تبیان، دستیار زندگی
شرکت ها در مقیاس های مختلف می توانند با توجه به آمارهای بیان شده، فناوری مورد نیاز خود را خریداری کرده تا بتوانند خود را با سرعت بالاتری با آموزش الکترونیک تطبیق دهند. استفاده از LMS، CMS، ابزارهای ارائه و طراحی دوره ها و ... می تواند پیشرفت را تسریع بخشد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی آموزش الکترونیک تا پایان سال 2015  (3)


شرکت ها در مقیاس های مختلف می توانند با توجه به آمارهای بیان شده، فناوری مورد نیاز خود را خریداری کرده تا بتوانند خود را با سرعت بالاتری با آموزش الکترونیک تطبیق دهند. استفاده از LMS، CMS، ابزارهای ارائه و طراحی دوره ها و ... می تواند پیشرفت را تسریع بخشد.

پیش بینی آموزش الکترونیک تا پایان سال 2015  (3)
• فناوری های آموزش

فناوری های آموزش که در سال 2014 مورد استفاده واقع شده به شرح زیر است:

در حال حاضر 74% از شرکت ها و کمپانی ها از LMS، کلاس ها و پخش های مجازی و فیلم ها استفاده می کنند.

48% از شرکت ها از ابزار آموزش سریع استفاده می کنند. (ابزار تبدیل PPT)( از آنجایی که مناسب ترین فرمت برای ارائه آموزش، کنفرانس و ... در شرکت ها، سازمان ها، موسسات، پاورپوینت است یکی از مشکلاتی که کاربران با آن سر و کار دارند بهم ریختگی فایل های پاورپوینت است. برای رفع این مشکل شرکت ها ابزارهایی را تهیه می کنند تا به وسیله آن بتوان فایل های پاورپوینت را به به فرمت های فیلم، فلش، PDF و سایر فرمت تبدلی کنند.)
 33% از شرکت ها و سازمان ها از نرم افزارهای کاربردی شبیه ساز استفاده می کنند.
 25% از شرکت ها از سیستم مدیریت محتوای آموزشی (CMS) استفاده می کنند.( CMS، سیستم ها و یا نرم افزارهایی هستند که محتوا را مدیریت کرده و قابلیت ثبت، به روز رسانی و بازیابی محتوا را دارند.)
 21% از سیستم های مدیریت دانش و پشتیبان عملکرد آنلاین استفاده می کنند.
 18% از شرکت ها و کمپانی های برنامه های کاربردی موبایل استفاده می کنند.
 11% از سازمان ها از پادکست ها استفاده می کنند.
همان طور که مشاهده می کنید استفاده از LMS و کلاس های مجازی با بیشترین درصد مورد توجه سازمان ها و کمپانی ها واقع شده است.


• تقاضا از نرم افزارها و سرویس های آموزش در سال 2015

آمارهای ذکر شده در قسمت زیر بیان می کند که شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ براساس گزارش هایی که در مورد صنعت آموزش در سال 2014 ارائه شده، در سال 2015 چه چیزهایی را خریداری می کنند.
 44% از سازمان ها قصد خرید سیستم ها و ابزارهای آموزش آنلاین را دارند.
41% قصد خرید LMS را دارند.
37% قصد خرید ابزارها یا سیستم های نوشتاری را دارند. ( ابزارهای نوشتاری در واقع برنامه ها یا نرم افزارهایی هستند که به تولید محتوا برای آموزش کمک می کنند. خروجی بیشتر این نرم افزارها فلش و یا ترکیبی از فلش و صفحه وب است.)
 33% از سازمان ها قصد خرید ابزارها و سیستم های کلاس درس را دارند.
 29% از سازمان ها قصد خرید محصولات و سرویس های توسعه محتوا را دارند.
 27% از سازمان ها قصد خرید نرم افزارها و ابزارهای ارائه و طراحی دوره ها را دارند. 
 18% از سازمان ها قصد خرید سیستم ها و محصولاتی را دارند که با آن ها بتوانند کنفرانس های صوتی-تصویری تحت وب را داشته باشند.

پیش بینی آموزش الکترونیک تا پایان سال 2015  (3)

از جمله راه کارهایی که سازمان ها می توانند در زمینه کاری خود پیشرفت داشته باشند وجود کارمندان با سطح دانش بالا است و بتوانند از دانش در اختیارشان در موقعیت های مختلف استفاده کنند. این که سازمان ها بتوانند با برگزاری کلاس ها و دوره های آنلاین دانش کارکنان خود را بالا ببرند، درصد باقی ماندن آن ها را در عرصه رقابت بالا می برد.

خرید سیستم ها و ابزارهای آموزش آنلاین می تواند تاثیر بسزایی را در این زمینه بگذارد. هم چنین وجود سیستم مدیریت آموزش، گزارش گیری از کارکنان و پی گیری وضعیت آموزشی آن ها می تواند کارایی را بالا ببرد. خرید ابزارهای نوشتاری برای تولید محتوا می تواند هم خواسته مدیران و هم کارمندان را جلب کند و با توجه به نیازشان آموزش ببینند.


با توجه به آمارهای بین المللی که در مورد حقایق آموزش در سال 2015 ارائه شده، نشان دهنده آن است که صنعت آموزش الکترونیک رشد نمایی داشته و پتانسیل بالایی برای سوددهی در آن دیده می شود. همان طور که آمار نشان می داد سازمان ها و فراگیران بیش از هر زمان دیگری به سمت آموزش الکترونیک حرکت کرده اند چرا که افراد به فکر کسب اهداف شخصی و حرفه ای خودشان هستند.

سال 2015 این نوید را به افراد می دهد که افق های آموزشی گسترده ای را پیش رویشان به نمایش در آورد.


آیا شما با مطالعه مطلب ارائه شده فکر نکرده اید که می توانید آموزش الکترونیک را در شرکت، فروشگاه، موسسه و یا هر بخش دیگری به کار ببرید؟ اگر به دنبال نکاتی هستید که به شما در انتخاب دوره آنلاین مورد نظرتان کمک کند می توانید مطالب بعدی ما را دنبال کنید.

تهیه: سید خاموشی

بخش آموزش الکترونیکی