تبیان، دستیار زندگی
آشنایی افراد با متخصصان و کارشناسان در زمینه های مختلف، به اشتراک گذاری اطلاعات و استفاده از تجربیات به دست آمده در زمینه های مختلف مزایایی است که استفاده از شبکه های اجتماعی دارند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گام های استفاده از LinkedIn در یادگیری اجتماعی (3) 

با متخصصان و کارشناسان در زمینه های مختلف، به اشتراک گذاری اطلاعات و استفاده از تجربیات به دست آمده در زمینه های مختلف مزایایی است که استفاده از شبکه های اجتماعی دارند. 

LinkedIn شبکه اجتماعی است که بیشتر در زمینه های حرفه ای فعالیت می کند. این سایت را می توانید برای اتصال به شبکه حرفه ای موجود مورد استفاده قرار دهید و یا ارتباط هایی ثانویه و یا با واسطه را با کسانی که می شناسید، ایجاد کنید.


LinkedIn امروزه یکی از شبکه های اجتماعی قدرتمند می باشد که با توجه به سبک ارتباطات آن، جنبه عملی بیشتری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی پیدا کرده است. در حقیقت در سایت Linkedin به جنبه های کسب و کار و همچنین شغلی بیشتر توجه گردیده و همین امر آن را تبدیل به یکی از مهترین شبکه های اجتماعی در کسب و کار تبدیل نموده است.


1. طراحی فعالیت هایی با پایه مصاحبه در LinkedIn

همان طور که بیان کردیم تنها از LinkedIn به عنوان یک مثال استفاده شده و هیچ هدف تبلیغاتی را به دنبال ندارد. شما می توانید تکالیف یا پروژه هایی را تعریف کنید که یادگیرندگان ملزم به برقراری ارتباط با کارشناسان یا حرفه ای ها در زمینه مورد نظرشان باشند و یا اینکه از طریق مصاحبه با کارشناسان و جستجو در مطالب مختلف گزارشی را به عنوان حل تکالیف ارائه دهند.

این موضوع علاوه بر اینکه افزایش مهارت در برقراری ارتباط با دیگران و بهبود ارتباط اجتماعی دارد همچنین باعث می شود تا با افراد متخصص بیشتری در حوزه کاری خود آشنا شوند و ان ها را به مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی اضافه کنند. آن ها می توانند از تجربیات کارشناسانی که در این زمینه کار کرده اند استفاده کرده و حتی بتوانند با به کارگیری توانایی های خود ارتباط با آن ها را حفظ کنند و این باعث افزایش حمایت و پشتیبانی از جانب افراد متخصص می شود.

این نوع از مصاحبه، فرصتی را برای افراد فراهم می کند تا از اطلاعات خود را بهبود بخشیده و در این بین شرکت در بحث های گروهی آنلاین را اموخته و با مطالب جدید آشنا شوند. داشتن بحث های گروهی و مصاحبه با افراد دیگر، هیجان به آموختن را در آن ها افزایش می دهد و موجب جذب بیشتر دانش و مهارت در آن ها می شود.


2. مزایای ایجاد یک شبکه اجتماعی مانند LinkedIn را با یادگیرندگان به اشتراک بگذارید.
یادگیرندگان علاوه بر اینکه باید با مزایای شبکه های اجتماعی آشنا شوند بلکه از مزایای ایجاد آن نیز باید آگاهی کسب کنند. شما به عنوان برگزار کننده دوره های آموزشی علاوه بر اینکه باید به انجام تکالیف و پروژه های یادگیرندگان توجه کنید باید به آن ها میزان اهمیت ساختن یک اعتبار مجازی را نیز یادآور شوید.

در LinkedIn گروه های مختلفی وجود دارد که اعضا اخبار، مقالات و سایر اطلاعات مهم را به اشتراک می گذارند. همچنین قسمتی از اطلاعات مهم را فراهم کرده که به افزایش دانش یادگیرندگان کمک می کند.

ساخت یک شبکه قوی به یادگیرندگان اجازه می دهد تا اطلاعات خوبی را در فیلد مورد نظر به دست آورند و با توصیه هایی که افراد دیگر به آن ها دارند می توانند بینش خوبی را به دست آورند. این توصیه ها زمانی می تواند مهم تر باشد که یادگیرندگان در حال تلاش برای گسترش شبکه های اجتماعی خود در آینده هستند. همچنین این توصیه ها می تواند در یافتن کار نیز مهم باشد.

گام برای استفاده از linkedin در یادگیری اجتماعی (3)

3. گروهی را در LinkedIn تشکیل دهید که یادگیرندگان را به روز و متصل نگه دارد.
چرا گروهی را تشکیل نمی دهید که به واسطه آن یادگیرندگان با یکدیگر ارتباط داشته و به روز باشند و اطلاعات بهتری را در مورد موضوعات مورد نظر به دست آورند؟ از این طریق یادگیرندگان می توانند نظرات خود را ارائه دهند و یا اینکه سوالات مختلف پرسیده و جواب های خوبی دریافت کنند. همچنین آن ها می توانند با دیگر یادگیرندگان در پلتفرم های خاص ارتباط برقرار کنند.

آن ها می توانند پس از آن که دوره های آموزش الکترونیک خود را به پایان رسانند مجددا در گروه لاگین کرده و با سایر افراد گروه به بحث و گفتگو بپردازند و علاوه بر ثتبیت آموزش هایی که کسب کرده اند، نکات جدیدتری را نیز کسب کنند و به یادگیری خود ادامه دهند.

راه های مختلفی وجود دارد برای این که بتوانید گروه های سازمانی خود را ارتقا دهید و آن را حرفه ای تر کرده و به سبک منطقی آن را نمایش دهید. به طور مثال شما می توانید یک صفحه ویترین داشته و جدیدترین و به روزترین رویدادها را در آن قرار دهید و یا اینکه تمرکز خود را بر روی ارائه دوره های خاصی از آموزش الکترونیک بگذارید. LinkedIn تنوع گسترده ای از اعمال تنظیمات آموزش الکترونیک را داراست و می تواند به عنوان یک پژوهش، همکاری، ابزاری برای آموزش الکترونیک، آموزش شرکت ها و ... مورد استفاده قرار گیرد. اگر هنوز به سراغ استفاده از LinkedIn برای طراحی دوره های آموزش الکترونیک خود نرفته اید، می توانید از امروز شروع کنید.

فرصت خوبی که گروه ها ایجاد می کنند این است که به طور غیرمستقیم خود را معرفی می کنید. این کار توجه افراد تازه ای را به سمت شما جلب کرده و بی نیاز از التماس، مخاطبان را به سمتتان روانه می سازد.
این مطلب روش ها و تکنیک هایی را در اختیار شما قرار می دهد که برای پیشرفت در کار خود به دانستن آن ها نیاز دارید. در انتهای مطلب مجددا بیام می کنیم که شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارد که هر یک افراد با توجه به نیاز خود از ان ها استفاده می کنند. همچنین ابزارهای مختلفی برای یادگیری های اجتماعی وجود دارد که هر مربی آموزش الکترونیک باید با آن ها آشنا باشد. اگر شما به دنبال نکات کلیدی در یافتن شغل مناسبی در زمینه آموزش الکترونیک هستید می توانید مطلب آمادگی در مصاحبه شغلی آموزش الکترونیک را مطالعه فرمایید.

تهیه: سیدخاموشی

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان