تبیان، دستیار زندگی
در دنیای امروز که تجارت به سوی الکترونیکی شدن می رود، ارتباطات از جمله نامه نگاری ها به صورت دستی نخواهد بود، افراد از شرکت های مختلف می توانند از طریق کنفرانس های ویدیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، و حتی تشکیل جلسه دهند، به نظر شما این موضوع چه معایبی
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

BYOD (وسایل شخصی خود را حمل کنید) (1)

افراد اگر بخواهند با کارمندان یا دوستان خود ارتباط برقرار کنند می توانند از طریق برنامه های کاربردی که بر روی اسمارت فون و یا لپ تاپ خود دارند این ارتباط را برقرار کنند و این باب جدیدی را در مشکلات شرکت هایی که امنیت اطلاعات برایشان حائز اهمیت است باز کرده است.


در دنیای امروز که تجارت به سوی الکترونیکی شدن می رود، ارتباطات از جمله نامه نگاری ها به صورت دستی نخواهد بود، افراد از شرکت های مختلف می توانند از طریق کنفرانس های ویدیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، و حتی تشکیل جلسه دهند، به نظر شما این موضوع چه معایبی را به همراه دارد ؟


بر طبق آمارهای ارایه شده از سوی Tec target، BYOD که ترجمه عبارت (Bring your own device) است، در تجارت امروزی در حال افزایش است. BYOD که به معنای وسایل خود را حمل کن، عبارتی است که برای استفاده از لوازم الکترونیک شخصی در محل کار مطرح می گردد.
شرکت های آمریکایی بیش از شرکت های اروپایی به کارمندان خود اجازه می دهند تا در محل کار از دستگاه های الکترونیکی شخصی استفاده کنند. در بیشتر شرکت ها و سازمان ها به دلیل وجود مسایل امنیتی و یا کاهش اتلاف وقت، استفاده از دستگاه های شخصی همچون موبایل ها و تبلت ها توسط کارمندان مجاز نیست و یا محدود می شود.

اسمارت فون ها، (گوشی های هوشمندی مانند اندروید ها، ویندوز فون ها) متداول ترین مثال برای BYOD است. اسمارت‌ فون، به ویژه در زمینه تجارت و کسب و کار بسیار مناسب کارمندان است زیرا آنها را قادر می سازد تا همیشه و همه جا به مستندات و فایل های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
بیشتر کارمندان لپ تاپ، تبلت، USB یا مواردی مشابه را (با توجه به این که هر روزه در حال کوچک تر شدن هستند) همراه خودشان به محل کار می برند. این موضوع باعث شد تا سازمان ها به بررسی ارتباط بین تجارت و دستگاه های شخصی قابل حمل بپردازد.
نتایج گویای چنین واقعیتی است که دستگاه های فوق الذکر را در آینده ی نه چندان دور نمی توان محدود نمود و یا حذف کرد! به عبارت دیگر کارفرمایان باید پذیرا باشند.
شرکت هایی که این مسئله را می پذیرند و با آوردن وسایل شخصی کارمندان مخالفتی ندارند و سعی می کنند، استفاده از وسایل شخصی افراد در محیط کار را یک تحول در عرصه زندگی بدانند، شرکت های BYOD می نامند.

byod(1)

هنر مدیران این سازمان ها انطباق با وضعیت جدید است بدون آنکه مساله ساز باشد. بدین معنا که کارمندان به راحتی بتوانند حتی امور شرکت را با وسایل شخصی خود انجام دهند و از طرفی مسایل امنیتی رعایت شده و موضوعات تجاری سازمان به بیرون نشر نکند که بعضا نتیجه اش خلاقیت بالاتر کارمندان خواهد بود.


برای افراد حرفه ای که می خواهند به شرکت های BYOD (شرکت هایی که با دردسر IT مواجهند) بپیوندند چه آموزش هایی لازم است؟
الکترونیکی شدن ارتباطات و تجارت، معضلاتی را برای شرکت های بزرگی که با مسایل امنیتی و محرمانه بودن اطلاعات مواجه هستند، به وجود آورده است. آنهایی که با این مشکل مواجه هستند می بایست برخی نکات را بدانند.


در مقاله The Time Is Now (الان وقتشه) که در تاریخ 16 فوریه 2015 چاپ شده آمده ، 98% افرادی که در انجمن های آموزش الکترونیک عضو هستند و شاغلند موبایل های شخصی دارند، که اندرویدی یا ویندوزفون است و 70% از این 98% عنوان کرده اند که برای انجام امور خود در محل کار از موبایل های شخصیشان استفاده می کنند.

این مقاله عنوان می کند که کارمندان با خرید وسایلی همچون آیفون و اندروید احساس بهتری داشته و با استفاده از آن میزان هیجان کارشان بالا می روند.

در واقع استفاده از وسایل شخصی باعث خوشحالی افراد می شود و احساس راحتی بالاتری دارند، زمانی که امور شرکت را توسط وسایل خود مانند اسمارت فون یا لپ تاپ ها انجام می دهند و سعی دارند تا مشکلات سازمان را با استفاده از همین ابزارها حل کنند.


اگر از تصمیم گیرندگان یا کارفرمایان شرکت ها و سازمان هایی هستید، که قصد مقابله با BYOD را ندارند و خواستار لحاظ کردن آن هستند، بهتر است 4 نکته را در نظر داشته باشید.

1. تنوع وسایل را در صدر کارها قرار دهید.

برای این که خودتان را با دنیای BYOD تطبیق دهید، متفاوت بودن را در اولویت قرار دهید بدین ترتیب که وسایل شما باید متنوع و بزرگ تر باشد. اگر می خواهید کارمندان استفاده از وسایل سازمان را به وسایل شخصی خود ترجیح دهند، تنوع دستگاه ها را مد نظر داشته باشید.

سایز صفحه نمایش در انتخاب افراد برای استفاده از یک دستگاه مهم است بزرگ تر در نظر بگیرید. به عملکرد سیستم ها توجه کنید از سیستم های قدیمی استفاده نکنید، سرعت آنها باید نسبت به موبایل ها بالاتر باشد. مرورگرها را ارتقا دهید، استفاده از یک مرورگر بر روی سیستم های امروزی کافی نیست، در جهت افزایش رغبت کارکنان به سیستم های شما باید آن ها را افزایش دهید.


2. فرمت ویدئو های خود را با دقت انتخاب کنید.

بسیاری از موبایل ها Flash را پشتیبانی نمی کنند یا در صورت پشتیبانی بسیار ضعیف عمل کرده و سرعت را کم می کند. اگر به دنیای BYOD، ملحق می شوید، علاوه بر کارمندان شما، افراد در دنیای بیرون نیز از طریق موبایل های خود وب سایت شما را بازدید می کنند، بهتر است که شما ویدیوها را بر روی وب سایت خود به HTML5 تبدیل کنید تا از هر وسیله بتوان آن را تماشا کرد.

ادامه دارد...



تهیه: سید خاموشی
بخش آموزش الکترونیکی تبیان