تبیان، دستیار زندگی
آموزش به روش میکرو به دلیل ارائه دوره های آموزشی کوتاه مدت می تواند در بسیاری از سازمان ها و موسسات مورد استفاده قرار گیرد و نتایح ارزشمندی از طریق آن به دست آورد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

17 منبع فوق العاده میکرو آموزش - (2)


میکرو آموزش به فناوری و ساختار زندگی پرمشغله امروزی و به اکوسیستم ذهن انسان و میزان زمان کافی که افراد در این دوره دارند، توجه می کند.


آموزش به روش میکرو، به دلیل ارائه دوره های آموزشی کوتاه مدت می تواند در بسیاری از سازمان ها و موسسات مورد استفاده قرار گیرد و نتایح ارزشمندی از طریق آن به دست آورد. به کارگیری اصول و قواعد آموزشی میکرو حتی در کسب و کار نیز می تواند مفید واقع شود. این آموزش می تواند در قالب های فیلم های کوتاه نیز مورد استفاده قرار گیرد.
در مطلب قبل دو مورد از اصول اولیه میکرو آموزش را بیان کردیم. میکرو آموزش به عنوان یک اختراع جدید محسوب نمی شود بلکه در مقابل آموزش سنتی شیوه ای جدید تلقی شده و با توجه به تمرکز و میزان توانایی انسان در یادگیری آموزش به دوره های کوتاه مدت تقسیم شده است. در ادامه تعدادی دیگر از اصول میکرو آموزش را بیان خواهیم کرد.

1. این نوع یادگیری با راهبردهای آموزشی که تکرار و فاصله داشته کاملا منطبق است. مانند جعبه های حافظه ای که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. ابتدا افراد موارد کوچک مانند لغات را فراگرفته و در فاصله های زمانی معین برای یادآوری آن ها را تکرار می کنند. روند استفاده از آموزش های کوتاه، تکرار و افزودن نکته ای جدید در مرحله بعد همان جعبه حافظه ای است که از آن استفاده می کنیم.
2. دو مورد بسیار موفق در میکرو آموزشCoursmos  و TED Talk است.
در ادامه به معرفی برخی از منابع جالبی که در میکرو آموزش وجود دارند در این سفر شگفت انگیز می پردازیم.

Use Cases (موارد استفاده)

با چندین مورد جالب که در میکرو یادگیری استفاده شده، شروع می کنیم.
مطالعه موردی در زمینه میکرو وبلاگ نویسی در کوالکام
این موضوع ارائه شده توسط "B.J. Schone and John Polaschek" در سال 2009 است که چگونه یک لیست کوتاه کوتاه را در مورد یک موضوع خاص مانند وبلاگ نویسی طنز ارائه کرده و آن را پیاده سازی نمود و همین موضوع موجب جذب و درگیر شدن افراد به همکاری شد. اگر بخواهیم برای شما موضوعی ملموس تر را بیان کنیم که در کشور خودمان شاهد آن باشیم می توان به جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای اشاره کرد، که هر مفهومی تنها باید در مدت زمان 100 ثانیه به بیننده منتقل شود. در نتیجه در مدت زمانی کوتاه مطالب جالبی از سوی افراد عرضه می شود.
موارد شبیه سازی میکرو آموزش برای تقویت یادگیری در کلاس درس
این یک مطالعه موردی جذاب در مورد سازمان NexLearn است که دارای تجربه ای موفق در استفاده از اشیا میکرو آموزش است که از برنامه آموزشی مبتنی بر ناگتس (آموزش کوتاه مدت) بهره گرفته است. این برنامه بر روی افرادی که مبتلا به بیماری آلزایمر دارند، پیاده شده که فراموش نکردن آموخته بعد از کلاس درس بهترین تجربه ای بوده که در این زمینه کسب کرده اند.
تاثیر میکرو آموزش
این بخش شامل 7 مطالعه موردی جالب است و نشان می دهد که شرکت کنندگان چگونه از اصول و قواعد دوره های آموزشی میکرو یادگیری برای به دست آوردن نتایج کاربردی در کسب و کار خود استفاده می کنند.

17منبع فوق العاده میکرو آموزش2


مقالات ارائه شده در این زمینه

7 تکنیک آموزش الکترونیک میکرو برای بهبود عملکرد
 این مقاله ارائه شده توسط Christopher Pappas است. اگر به صورت عمقی مقاله را مورد مطالعه قرار دهید می توانید تکنیک هایی از آموزش الکترونیک میکرو را در دوره های آموزش الکترونیک خود ادغام کنید. با این کار می توانید اجرای بهتری داشته و برای کارکنان و فراگیران مفیدترین طراحی آموزش الکترونیک را فراهم آورید.


عصر آموزش کوتاه مدت: چیست و چرا کار می کند؟
این پست فوق العاده توسط Karla Gutierrez از مرکز آموزش الکترونیک SHIFT ارائه شده و بررسی دلایلی می پردازد که چرا فراگیران ترجیح می دهند از آموزش کوتاه مدت استفاده کنند و همچنین به بررسی مزایای این آموزش نسبت به روش های سنتی می پردازد.
آموزش های عظیم در Massive Online Open Source: 4 روش میکرو آموزش
این مقاله به وسیله آقای Bryant Nielson نوشته شده که در مورد MOOC به بحث پرداخته و بیان می کند که می تواند چهارچوب خوبی برای انجام فعالیت های میکرو آموزش باشد. در دوره های MOOC به دلیل آنکه تعداد افراد شرکت کننده بالا بوده و گروه ها با زبان های مختلف در آن شرکت می کنند در نتیجه باید دوره های ارائه شده به صورت کوتاه شده باشد به همین دلیل استفاده از میکرو آموزش در دوره های MOOC ضروری است. در حقیقت می توان گفت دوره های عظیم به عنوان بستری برای شناخت میکرو آموزش هستند تا بتوان در آن ها برای افزایش تمرکز افراد از منابع، فیلم یا هر چند رسانه ای دیگری به صورت کوتاه شده استفاده نمود.
ادامه دارد...

تهیه: سید خاموشی

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان