تبیان، دستیار زندگی
در برگزاری و مدیریت آموزش الکترونیک میزان مهارت فردی هر یک از افراد را در نظر بگیرید چرا که به کارگیری تنها یک روش آموزشی برای تمامی افراد اثربخش نخواهد بود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


6 روش برای داشتن یک آموزش الکترونیکی موفق (2)


بیان اینکه در دوره های آموزش الکترونیک تنها شرکت کنندگان هستند که دارای ضعف بوده و با مشکل مواجه می شوند اشتباه است، بلکه ممکن استراتژی به کار گرفته توسط شما نیز دارای نقاط ضعف بوده و باید به افراد این امکان را بدهید تا نقطه نظرات خود را بیان کنند تا با استفاده از آن ها بتوانید استراتژی خود را بهبود بخشیده و یا ان را تغییر دهید.


در برگزاری و مدیریت آموزش الکترونیک میزان مهارت فردی هر یک از افراد را در نظر بگیرید چرا که به کارگیری تنها یک روش آموزشی برای تمامی افراد اثربخش نخواهد بود. ممکن است هر یک از افراد نقاط ضعفی داشته باشند که در ارتباط با همان شیوه آموزش است و شما به عنوان مجری برگزاری آموزش الکترونیک می بایست با به کارگیری روش های مختلف دیگر علاوه بر ایجاد حس یادگیری در افراد، نقاط ضعف آن ها را به نقاط قوت تبدیل کنید و با ارائه بازخوردی مناسب و سریع نسبت به عملکرد هر یک از کارکنان مشکل کار آن ها مشخص کرده تا بتوانند در رفع آن تلاش کنند.


درمطلب قبل بیان کردیم که آگاه کردن کارمندان از اهداف خود اولین گام در داشتن استراتژی موفق در مدیریت آموزش الکترونیک است. همچنین دادن این اعتماد به افراد که در هر شرایطی پشتیبان ان ها هستید، بهبود در کارشان را در پی خواهد داشت. تا پایان مطلب ما را همراهی کنید تا دیگر روش ها را برای شما عنوان کنیم.

4. طیف گسترده ای از فعالیت های آموزشی آنلاین را برای یادگیری به کار ببرید.

کارمندان، افرادی که خصوصیات مختلفی دارند همگی یک روش آموزشی را درک نمی کنند. یک روش ممکن است برای یک فرد مزیت ها و یادگیری بسیاری را در پی داشته باشد در صورتی که برای دیگری هیچ نتیجه مثبتی را به دنبال نداشته باشد.
ممکن است برخی افراد واکنش خوبی نسبت به تمرینات آموزشی در قالب تعامل است، داشته باشند این تمارین می تواند مانند آموزش از طریق بازی، سناریوچینی و ... باشد. در مقابل برخی دیگر ترجیح می دهند مطالعات و آموزش خود را براساس متن دنبال کنند و یا اسنکه از مطالعات موردی برای آن ها استفاده کرد. برخی از فعالیت ها ممکن است برای بعضی از کارمندان هیچ جذابیتی نداشته باشد و از سوی دیگر برای برخی دیگر به عنوان یک ترفند جالب محسوب می شود که حتی می تواند از آن در کار خود نیز بهره ببرد. بنابراین ادغام کردن روش های مختلف آموزشی بسیار حائز اهمیت است تا نتیجه دلخواه خود را کسب کرده و طیف گسترده ای از نیازهای یادگیرندگان را پوشش دهید.
این طیف می تواند شامل تمارینی باشد که به کارمندان احساس غوطه ور شدن، الهام گرفتن و درگیری کامل در تجربه آموزش الکترونیک را بدهد. بنابراین باعث می شود افراد مجموعه مهارت هایی را که به آن ها نیز دارند را فراگرفته و توسعه دهند و شکافی که بین کار و مهارت های آن ها ایجاد شده را پر کنند تا بتوانند کاری بهتر و موثرتر را ارائه دهند.

5. به نقاط ضعف کارمندان خود به عنوان فرصت و جایگاه رشد نگاه کنید و نه به عنوان یک مانع

در واقع هر ضعفی، مهارتی است که بارور نشده و هر شکاف آموزشی به عنوان فرصتی برای رشد است. حال به جای آن که به نقاط ضعف خود به چشم مانع در راه تجربه آموزش الکترونیک خود نگاه کنید، هر یک را به عنوان چالشی در نظر گرفته که در آموزش الکترونیک بین المللی برای شما مفید خواهد بود. از این طریق شما می توانید به طراحی آموزش الکترونیک خلاق تر، بهتر و نوآورانه تر بپردازید. به عنوان یک آموزش دهنده آنلاین حرفه ای باید این توانایی را داشته باشید تا با استفاده از دانش، ابزارها و مهارت های خود به کارکنان اطلاعات بهتری را ارائه دهید. بنابراموزشی این هر ضعفی را به عنوان یک استعداد بکر و دست نخورده در نظر بگیرید.

6. بازخورد عملکرد ضروری است.

کارمندان متوجه اشتباهاتی که به هنگام انجام کار رخ داده است، نمی شوند و در نتیجه نمی توانند ان را تغییر دهند و یا اصلاح کنند و این تنها زمانی قابل انجام است که بازخورد از عملکرد آن ها برایشان ارسال کنید. همچنین شما نمی توانید منتظر ارزیابی عملکرد آن ها در پایان سال یا پایان دوره باشید.
حال برای آن که کارمندان بتوانند بهترین بازخورد را از جزئیات فعالیتشان مشاهده کنند و متوجه اشکلات به وجود آمده در حین کار شوند، باید بازخوردی فوری و مستمر را برای آن ها در نظر داشته باشید تا بتوانند سریعا وضعیت کاری خود را اصلاح کنند.
به همین دلیل برای داشتن مدیریت بهتر بر دوره های آموزش الکترونیک لازم است که طول دوره ها را کوتاه کرده و هر چند وقت یکبار ارزیابی هایی را انجام دهید و شرایطی را برای ورورد به دوره بعدی برای آن ها مشخص کنید. همیشه به یاد داشته باشید که بازخوردها مانند خیابان دو طرفه است. باید به کارمندان این فرصت را بدهید تا بررسی های خود را تکمیل کرده و نقطه نظرات خود را در مورد تمرینات آموزشی آنلاین و استراتژی های به کار برده توسط شما در کار بیان کنند. این کار برای شما نیز به عنوان یک فرصت محسوب می شود تا بتوانید با نقاط ضعف استراتژی خود آشنا شده و آن ها را تغییر دهید.
با استفاده از نکات بیان شده می توانید هم در جهت افزایش شهرت سازمان تجاری خود حرکت کنید و هم آنکه به افزایش دانش و مهارت های کارمندانتان کمک خواهد کرد. همان طور که مشخص است، یکی از موثرترین راه ها برای افزایش بهره وری یک سازمان، پاسخگویی حرفه ای از جانب سازمان است و با استفاده از آن می توانید یک دوره آموزشی آنلاین برنده را ایجاد کنید.

بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان
تهیه: سید خاموشی