تبیان، دستیار زندگی
هفته بیست و سوم از مسابقات لیگ برتر درحالی پیگیری می شود که در شهر قدس مربیان پیشین سرخابی برابر هم به میدان می روند و سپاهان هم در اصفهان به فکر رسیدن به رده سوم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکستن طلسم پیکان در نبرد سرخابی‌ها


هفته بیست و سوم از مسابقات لیگ برتر درحالی پیگیری می‌شود که در شهر قدس مربیان پیشین سرخابی برابر هم به میدان می‌روند و سپاهان هم در اصفهان به فکر رسیدن به رده سوم است.


فوتبال

سومین روز از هفته بیست و سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشوردوشنبه با برگزاری دو مسابقه پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم‌های پیکان و ذوب‌آهن در شهر قدس به مصاف هم می‌روند، جائیکه مربیان پیشین استقلال و پرسپولیس مقابل هم قرار می‌گیرند.
در این مسابقه صمد مرفاوی، درحالی تیمش را برابر تیم آماده‌ ذوب‌آهن به میدان می‌فرستد که هنوز طعم پیروزی با تیم پیکان را نچشیده است. این مربی که در ابتدای نیم فصل دوم هدایت پیکان را برعهده گرفت، در ۷ بازی گذشته ۵ تساوی و ۲ باخت را بدست آورد، نتایجی که باعث سقوط این تیم به رده سیزدهم شد.
پیکان که ستاره‌های بسیاری را در ترکیب خود دارد، اگر در این بازی با ۲ گل مقابل ذوب‌‎آهن مغلوب شود به مثلث فانوس بدستان وارد می‌شود، تساوی این تیم را در جایگاه فعلی نگه می‌دارد اما پیروزی در این بازی می‌تواند از یکسو این تیم را به رده یازدهم رسانده و از سوی دیگر آنها را به آرامش نسبی برساند.
در سوی دیگر میدان ذوب‌آهنی قرار دارد که با هدایت یحیی گل‌محمدی روزهای خوبی را تجربه می‌کند. آنها در ۵ بازی گذشته ۴ برد و یک تساوی بدست آورده و تا رده ششم بالا آمدند. این تیم اصفهانی در صورت پیروزی در تهران، سال ۹۳ را با نزدیک شدن به پنج ضلعی قهرمانی به پایان رسانده و سال آینده حتی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از لیگ برتر، امیداورتر خواهد شد.
در دیگر بازی روز دوشنبه، سپاهان در خانه میزبان پدیده مشهد است که هدایت آن برعهده مربی پیشین این تیم اصفهانی است. سپاهان درحالی در این بازی به میدان می‌رود که تنها از شانس رسیدن به رتبه سوم در پایان سال ۹۳ برخورددار است. این تیم که در هفته پیش در زمین ملوان شکست تلخی را تجربه کرد تا از ۳ تیم بالای جدول دورتر شود، درصورت از دست دادن امتیاز برابر پدیده، اختلافش با نفت صدرنشین بیشتر شده و شانس قهرمانی‌اش در این فصل کاهش پیدا می‌یابد.
اما پدیده که تیمی پرنوسان در این فصل بوده، در صورت برد سپاهان به رده نهم رسیده و بالای سر پرسپولیس قرار می‌گیرد ولی از دست دادن امتیاز در اصفهان، شاید به سقوط این تیم به رده یازدهم منجر شود. قطعا در این مسابقه که دو تیم روی زمین فوتبال بازی می‌کنند، تماشاگران می‌توانند شاهد یک بازی زیبا خواهند بود.

نتایج دیدارهای روزهای اول و دوم دیدارهای هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* نفت مسجدسلیمان ۲ - پرسپولیس ۲
گل‌ها: کیوان امرایی (۴۳) و رضا کرملاچعب (۳+۹۰) برای مسجدسلیمان - امید عالیشاه (۲۳) و علی علیپور (۳۶) برای پرسپولیس
* گسترش فولاد تبریز یک - فولاد خوزستان ۳
گل‌ها: جابر انصاری (۹ و ۶۵) و مگنو باتیستا (۳۷ - پنالتی) برای گسترش فولاد - محمد قاضی (۷۲) برای فولاد خورستان
* راه‌آهن تهران صفر - تراکتورسازی تبریز ۳
گل‌ها: فرید بهزادی‌کریمی (۴۳)، مهدی کیانی (۸۵) و لوسیانو ادینهو (۸۷- پنالتی) تراکتورسازی
* استقلال تهران صفر - نفت تهران یک
گل‌ها: لئوناردو پیمنتا (۸۰) برای نفت تهران
* استقلال خوزستان ۲ - صبای قم صفر
گل‌ها: سیدمهدی سیدصالحی (۶۶) و میثم بائو (۶۸) برای استقلال خوزستان

برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:


دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۳
* پیکان تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهدا شهر قدس
* سپاهان اصفهان - پدیده مشهد، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
جمعه ۱۴ فروردین ۹۴
* سایپا البرز -ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷، ورزشگاه انقلاب کرج

جدول آقای گل لیگ:


۱۵ گل: لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی)
۱۱ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)
۸ گل: محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)
۷ گل: رضا عنایتی (پدیده - استقلال)، امید ابراهیمی (استقلال)، سروش رفیعی (فولاد) و مهدی شریفی (سپاهان)
۶ گل: محسن دلیر و سامان نریمان جهان (تراکتورسازی)، لئوناردو پادوانی و امیرارسلان مطهری (نفت تهران)، محسن یوسفی (ملوان)، سیدمهدی سیدصالحی (استقلال خوزستان)، محمد قاضی (فولاد خوزستان) و جابر انصاری (گسترش فولاد)
۵ گل: مارکو اورلیو آیوبل و ایوب کلانتری (صبای قم)، میلاد میداوودی و حامد شیری (سایپا)، مهدی مومنی و میثم مجیدی (استقلال خوزستان)، آلویز نانگ (فولاد)، غلامرضا رضایی (نفت تهران)، مرتضی تبریزی (ذوب‌آهن) و محمد عباس‌زاده (پرسپولیس)

بخش ورزشی تبیان



منبع:سایت فوتبال