تبیان، دستیار زندگی
۹۳، سالی پرحرف و حدیث و پررفت و آمد در پرطرفدارترین باشگاه ورزشی ایران بود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس به «گینس» می رود؟!


۹۳، سالی پرحرف و حدیث و پررفت و آمد در پرطرفدارترین باشگاه ورزشی ایران بود.

پرسپولیس

در این سال باشگاه پرسپولیس در تمامی رشته های ورزشی کارنامه ناموفقی داشت و خاصه در رشته پرطرفدار فوتبال، تیم بزرگسالانش که نقش ویترین باشگاه را بازی میکند هرگز نتوانست توقعات هواداران میلیونیاش را اجابت کند. پرسپولیس مدل ۹۳ ما را به یاد مجموعه تلویزیونی محله برو بیا در اوایل انقلاب میانداخت. طی مدت ۱۲ ماه، ۶ نفر به عنوان مدیر یا به عبارت بهتر نفر اول روی صندلی ریاست نشستند. ریخت و پاشهای کلان صورت گرفت و نتایج اما نا امید کننده بود و پرسپولیس خیلی زود از گردونه قهرمانی در دو جام داخلی، خارج شد.

محمد رویانیان که در اواخر سال ۱۳۹۰ مدیر عامل باشگاه پرسپولیس شده بود پس از یک سال و نیم ناکامی توانست برای لیگ سیزدهم حرفهای (۱۳۹۲) تیم خوب و پرستارهای را ببندد و تحویل علی دایی دهد. رویانیان حتی از اختلافات شدیدش با دایی گذشت و روابط خودش با شهریار را به یک اتوبان دو طرفه تبدیل کرد. در پرسپولیس دایی شاهد حضور ستارههای زیادی مثل سید جلال، خلعتبری، مسلمان، صادقیان، پولادی و حقیقی بودیم. پرسپولیس در لیگ سیزدهم مدعی اول کسب قهرمانی بود اما با کنار رفتن رویانیان در اواسط فصل، تمرکز نفرات این تیم بر هم خورد. وقتی محمود گودرزی در ۲۶ آبان ۱۳۹۲ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت و وزیر ورزش شد، نام رویانیان باز هم برای مدیریت در پرسپولیس و ادامه همکاری در این باشگاه مطرح بود اما وقتی پای سازمان بازرسی کل کشور در مورد بحث دو شغلهها به میان آمد، با فشاری که این سازمان و البته برخی مطبوعاتیها وارد کردند خود رویانیان عقب کشید و چون وزارت ورزش نمیخواست عجولانه مدیر آینده را تعیین کند سکان هدایت این باشگاه را موقتاً به علی پروین پیشکسوت و سرمربی اسبق سرخپوشان سپرد. گودرزی از روزی که وزیر شد حرفش با قاطعیت این بود: سرخابیها باید به بخش خصوصی واگذار شوند. شاید وزیر جدید در پی آن بود که افشارزاده در استقلال و نفر تازهای که در پرسپولیس روی کار میآید آخرین مدیران دولتی دو باشگاه باشند و این نفرات در پروسه واگذاری، دست دولت و وزارتخانه را بگیرند پروین که پیش از این در پرسپولیس بازیکن، مربی، سرمربی، سرپرست، مدیر فنی و عضو هیأت مدیره بوده، مدیر هم شد تا در پرسپولیس یک چرخ کامل زده باشد. وقتی زنگ تحویل سال ۹۳ به صدا درآمد علی پروین همه کاره پرسپولیس بود. وی در بازار تبریکات نوروزی به خانواده بزرگ پرسپولیس شاد باش گفت و نوید اتفاقات خوشایندی در این باشگاه را داد. این چهره به عنوان مدیر باشگاه (البته بدون داشتن حکم رسمی) خطاب به هواداران تیمش گفت: امسال یک اتفاق مهم و تاریخی را در پرسپولیس شاهد خواهیم بود که با توجه به موضوع خصوصیسازی و واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی شاید بتوان گفت که پس از چند دهه یک اتفاق تاریخی و مهم در باشگاه پرسپولیس رخ میدهد که امیدوارم مسئولان دولت، وزارت ورزش و سایر دستاندرکاران این امر مهم بتوانند درباره خصوصیسازی پرسپولیس بهترین تصمیم را بگیرند تا در سال جدید باشگاه بتواند با حل و فصل مشکلات و موانع موجود به تعهدات خود عمل نماید.
