تبیان، دستیار زندگی
امین حیایی كه با بازی در سریال «كلاه پهلوی» نخستین حضور خود در مجموعه‌ای تاریخی را تجربه می‌كند‏، درباره این حضور گفت: بازیگر در سریال‌های تاریخی فضاهای نوتری را تجربه می‌كند كه بیش از این با آن آشنایی نداشته است. این بازیگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجارب سینمای امین حیایی در کلاه پهلوی

امین حیایی كه با بازی در سریال «كلاه پهلوی» نخستین حضور خود در مجموعه‌ای تاریخی را تجربه می‌كند‏، درباره این حضور گفت: بازیگر در سریال‌های تاریخی فضاهای نوتری را تجربه می‌كند كه بیش از این با آن آشنایی نداشته است.

این بازیگر در گفت و گو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، درباره‌ی تفاوت بازی در سریال‌های تاریخی مجموعه‌هایی كه داستان‌های روز دارند‏، خاطرنشان كرد: در سریال‌های تاریخی باید مقطعی را بازی كنیم كه اصلا در آن زمان به دنیا نیامده بودیم و بزرگ نشده‌ایم.

این مساله مجال آشنایی با فضاهای جدیدتری را فراهم می‌كند. در چنین شرایطی باید از اطلاعاتی كه از طریق تماشای فیلم‌ها و خواندن كتاب‌ها به دست می‌آوریم با سبك و نوع زندگی مردم آن مقطع تاریخی خاص آشنا شویم و این اطلاعات را در بازی خود نیز پیاده كنیم.

امین حیایی كه حضور در عرصه‌ی بازیگری از دهه‌ی 70 با بازی در فیلم‌های «دو همسفر»‏،«دو روی سكه» و «پرتگاه» را آغاز كرده و سپس در سریال «آپارتمان» اصغر هاشمی به ایفای نقش پرداخته پس از مدتها دوری از تلویزیون و بازی در سینما، مجددا به تلویزیون بازگشته است.

وی درباره‌ی بازی در مجموعه‌ای تلویزیونی با عنوان «كلاه پهلوی» به كارگردانی سید ضیاءالدین دری‏، گفت: این كار در حقیقت به شیوه‌ی سینمایی ساخته می‌شود و نوع دكوپاژ، فیلمبرداری و عوامل همه سینمایی هستند. تنها تفاوت سریال «كلاه پهلوی» با یك فیلم سینمایی‏، مدت زمان بالای آن است و این كه قرار است حدود یك سال و نیم در آن بازی كنیم.

به گفته‌ی بازیگر فیلم‌های «كما»،«سرود تولد»،«شام عروسی»و«دختر ایرانی» در سریال «كلاه پهلوی» همان تجاربی كه در كارهای سینمایی كسب كرده است را بیان خواهد كرد.

وی كه در سریال «كلاه پهلوی» نقش «كریم» را بازی می‌كند‏، درباره ویژگی‌های این نقش گفت: «كریم» شخصیتی متعلق به طبقات پایین جامعه است و در این سریال از زمانی كه سورتچی است و اربابی دارد با وی همراه می‌شویم. كریم از ابتدا می‌خواهد خود را به اوج برساند و در این راه هر كاری می‌كند.

به گزارش ایسنا، قصه سریال «كلاه پهلوی» در سال‌ها 1315 تا 1320 و زمانی كه قانون كشف حجاب اعمال می‌شود‏ می‌گذرد و اثرات آن بر روی مردم ساكن در یك شهر به نام سامان به تصویر كشیده می‌شود.

منبع : ایسنا


لینک :

گالری عکس امین حیایی

گفت وگو با امین حیایى و همسرش نیلوفر خوش خلق

كی بزرگ می شوی پسر؟ (گفت و گو با امین حیایی)

امین حیایی استاد بهترین بازیها در بدترین فیلمها