تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب می توان تعدادی از سوالات مصاحبه شغلی رایج که ممکن است از افراد پرسیده شود را خوانده و خود را برای پیروزی تا نیمه راه آماده کنید. امیدواریم این نوشته بتواند شما را به شغل مورد علاقتان نزدیک سازد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمادگی مصاحبه شغلی آموزش الکترونیک (1)


شما ممکن است ساعات طولانی را صرف پرداختن و تکمیل نمونه کارهایی که در آموزش الکترونیک انجام داده اید که در حقیقت همان رزومه کاریتان است، کنید. زمانی که شما می خواهید وارد یک مصاحبه شغلی شوید و به بازار کار آموزش الکترونیک در سطح بین المللی راه یابید، باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشید.

آمادگی مصاحبه شغلی آموزش الکترونیک (1)


این مطلب در تاریخ 1 مارچ 2015 به قلم Christopher Pappas منتشرشد...

آماده بودن به هنگام مصاحبه شغلی در آموزش الکترونیک به عنوان نیمی از راه محسوب می شود. در این مطلب می توان تعدادی از سوالات مصاحبه شغلی رایج که ممکن است از افراد پرسیده شود را خوانده و خود را برای پیروزی تا نیمه راه آماده کنید. امیدواریم این نوشته بتواند شما را به شغل مورد علاقتان نزدیک سازد.

آمادگی برای سوالات مصاحبه یک شغل آموزش الکترونیک

وارد رقابت شدن در این زمینه، جای تبریک دارد اما بدانید که کار سختی را آغاز کرده اید چرا که باید خود را برای شلیک سوالاتی که از سوی مدیر استخدام در اتاق مورد نظر به سمت شما می آید، آماده کنید. وجود تنش همواره جز اصلی فرآیند مصاحبه بوده است. در این مطلب می خواهیم رایج ترین سوالات مصاحبه شغلی که حرفه ای بوده و در روز مصاحبه مطرح می شود را طرح کنیم که شاید برای شما مفید باشد.

1. چه تجربه ای در صنعت آموزش الکترونیک دارید؟

حتی اگر شما مجموعه ای از نمونه کارهایتان را به مدیر مربوطه ارائه داده باشید، خواهید دید که باز هم تمایل به صحبت در این زمینه از سوی مدیرتان وجود خواهد داشت.

او می خواهد بداند که شما در طول مدتی که در صنعت آموزش الکترونیک مشغول بوده اید، چه تجربیاتی به دست آورده و در مجموع چه چیزی را برای خود جمع کرده اید. شاید برای یک فرد تازه کار این موضوع یک نیرنگ به نظر آید، چرا که تجربه ای چندان در صنعت آموزش الکترونیک کسب نکرده است.

با این وجود تجربه ای حتی در جایگاه کارآموز، انجام کار داوطلبانه یا یک فرد تازه کار، می تواند به عنوان پاسخی برای این سوال باشد. در پاسخ به این سوال می توانید در مورد تمامی وظایف، مسئولیت ها و مهارت های مرتبط با این موقعیت توضیح دهید.

آمادگی مصاحبه شغلی آموزش الکترونیک (1)

2. نقاط ضعف شما چیست؟

در مصاحبه شغلی آموزش الکترونیک، این سوال ممکن است عجیب و ساده به نظر آید. اما همین سوال می تواند به عنوان یک چالش  برای شما از سوی فرد مصاحبه کننده مطرح شود.

سعی کنید به نقاط ضعف خود که قابل توجه هستند از قبل فکر کنید و برای آن ها راه حلی را در نظر بگیرید و به مدیر مصاحبه کننده این طور پاسخ دهید که در مقابله با مشکلات کارهای بزرگ چگونه می توانید بر این نقاط ضعف غلبه کرده و بر آن فائق آیید.

می توانید برای این پاسخ از مثال هایی استفاده کنید که بیان کند چگونه توانسته اید با استفاده از تلاش، پشتکار و نبوغ خود مشکلات را حل کنید بدون آن که نقاط ضعف شما خللی در کارهایتان ایجاد کند. همچنین شما می توانید به صورت ماهرانه مسیر گفتگو را تغییر داده و آن را به نقاط قوت خود برسانید. به عنوان مثال می توانید به داشتن از خودگذشتگی در کار اشاره کنید که برای انجام کار به بهترین شکل ممکن از زندگی شخصی خود گذشته اید. تبدیل نقاط ضعف به نقاط مثبت می تواند دید مثبتی از سوی مدیر را برای شما داشته باشد و شما را به عنوان فرد حرفه ای دانسته و در کارهای مهم به شما اعتماد کند. 

3. اخیرا با چه چالشی در پروژه آموزش الکترونیک مواجه شده اید؟

تمامی افراد، حتی حرفه ای ها نیز در زندگی حرفه ای خود با چالش هایی مواجه می شوند و مدیر شما به عنوان مسئول ناظر بر کارها در خصوص این چالش ها از شما پاسخ می خواهد. در حقیقت هدف اصلی از طرح این سوال و دانستن چالش های رخ داده شده آن است که آن ها می خواهند بدانند که در مواجهه با این مشکلات چه تدبیری اندیشیده و چگونه آن را برطرف می کنید.

استراتژی های به کار گرفته شده برای مدیران بسیار مهم است، چرا که این قدرت را پیدا می کنند تا مهارت های شما را شناسایی کرده و راه مقابله با تعارضات را پیدا کنند. در نهایت مهم ترین مسئله آن است که پاسخ خود را به نتیجه حاصل شده از مهارت هایتان برسانید و بیان کنید که چگونه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کرده اید و موفقیت را کسب کرده اید.

4. در ماه یا سال اخیر از اصول، نظریه ها و فناوری های آموزش الکترونیک چه مواردی را آموخته اید؟

به عنوان یک حرفه ای در آموزش الکترونیک باید تشنه دانش و یادگیری باشید. کارفرمایان با طرح این سوال می خواهند بدانند که اگر شما زمان لازم برای آموزش و یادگیری را داشته باشید تا چه اندازه به سراغ آموزش های جدید و نوظهور خواهید رفت.

آن ها می خواهند بدانند که آیا تمایل به یادگیری مطالب جدیدتر را دارید؟

آیا تمایل به آموزش سریع تر سیستم ها و محتوای آموزش الکترونیک جدید را دارید؟

مدیران می خواهند مطمئن شوند که شما تلاش کافی برای بهبود و گسترش دانش و مهارت هایتان را صرف می کنید؟

اگر با چنین سوالی در مصاحبه مواجه شدید، تلاش کنید تا انگیزه کافی برای یادگیری را به آن ها نشان دهید. شما می توانید در مورد مطالعات خود در زمان های اخیر و یا کلاس ها، سمینارها یا دوره هایی که در آن ها حضور داشتید، صحبت کنید و در مورد آن ها بحث کنید. با گفته های خود حرفه ای بودن خود را ثابت کنید.


ادامه دارد ...

تهیه: سید خاموشی
بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان