تبیان، دستیار زندگی
اگر می خواهید بدانید که در حال حاضر یک معلم آنلاین هستید یا خیر، 6 مورد بیان شده را آنالیز کنید. این موارد بایدهایی هستند که برای رشد افراد و تبدیل شدن آن ها به معلم خصوصی آنلاین ضروری است. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

٦نکته معلم آنلاین بودن

چکیده: اگر می خواهید بدانید که در حال حاضر یک معلم آنلاین هستید یا خیر، 6 مورد بیان شده را آنالیز کنید. این موارد "بایدهایی" هستند که برای رشد افراد و تبدیل شدن آن ها به معلم خصوصی آنلاین ضروری است. این مطلب در تاریخ 10 مارچ 2015 به نوشته Karolina Roziewicz  ارائه شده است.

برای آن که به یک معلم آنلاین حرفه ای تبدیل شوید و خود را ارزیابی کنید که آیا معیارهای مورد نظر را در اختیار دارید یا خیر، بهتر است خود را با نکات زیر تست کنید.

نکاتی در مورد یک مدرس آنلاین

درحال فکر کردن به این هستید که به یک معلم آنلاین تبدیل شوید؟ عالی است. این یک شغل فوق العاده است اما باید در نظر داشته باشید که یک سری نکات را فرا بگیرید تا بتوانید به یک معلم خوب تبدیل شوید. برای تبدیل شدن به یک معلم خوب تنها تسلط بر روی موضوع مورد نظر و یا علاقه به استفاده از تکنولوژی کافی نیست.


چگونه می خواهید به این موضوع پی ببرید که شانس تبدیل شدن به یک معلم آنلاین را دارید؟ اگر شما بتوانید موارد ذکر شده را در خود شناسایی کنید، می توانید کار خود را از سر گیرید.

خود را در معرض یادگیری آنلاین قرار دهید.

شما می دانید آنچه را که نیاز دارید و همچنین به نیازها و خواسته های خود از معلم نیز آگاه هستید. همواره می گویند "برای آن که بتوانی کسی را قضاوت کنی در جایگاه قرار بگیر و یا اینکه کفش های او را بپوش." اگر خود را در جایگاه دانش آموزانتان قرار دهید، دید جدیدی در مقابل چشمان شما گشوده می شود. برای آن که بتوان به معلم خوبی تبدیل شد، باید در جایگاه دانشجو قرار گرفت. زمانی که یک معلم یادگیری مطلبی را شروع می کند می تواند نیازهای دانش آموزان را یافته و به آن ها پاسخگو باشد و تا زمانی که در جایگاه مربی باشد این موضوع را درک نخواهد کرد.

شما فردی از کسب و کار هستید.

شما قادر هستید تا سود و زیان خود را محاسبه کنید و وقتی می خواهید یک کسب و کار جدید را راه اندازی کنید، آگاه هستید که چه اقداماتی را باید انجام دهید. در کنار تمامی این اقدامات باید مشتریان خود را در اولویت قرار داده تا بتوانید آن ها را حفظ کنید. ممکن است کمی عجیب به نظر رسد اما در حقیقت دانش آموزان شما، مشتریان شما هستند و جدا از دانشی که به آن ها منتقل می کنید، آن ها انتظار دارند سرویس های سطح بالایی را از جانب شما دریافت کنند.

به عنوان مثال می توانید کارهایی از قبیل این که، به ایمیل های آن ها سریع پاسخ دهید، خارج از محل کار خود پاسخگو باشید، طرح درس و خلاصه ای از آن را برایشان ارسال کنید تا بتوانند پیش مطالعه داشته باشند، گزارش ماهانه ای در مورد پیشرفت هایشان به افراد ارائه دهید و ... را انجام دهید. نکات بیان شده تنها برخی از نیازهای یک معلم آنلاین حرفه ای است که باید آن ها را به صورت روزانه اجرا کند. شما به همه موارد زیر نیاز دارید:

  •  در عین داشتن اقتدار، یادگیرندگان در ارتباط با شما احساس راحتی داشته باشند.
  •  فروش و خدمات داشته باشید.
  •  به پشتیبانی از مخاطب خود نیاز دارید.

اجازه دهید تا افراد از شما انتقاد کنند.