نایب قهرمانی در لیگ و کری خواندن برای استقلالیها
پرسپولیس در اولین گام قهرمانی در لیگ سیزدهم را از دست داد. این تیم در صورت پیروزی برابر تیم راهآهن (که از قضا تا آخرین دقایق هم با نتیجه ۲ بر یک از این تیم پیش بود) میتوانست به قله افتخار نزدیک شود و طلسم ۶ ساله قهرمان نشدن را بشکند اما تساوی ۲-۲ با راهآهن شانس بالای قهرمانی این تیم را به حداقل رساند و در نهایت این تیم خوزستانی فولاد بود که سرود قهرمانی سر داد. پرسپولیسیها اما از این نایب قهرمانی چندان هم ناراحت نشدند چون توانستند به عنوان تیم دوم ایران جواز شرکت در جام قهرمانان آسیا را پس از دو سال کسب کنند. خوشحالی پرسپولیسیها بعد از صعود به جام آسیا و عدم کسب سهمیه توسط تیم استقلال رقیب آنها، باعث شد تا جنگ و جدل لفظی و مطبوعاتی آبیها و قرمزها در اینباره چند هفتهای مطرح باشد. محسن بنگر مدافع تیم پرسپولیس همان زمان در مورد این موفقیت گفت: «اگر قهرمان میشدیم خیلی خوب بود اما حالا هم چیزی را از دست ندادهایم چون توانستهایم تیم را پس از دو سال دوری از جام آسیا مجددا آسیایی کنیم. اخیرا بعضی از استقلالیها از اینکه میبینند ما آسیایی شدهایم و آنها نتوانستهاند صعود کنند ناراحت هستند و مدام علیه ما حرف میزنند. به آنها توصیه میکنم در مورد تیم خودشان صحبت کنند و با پرسپولیس کاری نداشته باشند. استقلالیها فقط میتوانند از تلویزیون و با پخش بازیهای پرسپولیس در جام آسیا، در آسیا مشارکت داشته باشند!»
عمر مدیریت رحیمی کوتاه بود
در لیگ سیزدهم پرسپولیس با زوج رویانیان - دایی نیم فصل برای همه تیمها خط و نشان کشید اما در نهایت با همکاری دو سلطان (زوج پروین و دایی) توانست به مقام نایب قهرمانی برسد. در خردادماه، علیرضا رحیمی رئیس اسبق فدراسیون هندبال و مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس منصوب شد. رحیمی با ابقاء دایی به عنوان سرمربی کارش را در پرسپولیس شروع کرد. کوچ ستارههایی مثل خلعتبری، حسینی، پولادی و مسلمان و عدم موفقیت در جذب بازیکنان مورد نظر دایی (مهدی رحمتی، قاسم حدادیفر، آندرانیک تیموریان، ادینهو و مهرداد بایرامی) نشان داد که خزانه پرسپولیس وضعیت خوبی ندارد و زوج رحیمی و دایی باید سختیهای زیادی را تحمل کنند. پرسپولیس لیگ چهاردهم را خوب شروع نکرد و کمکم اصطکاکهای داخلی هیاتمدیره همهچیز را بهم ریخت تا رحیمی برود. هیئتمدیره به رحیمی میگوید که اگر دایی را برکنار کند و مربی دیگری را بیاورد او را ابقاء خواهند کرد اما رحیمی قبول نکرد و خودش از پرسپولیس رفت. با رفتن او پشت علی دایی هم خالی شد. علی دایی وزیر را به داشتن افکار سیاسی متهم کرد و وزیر نیز در مقام دفاع و در مصاحبههای اختصاصی با «کیهان ورزشی» اعلام کرد که نه تنها دایی را بر کنار نکرده بلکه با تغییرات مخالف بوده است. چند هفتهای نقش رحیمی را بهروز منتقمی بازی کرد اما کاملا معلوم بود که پای یک مدیر با نفوذ و متمول در میان است. همان کسی که رحیمی چندبار به صراحت از او نام برد. حمیدرضا سیاسی یکی از اعضاء پرنفوذ هیئتمدیره، باشگاه پرسپولیس را در دست گرفت و وعده ساختن یک پرسپولیس جهانی را داد. جذب ستارههای ایرانی و خارجی در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم، انجام بازی تدارکاتی با تیمهای مطرح جهان مثل رئال مادرید، بنفیکا و منچستر یونایتد و قهرمانی در جام آسیا وعدههایی بودند که سیاسی به هواداران پرسپولیس داد و ... امیررضا خادم نماینده تامالااختیار وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معتقد است که انتخاب این وزارتخانه برای مدیریت باشگاه پرسپولیس پیش از آغاز فصل جاری اشتباه بوده است. خادم در گفتوگویی به تشریح شرایط پرسپولیس پرداخت و گفت: «من معتقدم اگر بخواهیم به ۱۱ ماه قبل برگردیم در زمانی که مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتخاب شدند، در مورد انتخاب رحیمی در باشگاه پرسپولیس اشتباه کردیم. ما (وزارت ورزش) ظرف ۵ ماه چیزی حدود ۱۴ میلیارد تومان به هر کدام از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تزریق کردیم که در باشگاه استقلال هیئتمدیره توانست منابع مالی که ما تزریق کرده بودیم را مدیریت کند اما در پرسپولیس مدیریت خوبی انجام نشد و علیرضا رحیمی نتوانست این پول را به خوبی مدیریت کند.»
رحیمی دست به دامن رئیس جمهور شد
۱۹ شهریور ۹۳ را باید در تاریخ باشگاه پرسپولیس و حتی ورزش ایران ثبت کرد، روزی که به ناگاه همه چیز به هم ریخت. دایی به طرز عجیبی برکنار شد، رحیمی هم عجیبتر از آن رفت تا درخشان و منتقمی با عنوان سرمربی و سرپرست جدید باشگاه منصوب شوند. سیاسی عضو پر نفوذ هیاتمدیره در جلسهای از رحیمی میخواهد که دست از حمایت علی دایی بردارد و او را بر کنار کند و اگر تمایلی به این کار ندارد بهتر است خودش هم برود. سیاسی با درخشان مذاکره میکند و ساعتی بعد او را در ورزشگاه درفشیفر محل تمرین تیم به بازیکنان پرسپولیس به عنوان سرمربی معرفی میکند در حالی که رحیمی مدیرعامل باشگاه تاکید دارد که دایی سرمربی سرخپوشان است. دایی و پیروانی سرمربی و مربی پرسپولیس بیخبر از همه جا وقتی برای شروع تمرینات به ورزشگاه درفشیفر میرسند متوجه میشوند که دیگر سمتی در این باشگاه ندارند و به واقع آنها از طریق رسانهها متوجه میشوند که مدیر عامل قانونی باشگاه خواهان حفظ آنهاست ولی جریان پرنفوذ در هیئتمدیره آنها را از کار برکنار کرده است! رحیمی وقتی از هیئتمدیره ناامید شد از رئیسجمهور خواست به اتفاقات باشگاه پرسپولیس توجه کند. و رحیمی در نامهاش خطاب به رئیسجمهور نوشت: «آقای روحانی یک بساز و بفروش در حال تصمیمگیری برای پرسپولیس و قهرمان ملی است. این فاجعه است و باید بگویم که چشمتان روشن. سیاسی هویتش مشخص نیست و فقط چون پول دارد باید برای یک تیم بزرگ تصمیم بگیرد؟ پنج ماه است که به من فشار میآورند دایی را بر نداری خودت را برمیداریم، من مطمئنم که دایی میتواند این تیم را جمعوجور کند و...!» رحیمی اعلام میکند که وزیر ورزش و افرادی در وزارتخانه در برکناری او و دایی نقش داشتهاند اما مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان بلافاصله با صدور بیانیهای علیه بیانیه رحیمی وارد عمل شد. در بیانیه وزارت ورزش آمده بود: «اظهارات آقای رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مبنی بر دستور وزیر محترم ورزش و جوانان به هیئتمدیره باشگاه برای برکناری سرمربی تیم و تهدید وی به برکناری از مدیرعاملی در صورت اجرا نشدن این تصمیم کذب محض است و ناشی از فرافکنی مدیریتی ایشان برای حل مسائل باشگاه مردمی پرسپولیس میباشد. وزارت ورزش به هیچ عنوان دخالتی در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ندارد و ...» در ادامه این داستان «محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از دایی شکایت کرد هر چند بعد شکایت خود را پس گرفت!
