تبیان، دستیار زندگی
روابط عمومی ها و رسانه ها باید به صورتی هنرمندانه، خلاقانه و حرفه ای، با بهره گیری از فناوری های روز ارتباطی و اطلاع رسانی زمینه تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را فراهم آورند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی ها و رسانه ها همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را فراهم آورند

روابط عمومی و رسانه

روابط عمومی ها و رسانه ها باید به صورتی هنرمندانه، خلاقانه و حرفه ای، با بهره گیری از فناوری های روز ارتباطی و اطلاع رسانی زمینه تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را فراهم آورند.

به گزارش  روابط عمومی، مدیر کل روابط عمومی استانداری با اشاره به نامگذاری سال بعنوان دولت و ملت ، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) نقش رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومی های را در تبیین و ترویج شعار سال در سطح جامعه مهم و تاثیر گذار برشمرد.
ایرج کارخائی گفت : امسال نیز به تبع سالهای گذشته مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) شعاری را بعنوان نقشه راه و استراتژی سال انتخاب و اعلام فرمودند و امسال را سال همکاری های گسترده میان دولت و ملت با عنوان:"دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامیدند، برای تحقق شعار امسال، تلاش های خالصانه تر بخش های مختلف جامعه و ایفای نقش تاثیرگذار لازم است .
وی افزود : رسانه ها و مطبوعات با همکاری روابط عمومی ها از توان بسیار بالایی برای جهت دهی افکار عمومی و اندیشه ها و تصورات جامعه برخوردارند و بعنوان یکی از مهمترین بخش های جامعه می توانند نقش تاثیر گذاری در تبیین و ترویج شعار سال و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی ایفا نماید و زمینه ساز تحقق آن شوند.
لذا روابط عمومی ها و رسانه ها بواسطه توانایی هایی که در برقراری ارتباط با جامعه و اطلاع رسانی، افکار سنجی و جهت دهی به افکار عمومی دارند و نقش واسطه بین مردم و مسئولین را دارند میتوانند نقش موثری در تبیین و ترویج و برجسته سازی شعار سال ایفا نمایند، مدیر کل روابط عمومی استانداری اضافه کرد : روابط عمومی ها و رسانه ها به عنوان دو بال عرصه اطلاع رسانی و پل ارتباطی میان دولت و ملت می توانند نقش مهمی در دستیابی به این هدف بزرگ داشته باشند و با برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح می توانند به ایجاد همدلی میان دولت و ملت کمک کنند.
لذا باید برای ایجاد همدلی و همزبانی دوسویه میان «مردم با دولت» و «دولت با مردم» برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبی را در یک فضای تعامل و همکاری متقابل و همدلی و همزبانی اتخاذ نمایند . وی افزود : همانطورکه در متن شعار سال نیز مشخص است همدلی مقدم بر همزبانی معین شده، زیرا در هر عرصه ای مفاهمه ای شکل بگیرد که به همدلی بیانجامد، همزبانی در شعار و عمل را نیز در پی خواهد داشت و بالتبع همدلی و همزبانی بین دولت و ملت موجب شکل گیری رفتارهای حمایتی متقابل برای حل مشکلات و مسائل مختلف در عرصه های ملی و بین المللی خواهد شد و امید و نشاط را که از شعارهای مهم دولت تدبیر و امید است ، در جامعه افزایش خواهد داد.
ایرج کارخایی گفت : روابط عمومی ها و رسانه ها نقش ویژه ای در انعکاس مناسب و هنرمندانه خدمات و فعالیت ها و آمار و اطلاعات از یک طرف و انعکاس صادقانه و امانتدارانه مسائل و مشکلات مردم به مسئولین از طرف دیگر ایفا می نمایند و ضمن اعلام مطالبات مردم به مسئولان و بیان مسائل مختلف پاسخگویی دستگاهها را تسریع می کنند و نسبت به بیان نقاط قوت و عملکردهای دولت و امید آفرینی و ایجاد آرامش و وحدت آفرینی در جامعه اقدام کنندکه میتوانند این امر صمیمیت و همدلی بیشتری بین مردم و مسئولین را افزایش دهد و روح همکاری و همراهی و مشارکتهای عمومی را گسترش دهد.
وی گفت : در این رابطه روابط عمومی ها و رسانه ها باید بصورتی هنرمندانه، خلاقانه و حرفه ای، با بهره گیری از فناوری های روز ارتباطی و اطلاع رسانی زمینه تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را فراهم آورند و باعث تحول در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری شوند و بر اعتمادسازی و تعامل سازنده میان دولت و ملت بیافزایند.
مدیر کل روابط عمومی استانداری افزود : همچنین نقش نظارتی رسانه‌ها نیز یکی از مسائل با اهمیت در تحقق شعار سال است، نقش نظارتی رسانه ها و مطبوعات در همه حوزه های جامعه باید فعال باشد تا در تحقق شعار سال موثر باشند .
رسانه‌ها بعنوان پل ارتباطی مردم و مسئولین باید با تمرکز بر عملکرد و نظارت بر اجرای صحیح برنامه ها و به بهبود انجام امور کمک کنند و از این طریق نیز باعث افزایش اعتماد بین دولت و ملت میشوند و همدلی و همزبانی بین دولت و ملت محقق می شود . وی همچنین شفافیت ، صداقت ، امانتداری ، سرعت عمل در عرصه انعکاس اخبار صحیح و درست و آگاهی و افزایش امید و امیدواری در جامعه ، ارائه نقد سازنده به همراه راهکارها و دوری از تخریب را از دیگر معیار کارهای رسانه ای و مطبوعاتی برای ایجاد همدلی و همزبانی برشمرد وافزود : حفظ وحدت ، آرامش و ایجاد روحیه نشاط کاری و اجتماعی جامعه و کمک برای حل مشکلات و معضلات مختلف جامعه در این راستا و تحقق شعار سال مهم و اساسی است.

تنظیم: هومن بهلولی