تبیان، دستیار زندگی
درد طلاق سپرهای دفاعی ما را می شکند و ما را در آسیب پذیری کامل رها می کند. در طلاق هر چه که درباره خود تصور می کردیم لگدمال شده است. این که دوست داشتنی هستیم، این که محبوب هستیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشبختی های لگد مال شده


درد طلاق سپرهای دفاعی ما را می شکند و ما را در آسیب پذیری کامل رها می کند. در طلاق هر چه که درباره خود تصور می کردیم لگدمال شده است. این که دوست داشتنی هستیم، این که محبوب هستیم...

طلاق

درد طلاق سپرهای دفاعی ما را می شکند و ما را در آسیب پذیری کامل رها می کند. باید کاری کنیم که از طلاق برای بهبود زندگی مان استفاده کنیم و کاری کنیم تا این تجربه به جای شکست به پیروزی تبدیل شود. رنج می تواند بزرگ ترین معلم انسان باشد. کاش بشود از این رابطه شکست خورده درس هایی گرفت که در روابط جدید بتوان از آن ها استفاده کرد.فقط باید بدانید که چطور باخت را به پیروزی تبدیل کنید.
آن چه ما تصور می کنیم در طلاق از دست داده ایم ، نفس ماست و هرگز شریک زندگی مان نیست. هر چه که درباره خود تصور می کردیم لگدمال شده است.

این که دوست داشتنی هستیم، این که محبوب هستیم،این که بودن با ما زیباست، این که ما کسی هستیم که هیچ کس هرگز نمی خواهد او را ترک کند، این که می توانیم به قلبمان اعتماد کنیم، و این که عشق ما اگر به حد اعلی نثار شود، همیشه پیروز میدان خواهد بود.
در جهان هستی جدایی وجود ندارد. رابطه ما با دیگری همچنان ادامه می یابد . حتی اگر هرگز دوباره آن شخص را نبینیم با او رابطه داریم. و ماهیت آن رابطه به طرزی بسیار واقعی بر روزها و اوقات زندگی ما اثر می گذارد. ما باید بتوانیم از میان ظلمت عشقِ پایان یافته ، به سوی انوار عشقی که هرگز پایانی ندارد سفر کنیم . عشقِ به خویشتن و عشق به زندگی یعنی عشق به خدا. باید بدانیم که عشق هرگز از دست نمی رود و حیات رویاهای ما می تواند ادامه پیدا کند.

از خداوند درخواست بخشش کنیم. درخواست بخشش ما را قادر می سازد تا از داوری ها و باورهای مربوط به این که چه چیزی درست و چه چیزی نادرست است فراتر برویم و برای کل وجودمان احساس شفقت کنیم. به محض این که برای خودمان شفقت پیدا کردیم، قادر خواهیم بود برای همسر خود نیز شفقت و بخشش بیابیم

هفت قانون معنوی طلاق
مهم است که بدانید گسست رابطه تان می تواند در خدمت هدف بزرگی باشد. با فهم این قوانین معنوی می توانید کشف کنید که دلیلی برای این درد و رنج شما وجود دارد.


1. قانون پذیرش
هر چیزی همان گونه است که باید باشد و هیچ چیز تصادفی رخ نمی دهد. ما همیشه در حال تغییر و تکاملیم. و زندگی تک تک ما از این طرح الهی برخوردار است  که باعث می شود هر یک از ما دقیقا آن چه را که برای روند تکاملی منحصر به فرد خود نیاز داریم، به دست بیاوریم.


2. قانون رها کردن
وقتی از مقاومت دست می کشیم و اوضاع را دقیقا همان گونه که هست می پذیریم، وضع کم کم شروع به تغییر می کند.

3. قانون هدایت الهی
خداوند آن کاری را که شما نمی توانید برای خودتان بکنید، انجام می دهد .وقتی رفتار معمول خود را کنار می گذارید و سپر دفاعی تان را رها می کنید، فروتن می شوید. بدون فروتنی ، غرور کاذب یا نفس ما مانع از این می شود که با چشمان واضح و روشن کل وضعیت را ببینیم.


4. قانون مسئولیت
با هدایت الهی ، می توایم دقیقا ببینیم که چطور در ماجرای غم انگیز طلاقمان مشارکت کردیم و به اتفاق یکدیگر آن را خلق کردیم. می توانیم کم کم مسئولیت کل وضع خود را به عهده بگیریم و با گذشته صلح کنیم. می توانیم ببینیم که چطور دقیقا همان شریک زندگی ای که انتخاب کرده ایم که همان درس های لازم را به ما می آموزد.


5. قانون انتخاب
با قبول مسئولیت می توانیم تعابیر جدیدی را انتخاب کنیم که قدرتمندمان کند. مسئول و طراح واقعیت جدید خود می شویم. می توانیم رفتارهای خود ویرانگر خود را بشناسیم و بیاموزیم که چگونه در وضعیت دشوار به جای عکس العمل، عمل کنیم.


6. قانون بخشش
از خداوند درخواست بخشش کنیم. درخواست بخشش ما را قادر می سازد تا از داوری ها و باورهای مربوط به این که چه چیزی درست و چه چیزی نادرست است فراتر برویم و برای کل وجودمان احساس شفقت کنیم.  شفقت لطف خداوند نسبت به کسانی است که آن را درخواست می کنند. به محض این که برای خودمان شفقت پیدا کردیم، قادر خواهیم بود برای همسر خود نیز شفقت و بخشش بیابیم.


7. قانون آفرینش
تجربه آزادیِ بخشش ، درها را به روی واقعیات جدید باز می کند. بخشش ، تمام رشته هایی را که ما را به گذشته متصل می کند پاره می کند. بخشش ما را قادر می سازد قلب معصومی آکنده از عشق و هیجان برای زندگی را تجربه کنیم. اکنون زمان آن است که  آینده ای نو برای خود خلق کنیم، آینده ای که ریشه در حقیقت الهی شما دارد.
این هفت قانون معنوی راهنمایانی هستند که به شما کمک می کنند تا بر هراس های خود غلبه کنید. به درد و رنج خود پایان دهید. و معنای عمیق تر وضعیت خود را بفهمید. این قوانین وقتی جذب و اجرا  شوند ، شما را آزاد می کنند تا زندگی ای را که همیشه آرزویش را داشتید خلق کنید.

فرآوری: زهرا سادات طباطبایی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع:طلاق معنوی


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.