم مرغ آب پز میل می کنند. تنها بیماری وی، آب سیاه چشم است و داروی فشار خون نیز مصرف می کنند.


سوسانا موشات جونز Susannah Mushatt علاقه ی خاصی به شیک پوشی دارد و در مصاحبه ای که با مجله ی تایم داشته گفته است هیچ وقت برای مرتب بودن و شیک پوشیدن دیر نیست.


وی راز طول عمر خود را در روحیه ی بالا و سبک سالم زندگی اش می داند.

 

اِما مورانو مارتینوزی، طول عمر، مسن ترین افراد جهان،

اِما مورانو مارتینوزی: 115 ساله از ایتالیا 

این مادر بزرگ ایتالیایی در نوامبر سال 1899 به دنیا آمده و یکی دیگر از بازماندگان قرن نوزده است.


 اِما مورانو Emma Morano راز طول عمر خود را مدیون یک رژیم غذایی کمی غیرمعمول می داند. زمانی که وی بیست ساله بوده است، یک پزشک مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ پخته و یک عدد تخم مرغ خام را به وی تجویز می کند که امروز نیز همین رژیم را دنبال می کند.


خانم مارتینوزی در مصاحبه خود عنوان کرده است که برای شام فقط یک لیوان شیر می خورد. از نظر وی اگر رازی برای سلامت زیستن وجود داشته باشد، زود خوابیدن و زود بیدار شدن است.


این مادربزرگ سر حال، شب ها ساعت 7 به رختخواب می رود و صبح قبل از ساعت 6 از خواب بیدار می شود.


سخن آخر
آنچه معلوم است تمام این افراد سبک زندگی سالمی داشته اند. به نظر می رسد اگر اسرار خاصی برای طول عمر وجود داشته باشد، همین خواب کافی، آرامش، ایمان به خداوند یکتا، تحرک بدنی و ورزش و تغذیه ی مناسب است.


لذا درست بخورید، خوب بخوابید، آرام باشید، ورزش کنید و به قدرت بیکران خدا ایمان داشته باشید تا سالم و خوب زندگی کنید. 


مطالب مرتبط:
8 راه شگفت‌انگیز افزایش عمر
چرا زنها بیشتر از مردها عمر می كنند؟
اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، بیشتر راه بروید
پرستاری از عزیزان عمر را طولانی می‌کند
قرص ضد بارداری و طول عمر زنان!
5 راهکار برای افزایش طول عمر مردان
9 روش برای طول عمر بیشتر در MS
قدرت ایمنی بدن و طول عمر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.