برد دربی و امضاء حکم مدیریتی سیاسی
سیاسی با کنار زدن منتقمی به آرزوی دیرینه خود رسید. در اواخر آبان سیاسی مقداری از مطالبات بازیکنان را پرداخت کرد تا دل آنها را به دست بیاورد. دوم آذر وقتی پرسپولیس نتیجه دربی تهران را در بدترین شرایط فنی خود از رقیب دیرینهاش با نتیجه ۲ بر یک برد بهترین فرصت برای سیاسی که آن زمان دست به جیبترین فرد هیئتمدیره بود به وجود آمد که آراء هیئتمدیره را به نفع خود ضبط کند و لقب مدیرعامل را برای خودش بردارد. ۴۸ ساعت بعد از فتح دربی، کام سیاسی از جلوس بر صندلی مدیریت شیرین شد. در زمان مدیریت سیاسی دستمزد بازیکنان به صورت هفتگی پرداخت میشد. هر چند ابتدا این طرح با مخالفت برخی از سرخپوشان مواجه شد اما با توجه به اینکه حقوق هفتگی بموقع پرداخت میشد به مرور همه نفرات اظهار رضایت کردند. در این میان سیاسی تصمیم گرفت به بازیکنان مصدوم و محروم حقوق ندهد تا آنها به خود بیایند. همین تصمیم اعتراض شدید پیام صادقیان محروم را در پی داشت و حتی در جمع سایر پرسپولیسیها با سیاسی به جرو بحث پرداخت. این دو نفر چندی بعد با هم آشتی کردند و صادقیان هم مبلغی پول گرفت. درخصوص کادر فنی سابق هم سیاسی گفت که به دایی، پیروانی و عابدزاده طبق قانون پول پرداخت میکند. او به عابدزاده و پیروانی چکی به اندازه همه مبلغ قراردادشان داد که در زمان سررسید این چکها سیاسی به زندان افتاد و هنوز هم این چکها نقد نشدهاند. دایی هم گفت که پول کار نکرده را نمیگیرد و فقط به اندازه همان چند ماهی که در باشگاه کار کرده باید به او پول پرداخت کنند. اما از نزدیکان هر دو طرف شنیدیم که دایی بی سر و صدا همه طلبش را یکجا از سیاسی دریافت کرده و به همین خاطر است که در ماههای اخیر هرگز علیه او و پرسپولیس حرفی نزده است. دایی در روز برکناریاش به رسانهها گفته بود افتخارم این است که روزی رئیسجمهور (احمدینژاد) و امروز وزیر (گودرزی) مرا برکنار کردند ولی ناراحتیام از این است که ما بعد از چند بازی سخت و سنگین تازه به بازیهای آسانتر رسیده بودیم و اگر میگذاشتند نتایج ضعیف قبل را جبران میکردیم.