یک کتاب و یا یک گفتگوی آنلاین در بسیاری از موارد مفید است. با این حال همواره نیاز دارید تا درمورد موضوع روز داغ تجارت خود اطلاعات داشته باشید. دلیل این امر واضح است، برای اینکه بخواهید در زمینه تجارت خود پیروز باشید باید همیشه از تمامی مسائل آگاه باشید. همیشه این احتمال را بدهید که ممکن است دانشجویان شما در مورد جدیدترین روش ها و یا تئوری های تکنیکی از شما سؤال بپرسند. این یک روابط عمومی خالص است. بهتر است صادق باشید و همیشه خود را برای شنیدن صدای انتقاد و قضاوت شدن آماده کنید. نظرات یادگیرندگان را دریافت کرده و آن ها را به اشتراک بگذارید.

به عنوان یک حرفه ای روش خود را پیاده کنید.

همان طور که به دانشجویان خود اجازه انتقاد کردن را می دهید باید به عنوان یک معلم دارای جدیت نیز باشید. این کار را به شما توصیه می کنیم. به عنوان مثال می توانید از افراد کوییز بگیرید، در مورد آن ها انتقاد سازنده ای داشته باشید تا در ذهنشان باقی بماند. به بیان دیگر اگر شما به عنوان یک فرد حرفه ای دارای عقیده و روش خاص خود هستید، این موضوع را به دیگران نشان دهید.

حتی ممکن است بخواهید در تدریس، از محتوای خود استفاده کنید. این یک اجبار نیست، اما به شما کمک می کند تا بتوانید در ذهن افراد درکی را نسبت به تخصص خود ایجاد کنید. همچنین می توانید راهی را که مفیدتر است را پیدا کنید و یا ایده ای در مورد چگونگی استفاده از ابزارها ارائه دهید. ابزارهای زیادی مانند HaikuDeck یا Prezi وجود دارد اما بهتر ابزاری را انتخاب کنید که به آن ها علاقه دارید. این امکانات به شما اجازه می دهند تا بتوانید محتوایی فوق العاده ایجاد کنید و آن ها را ساده خلق کنید. همچنین می توانید از منابع رایگان استفاده کرده و به راحتی آن ها را اصلاح کنید.

نقش یک پشتیبان را نیز ایفا کنید.

همان طور که در متن اشاره شد، یک معلم در دوره های آموزش آنلاین همیشه باید انگیزه دادن به دانشجویان را به عنوان یک نکته اساسی به یاد داشته باشند. شما باید مانند یک مربی زندگی عمل کنید و در این فرآیند یادگیری به طور مداوم دانشجویان را پشتیبانی کرده، به آن ها انگیزه دهید و افراد را حمایت کنید. شما باید چگونگی درک کردن افراد را بدانید، نقاط ضعف آن ها را یافته تا بتوانید برای کمک به آن ها برای آنکه بتوانند بر ناتوانی های خود غلبه کنند، به دنبال راهی باشید.


شما می دانید که فرایند یادگیری چگونه کار می کند.

شما می دانید که چگونه باید آموزش دهید. همچنین می دانید که کدام روش بهترین تأثیر را بر دانشجویان دارد. دانستن این نوع موضوعات به سبب آن است که از قبل دانش مشاوره ای خود را تست کرده و آن ها را می شناسید. بنابراین قادر هستید تا یک برنامه درسی را به گونه ای طراحی کنید که برای یادگیرندگان مناسب باشد. یک برنامه درسی عالی دقیقا متناسب با نیاز، توانایی و ترجیحات یادگیرنده است. همواره بهترین ابزار آموزشی را انتخاب کنید تا از راه بتوانید یادگیری فرد را آسان کنید. به عنوان یک معلم حرفه ای می بایست این کار را با استفاده از هر ابزار و امکاناتی انجام دهید تا بتوانید انگیزه درونی فرد را بالا ببرید. این کار ضروری است.


اگر جواب شما به هر یک موارد فوق "نه" است، باید در ورود خود به کسب و کار آموزش و تبدیل شدن به یک معلم آنلاین حرفه ای تجدید نظر کنید. در صورتی که آمادگی کامل را نداشته باشید به انجام ریسکی بزرگ اقدام کرده اید و در اولین بار احساس بدی را تجربه خواهید کرد و این حس را به شما القا خواهد کرد که "انجام این کار واقعا سخت است."
تمامی نکات بیان شده به یکدیگر مرتبط بوده و اگر یکی از موارد نداشته باشید، پازل شما تکمیل نخواهد شد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمامی موارد را پوشش خواهید داد.

  

تهیه: سیدخاموشی
بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان