تبیان، دستیار زندگی
امروز پنجمین روز از سال 1394 است و برابر است با روز چهارم جمادی الثانی . با آرزوی توفیق روزافزونتان نکاتی را استاد فلاح درباره اعمال عبادی این روز متذکر میشوند که چکیده آنرا در این رهگذر میخوانید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حامد عباسی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعمال روز پنجم فروردین
سال نو


امروز پنجمین روز از سال 1394 است و برابر است با روز چهارم جمادی الثانی . با آرزوی توفیق روزافزونتان نکاتی را استاد فلاح درباره اعمال عبادی این روز متذکر میشوند که چکیده آنرا در این رهگذر میخوانید.


یکی از آدابی که جا دارد در ماه شریف جمادی الثانی از آن غافل نشویم نمازی است که مرحوم سید بن طاووس ( زید عزه ) در کتاب شریف روضه العابدین برای ماه شریف جمادی الثانی نقل کرده اند. این نماز چهار رکعتی است و البته مختص روز خاصی نیست و در طول این ماه و در هر روزی که مایل بودید میتوانید این نماز را به جا بیاورید.

کیفیت این نماز بدینگونه است : در رکعت اول بعد از سوره مبارکه حمد یک مرتبه آیه الکرسی خوانده میشود و سپس 25 مرتبه سوره شریفه قدر . در رکعت دوم بعد از سوره مبارکه حمد یک مرتبه سوره شریفه تکاثر خوانده میشود و 25 مرتبه سوره شریفه توحید . دو رکعت اول که تمام شد سلام میدهیم و برمیخیزیم و دو رکعت بعدی را آغاز میکنیم . دو رکعت بعدی این نماز به این گونه هست که در رکعت اول بعد از سوره مبارکه حمد یک مرتبه سوره مبارکه کافرون خوانده میشود و سپس 25 مرتبه سوره مبارکه فلق . و در رکعت دوم بعد از سوره مبارکه حمد یک مرتبه سوره مبارکه نصر خوانده میشود و 25 مرتبه سوره مبارکه ناس . بعد از اینکه این چهار رکعت تمام شد 70 مرتبه " سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر " گفته میشود و بعد از آن 70 مرتبه صلوات میفرستیم و سپس 3 مرتبه به ساحت مقدس خداوند متعال عرض میکنیم : " اللهم اغفر للمومنین و المومنات " . سپس سر به سجده میگذاریم و 3 مرتبه این ذکر را میگوییم : " یا حی یا قیوم یا ذالجلال و الاکرام یا الله یا رحمان یا رحیم یا ارحم الراحمین " . و بعد هم حاجت خود را از خدای متعال درخواست میکنیم. امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به همه توفیق دهد تا به آداب الهی مزین شویم.

 التماس دعای فراوان ...

  • دعاروز پنجم فروردین
  •  تهیه کننده : حامد عباسی

    کارشناس : استاد فلاح

    صدابرداری و تدوین : حامد جهانبخش

    بخش خانواده ایرانی تبیان


    مشاوره
    مشاوره
    در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.