سفر جنجالی به مادرید
وقتی حمیدرضا سیاسی با شکایت شرکت بهنام پیشروی کیش به دادگاه رفت تا پاسخگوی شکایت مسئولان این شرکت برای لغو قرارداد ۳۰ میلیارد تومانی اسپانسرینگشان باشد، باورش نمیشد که مستقیم از دادگاه راهی زندان اوین شود. در قراردادی که میان سیاسی، رحیمی و خادم (نماینده وزارت ورزش) با تقی گلرخسار بسته شده و در ازایش ۸ میلیارد تومان به پرسپولیس داده شده بود قید شده که اگر اسپانسرها به تعهداتشان عمل نکنند پولی به این گروه باز پس داده نمیشود. اما از سوی دیگر چون همزمان شرکت دیگری برای ۵ سال مجری تبلیغات پرسپولیس شده بود، این باشگاه نمیتوانست به قراردادش به گروه بهنام پیشروی کیش پایبند باشد. برخورد تند سیاسی با نماینده گلرخسار هم سبب شد تا سیاسی این قرارداد را یک طرفه لغو کند. به دنبال برخورد بد سیاسی با نماینده شرکت طرف قرارداد، اسپانسر از میان امضاکنندگان قرارداد تنها از سیاسی شکایت کرد و او در روز بازپرسی رفتارش جوری بود که قاضی برایش جلب یک ماهه صادر کند. به نظر میرسید که سیاسی با سپردن وثیقه میتواند موقتا آزاد شود اما ابهاماتی مثل سفر جنجالی به مادرید و شکایتهای میلیاردی کشتیگیران و والیبالیستهای پرسپولیس از مدیریت باشگاه باعث شد تا قاضی گذاشتن وثیقه برای آزادی جناب مدیر را نپذیرد. اما ماجرای سفر جنجالی به مادرید از این قرار بود که سیاسی، منتقمی و حسینی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به اضافه حسین کلانی پیشکسوت و عضو جدید هیئت مدیره این باشگاه به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کردند تا ضمن ملاقات با مدیر و سرمربی باشگاه رئال مادرید، مقدمات انجام یک بازی دوستانه میان تیمهای پرسپولیس و رئال مادرید در تابستان ۹۴ در تهران را انجام دهند. پس از بازگشت تیم مذاکرهکننده ایرانی از مادرید عکسهای حساسیتبرانگیزی از این سفر منتشر شدند. حضور یکی از عوامل ضد انقلاب به نام امیرحسین جهانشاهی که جاسوس موساد بوده در کنار مدیران دو باشگاه و عکسهایی که در سایتها از حضور او منتشر شدند باعث گردید تا خیلی از مسئولان سیاسی و ورزشی کشور خواهان لغو بازی رئال مادرید با پرسپولیس شوند و ظاهرا یکی از اصلیترین مواردی که باعث گردید سیاسی بعد از دوره یک ماهه از زندان آزاد نشود این است که واسطه حضور مدیران پرسپولیس در مادرید فرد مذکور بوده است. حسین کلانی در خصوص حضور یک عضو ضد انقلاب در جمع مدیران پرسپولیس در مادرید میگوید: «سفر ما به مادرید از دو جهت بود. یکی بازدید از امکانات این باشگاه و امضا تفاهمنامه همکاری با آنها و دیگری ترتیب دادن دو مسابقه دوستانه در تهران و مادرید که تاریخ بازی اول را تابستان ۹۴ تعیین کردیم. هدف فقط این بود و مدیریت باشگاه برنامه سفر را ترتیب داد. ما از وجود شخصی به نام جهانشاهی در آن جلسه خبر نداشتیم و وقتی فلورتتینو پرز مدیر باشگاه رئال مادرید و معاونش را ملاقات کردیم متوجه یک شخص ایرانی در جلسه شدیم که بعدها از طریق رسانهها به هویت او پی بردیم و...»، «حمیدرضا سیاسی» حدود ۴ ماه است که در بازداشت به سر میبرد. اما در مورد موضوع اتهام غیرمالی وارده به سیاسی، برای مدیرعامل پرسپولیس کیفرخواست و قرار مجرمیت صادر و پرونده او در واپسین روزهای سال به دادگاه انقلاب ارسال شده است.
