تبیان، دستیار زندگی
امروز دومین روز از سال 1394 است و برابر با روز اول جمادی الثانی و امیدواریم در سال نو بتوانیم این سال زیبا را بزرگ بداریم. با آرزوی توفیق روزافزونتان نکاتی را استاد فلاح درباره اعمال عبادی روز اول فروردین متذکر میشوند که چکیده آنرا در این رهگذر میخوانید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حامد عباسی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعمال روز دوم فروردین
سال نو


امروز دومین روز از سال 1394 است و برابر با روز اول جمادی الثانی و امیدواریم در سال نو بتوانیم این سال زیبا را بزرگ بداریم. با آرزوی توفیق روزافزونتان نکاتی را استاد فلاح درباره اعمال عبادی روز دوم فروردین متذکر میشوند که چکیده آنرا در این رهگذر میخوانید.


مرحوم سید بن طاووس (زید عزه) در کتاب شریف اقبال الاعمال دعای زیبایی را برای این روز ذکر کرده اند. این دعا مشتمل بر خواسته های متعددی است که ما از خداوند متعال داریم و نکته های زیبایی در این دعای شریف مورد توجه قرار گرفته است که بعضی از این نکات را خدمتتان عرض میکنیم.

در این دعا از خداوند متعال درخواست میداریم که ما را از آتش جهنم دور کند همچنین در این دعای شریف از خداوند درخواست میکنیم که به ما کرامت الهی عنایت فرماید و در جای دیگر از خداوند متعال میطلبیم که دعا و خواسته تمام کسانی را که دعایی و یا خواسته ای دارند را قبول و اجابت فرماید .

در دعای روز اول جمادی الثانی به نوشته مرحوم سید بن طاووس (ره) از خداوند میخواهیم که ما را در زمره بندگان خوب و شایسته خود قرار دهد و چه زیباست که هم اکنون که در آغاز سال جدید به سر میبریم از خداوند مهربان بخواهیم که ما را بنده خوب خود بگرداند .

در جای دیگر در این دعای شریف که سید بن طاووس آورده است از خداوند میخواهیم که ما را مورد فضل و مغفرت و رحمت خود قرار دهد . اگر انشاالله به ادعیه و خواسته هایی که در این مناجات شده به خوبی توجه کنیم مطمئنا از بندگان شایسته خداوند مهربان خواهیم بود و هو خیر الناصرین...

 التماس دعای فراوان ...

  • عید نوروزروز دوم فروردین
  • تهیه کننده : حامد عباسی

    کارشناس : استاد فلاح

    صدابرداری و تدوین : حامد جهانبخش

    بخش خانواده ایرانی تبیان


    مشاوره
    مشاوره
    در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.