تبیان، دستیار زندگی
شما در مورد یک قدرت عظیم صحبت می کنید. این قدرت به شما فرصتی می دهد تا بتوانید درهای بسته را باز کنید. این قدرت به شما ایجاد اعتماد را می دهد. با استفاده از این قدرت می توانید یک اقدام جدید تولید کنید و یا قدرت شکست خوردن را.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدرت ارتباط

" در کار من به عنوان یک مربی معمولا افراد مختلفی وجود دارند که در ارتباطات غیر رسمی خود به راحتی می توانند بحث کنند و گفتگوی فوق العاده ای دارند اما در ارائه یک کنفرانس دارای نقاط ضعف آشکاری هستند. دلیل این مشکل چیست؟"

شما می توانید رهبری زندگی خود را به دست بگیرید و ان را به خوبی پیش ببرید و یا اینکه قربانی یک لحن و گفتگوی نامناسب باشید. چطور می توان از قدرت ارتباط استفاده کرد؟


پاسخ به این سوال آن است که شما چگونه از قدرت ارتباط خود استفاده می کنید؟ ارتباطات در عین سادگی دارای پیچیدگی هایی نیز هست. مهارت صجبت کردن تصویری را از شما به عنوان یک عامل قابل تغییر ارایه می دهد. به این عنوان که آیا شما یک کارمند قابل اعتماد و قوی هستید یا ضعیف؟ ارتباط این را مشخص می کند. نوع ارتباط برقرار کردن شما نشان دهنده این است که آیا شما به یک مدیر ناظر نیاز دارید یا خیر؟


همیشه راه هایی را برای برقراری ارتباط با افراد ایجاد کنید زمانی که فقدان اهداف و منافع مشترک وجود دارد. همیشه دفتر یک سطحی جدیدی از ارتباط را باز کنید. با گروه باشید. گردش تیمی داشته باشید. همکاری ها را دوباره ساخته و افراد را به اشتراک گذاری اطلاعات تشویق کنید. هدف از ارایه این مطلب بیان نکاتی است که با استفاده از آن بتوانید ارتباطات خود را به شکل گسترده ای بهبود بخشید.


• خودتان را بررسی کنید
یک ارتباط خوب هیچ جایگزینی ندارد و برای آن که بتوانید حق مطلب را ادا کند، باید از خود مطمئن باشید برای آن که بتوانید یک گفتگوی مناسب را ارایه دهید. این موضوع به عنوان یک گام هوشمندانه محسوب می شود که سطح اعتماد به نفس، آگاهی و دانش خود در آن لحظه را بررسی کنید. بررسی تمامی موارد به شما کمک می کند تا هوشیاری کاملی داشته باشید. در نتیجه می توانید به یک درک کلی از خودتان برسید.


• با شریک خود یکی شوید. 
در گام بعدی شما باید به تجزیه و تحلیل و ارزیابی مخاطبان و یا شریک خود بپردازید. ممکن است مخاطبان و یا شریک شما از نقاط مختلف دنیا و با فرهنگ ها و طرز تفکرهای متفاوت باشند. بنابراین لازم است با انرژی آن ها، زبان و حتی زبان بدن آن ها آشنا شوید و با آن ها تطابق داشته باشید. انطباق با مخاطبان، سهولت در گفتگو را به دنبال خواهد داشت تا بتوان به طور مساوی و همسان با افراد ارتباط برقرار کرد.


• هنر گوش کردن
با اینکه گوش کردن در یک گفتگو ساده ترین بخش به نظر می رسد اما در اغلب موارد خطرناک ترین بخش محسوب می شود. حتی برای گوش کردن نیز راه درست وجود دارد چرا که منظور از گوش کردن، گوش کردن صحیح است به همین دلیل این کار را هنر نامیده اند. این خیلی مهم است که به دیگران اجازه دهید نظرات خود را در مورد موضوع بحث ابراز کنند. با ابراز نظرات افراد و شنیدن آن ها توسط شما، می توانید مسیر گفتگو را دنبال کنید و بدانید که به کدام سمت پیش می رود.

قدرت ارتباط

• قدرت مکث
شاید این موضوع عجیب به نظر آید، اما حقیقت است. مکث کردن قدرت مکالمه بالا می برد. اگر کسی هستید که در مقابل پاسخ سریع به افراد مقاومت می کنید، می توانیم به شما بگوییم که کلید موفقیت در مکالمه که به نوعی محرمانه است را یافته اید. در نظر داشته باشید که فرد مقابل شما ممکن است بخواهد حرف خود را گسترش دهد و یا اینکه مسیر خود را در گفتگو تغییر دهد، توجه به این نکته باعث می شود تا حرف شخص مقابل خود را قطع نکنید. این امر یک گرایش انسانی است که سعی بر پر کردن سکوت دارید اما توجه کنید که قانون مکث یک بازی قدرتمند در سناریوی گفتگو است.


• کنجکاو باشید.
زمانی که شما خود را در موقعیت جستجو و پرسش و پاسخ قرار می دهید نه تنها باعث از بین رفتن شک و شبهات می شود بلکه تصویری که از شما ارایه می کند به عنوان یک فرد مشتاق و علاقه مند معرفی خواهید شد. علاقه واقعی به یادگیری از محیط اطراف، از هر ترفند یا مهارت ارتباطی موثرتر می تواند عمل کند.
زمانی که شما زبان ارتباط برقرار کردن با مشکلات اطراف را تغییر می دهید، انرژی که از سمت شما ساطع می شود، انرژی مشکلات اطراف شما را نیز تغییر می دهد. مفاهیم جدید، ایده های جدید، فرصت های جدید و راه حل های جدید براین اساس در مقابل چشمان شما گشوده می شود.    


تهیه: سید خاموشی
بخش آموزش مجازی تبیان