خرید پر ابهام!
بعد از سیاسی، طاهری مدیر پرسپولیس شد و این درست ایام نیم فصل نقل و انتقالات بود. طاهری تمام اختیارات مدیرعامل را نداشت و سیاسی هم به عنوان مدیر چون در زندان بود حق امضا نداشت با این اوصاف پرسپولیس در نیم فصل تدارکات خوبی ندید و درخشان هم نتوانست بازیکنان مورد نظرش را جذب کند. خالقیفر، همامی، علیپور، تادو، گابریل، حاتمی و میردورقی خریدهای نیم فصل دوم پرسپولیس بودند. یکی از این خریدها با کنکاش و پیگیری یکی از برنامههای ورزشی جنجالی هم شد. این بازیکن «مبین میردورقی» بود که نحوه حضور او در باشگاه بزرگ پایتخت ابهامات فراوانی را به همراه داشت.
سایه مربیان امتحان پس داده بالای سر «درخشان»!
اواخر بهمن ماه از سوی برخی رسانهها اعلام شد که طاهری قهر کرده و نژادفلاح برای تغییرات عمدهای به پرسپولیس میآید. در دوره طاهری پرسپولیس بدترین نتایج تاریخ خود را گرفت. پنج باخت پیاپی، چهار تا در لیگ برتر که باعث شد تا این تیم از کورس مدعیان قهرمانی جدا بیفتد و یکی به ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی و حذف این تیم. ۲۷ بهمن، از طرف هیأت مدیره و با تأیید وزیر ورزش، محمد حسین نژاد فلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس شد. او همه اختیارات مدیرعامل را نداشت. نژاد فلاح مخالف حضور درخشان بود و از روزی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست گرفت گفت که سرمربی تیمش را عوض میکند. برانکو، افشین قطبی و مصطفی دنیزلی به ترتیب گزینههای اول تا سوم و محبوب نژاد فلاح بودند. اولتیماتوم او به درخشان بازی با تیم پدیده در مشهد بود که از قضا پرسپولیس بهترین بازی یک سال اخیر خود را در آنجا انجام داد و پیروز میدان را ترک کرد تا درخشان موقتاً بماند. نژاد فلاح بعد از این برد با مصاحبهای تند باز هم توی دل سرمربیاش را خالی کرد. او گفت که برکناری علی دایی درست نبوده و اگر دایی در این تیم میماند قطعاً شرایط پرسپولیس بهتر بود. من به درخشان احترام میگذارم اما او در این مقطع نمیتواند به پرسپولیس کمک کند. درخشان هم معتقد بود که مطرح کردن گزینههای جدید، سیاست باشگاه و تلنگری به کادر فنی فعلی است و... محمد مایلی کهن از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در مورد حمید درخشان میگوید: «از آمدن درخشان به پرسپولیس حمایت کردم ولی همان موقع هم گفتم که امیدوارم پرسپولیس از چاله به چاه نیفتد. مسیری که درخشان در پرسپولیس طی کرد صحیح نبود و من تلفنی به خودش هم گفتم، بازیکنانی که میگیری به کار پرسپولیس نمیآیند اگر اینگونه بخواهی کارکنی صدای من درمیآید چون پرسپولیس را دوست دارم اما درخشان گفت به این بازیکن ۲۰۰ میلیون تومان میدهیم پول زیادی نیست که من به درخشان گفتم ۲۰۰ میلیون برای نیم فصل زیاد نیست؟ به هر حال شرایط پرسپولیس نسبت به گذشته از نظر فنی بدتر شده است.»
عروسی به کوچه پرسپولیس رسید
در حالی که هر روز نامهای جدیدی برای سرمربیگری پرسپولیس مطرح میشدند اما حمید درخشان در این تیم باقی ماند. عملکرد درخشان پرسپولیس و حمید درخشان در دو بازی لیگ قهرمانان آسیا برابر تیمهای لخویای قطر و بنیادکار ازبکستان باعث ابقاء درخشان شد. درخشان در این دو بازی نشان داد تحت فشار، بهتر عمل میکند. به هر صورت نباید فراموش کنیم او تیمی را تحویل گرفت که اولاً ستارههای سال قبل خود را از دست داده بود ثانیاً در نیم فصل دوم به علت نبود منابع کافی مالی و در دسترس نبودن مدیرعامل نتوانست خریدهای خوبی انجام دهد و ثالثاً همواره با یکسری بازیکن محروم و مصدوم مثل صادقیان، دغاغله، خانزاده و عباسزاده روبرو بود و دستش برای اینکه بخواهد یک مهره چینی خوب انجام دهد خالی بود. تیم کم ستاره پرسپولیس با مربیگری درخشان در حالی نتیجه دربی تهران را به سود خود تمام کرد که قبل از بازی حتی پرسپولیسیها هم یک شکست سنگین را برای تیمشان متصور بودند اما تفکرات تهاجمی درخشان باعث شد تا پرسپولیس از باخت -۱ صفر فرار و پیروزی ۱-۲ را به آغوش بکشد. سرخپوشان در جام آسیا یک مدعی هستند. آنها به طلسم برنده نشدن برابر تیمهای ازبکستانی خاتمه دادند و تیم بنیادکار گربه سیاه تیمهای ایرانی را در خانه خودش مغلوب کردند و... به طور کلی باید در مورد پرسپولیس ۹۳ عنوان کنیم که در یکقدمی لیگ سیزدهم بودند و آن را پس زدند، در جام حذفی و لیگ چهاردهم از قهرمانی دور افتادند اما هنوز برای کسب سهمیه از لیگ کاملاً نا امید نیستند. در جام آسیا حضور موفقی دارند. امسال بیشترین ورودی و خروجی بازیکن را داشته اند. پیام صادقیان را به مدت سه ماه به خاطر محرومیت انضباطی در اختیار نداشتند و البته بازیکنان بی انضباط زیاد دیگری هم مثل میثم حسینی، حقیقی، عباسزاده و نوروزی داشتند که هر کدام در مقطعی نظم تیم را بر هم زدند. کادر فنی آنها در ابتدای لیگ متشکل از دایی، پیروانی، منافی و عابدزاده چهار پرسپولیسی قدیمی بود و اکنون درخشان، عبدی، امامیفر و نادر باقری چهار پرسپولیسی دیگر در این تیم کار فنی را برعهده دارند. حضور محمد دایی برادر علی دایی در کادر فنی قبلی سر و صدای زیادی را بر پا کرد و در نهایت اینکه پس از کسب نتایج خوب در جام آسیا، نژاد فلاح تمامی اختیارات یک مدیرعامل که قبلاً در اختیار حمید سیاسی بود را دریافت کرد. در بحث واگذاری این باشگاه هم در مزایده مرحله اول که قیمت پایه را ۲۹۰ میلیارد تومان تعیین کرده بودند هیچ مشتری پاپیش نگذاشت. درست مثل مزایده واگذاری باشگاه استقلال اما چند نفر مثل حسین هدایتی و کریم باقری به صورت شفاهی مبلغ مورد نظر خود برای خرید باشگاه پرسپولیس را اعلام کردند که با مخالفت سازمان خصوصی سازی مواجه شد و قرار است سری دوم مزایده فروش دو باشگاه اردیبهشت ۹۴ با همان مبلغ قبلی و البته شرایط پرداخت آسانتر برای خریداران انجام شود. البته قبل از مزایده اول، مثلثی متشکل از پروین، هدایتی و عابدینی در صدد خریداری باشگاه بودکه به دلیل اختلافات داخلی از بین رفت و برخی خبر از این دادند که؛ چون هدایتی، پروین را به اصطلاح دور زده و از طریق امیررضا خادم به وزارت نزدیک شده است، مثلث مورد نظر در مسیر خریداری سهام باشگاه پرسپولیس متوقف شده است و...!

سعید حاج بابایی
بخش ورزشی تبیان