تبیان، دستیار زندگی
مراقب پول خود باشید ، هم لذت ببرید و هم حواس تان به ته مانده ی جیب تان باشد تا بعدا پشیمان نشوید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جیب شما تا تحویل سال!


مراقب پول خود باشید ، هم لذت ببرید و هم حواس تان به ته مانده ی جیب تان باشد تا بعدا پشیمان نشوید...

خرید عید

وقتی که برف های زمستان یواش یواش شروع به آب شدن کرد. آدم می فهمد که زمان خریدهای سال نو و سررسیدهای آخر سال و بازبینی های مالی سالانه تقریباً رسیده است. اینجا ده روش آورده ایم برای این که بتوانید بیشترین استفاده را از فصل زمستان بکنید و در عین حال مراقب دخل و خرجتان هم باشید.
غذاهای فصلی مفصل بپزید. این موقع از سال کدو تنبل و شلغم و سبزیجات ریشه ای فراوان است که معنی اش این است که خوردن سبزیجات سرخ شده و پای و دسر میوه از همیشه به صرفه تر است.

چه اینها را خودتان بکارید و چه از میوه فروشی محله تان تهیه کنید، می توانید خرجتان را پایین بیاورید. یک کسی که این جور روش های کاستن از هزینه ها را زیاد بررسی کرده گفته است که درست کردن سوپ های زمستانی روش خیلی خوبی برای این است که آدم بتواند از غذاهای فصل به خوبی استفاده کند.
حراج های زمستانی را غنیمت بشمرید. معمولاً در اواخر زمستان فروش های مربوط به سال نو توجه همه را به خودشان جلب می کنند اما اگر حواستان جمع باشد و بدانید که کجا باید دنبال تخفیف بگردید می توانید در حراجی ها تخفیف های زیادی بگیرید.
برای تعطیلات سال نو آماده بشوید پیش بینی برنامه ریزی کردن برای خریدهای سال نو و تهیه لیست این خرید ها خیلی می تواند به شما کمک کند تا بر اساس پولتان خرج کنید خوب است از همه کسانی که می خواهید به شان هدیه ای چیزی بدهید و چیزهایی که می خواهید بخرید و بودجه ای که دارید و چیزهایی که سر آخر می خرید لیستی تهیه کنید. اگر کارهایتان را این طور سازماندهی کنید جلوی خریدهای اضافه و اتلاف پول گرفته می شود.

حساب مخارج معمولی تان را داشته باشید خیلی از ما، موقع تعطیلات سال نو که می شود، خرجمان یک مرتبه بالا می رود، اما برای این که آمادگی هزینه های این موقع از سال را داشته باشید می توانید مخارج ماهانه معمولی تان را با دقت یک مروری بکنید

مراقب پول خود باشید همان طور که روزهای خرید بی امان مردم برای تعطیلات سال نو فرا می رسد آدم های فرصت طلب هم دست به کار می شوند، به همین خاطر باید آماده باشید. اگر ایمیلی دریافت می کنید که به نظر می رسد بانک یا مغازه ای که همیشه از آن خرید می کنید برای شما فرستاده است و در آن اطلاعاتی از شما خواسته شده است، خیلی از اعتبارش مطمئن نباشید و با شک با آن برخورد کنید کلاهبردارها اغلب خودشان را یک شرکت قانونی جا می زنند و قربانی را دنبال می کنند تا بتوانند به اطلاعات شخصی اش دسترسی پیدا کنند.
از تفریحات سال نو با توجه به پولی که در حسابتان دارید لذت ببرید سال نو که نزدیک می شود تفریحات زیادی رونق می گیرد اما باید بدانید که بعضی از این ها می توانید پایتان خیلی گران بیفتند عوض این که سراغ این جور تفریحات و سرگرمی های گران قیمت بروید می توانید فیلم های تلویزیون را ببینید و فوتبال نگاه کنید و وقتتان را با این جور سرگرمی های ارزان قیمت بگذرانید.
خانه تان را آماده کنید رفت و روب کردن خانه و تمیز کردن فرش ها و انجام دادن تعمیرات لازم در سقف و دیوارها و عایق بندی های لازم و این طور کارها همه شان بخشی از یک برنامه کم خرج هستند برای این که بتوانید خانه را برای سال نو آماده کنید برای این که هزینه تان زیاد نشود می توانید خیلی از این کارها را خودتان انجام بدهید، مخصوصاً اگر ابزارش را از قبل دارید. برای بالاتر رفتن امنیت خودتان باید خیلی با دقت و سر حوصله کار کنید.
حساب مخارج معمولی تان را داشته باشید خیلی از ما، موقع تعطیلات سال نو که می شود، خرجمان یک مرتبه بالا می رود، اما برای این که آمادگی هزینه های این موقع از سال را داشته باشید می توانید مخارج ماهانه معمولی تان را با دقت یک مروری بکنید. اگر جاهایی هست که می توانید هزینه تان را کمتر کنید- مثلاً بیرون کمتر شام بخورید یا از خرج سرگرمی و تفریح بزنید- راحت تر می توانید از پس خرج های سال نو بر بیایید حواستان به مهلت پرداخت مالیات ها باشد سال که به پایان نزدیک می شود. معنی اش این است که مهلت پرداخت مالیات ها یواش یواش دارد تمام می شود در بعضی از کشورها هم روزهای آخر سال زمانی که بعضی خریدها و مخارج را می شود با مالیات کمتر یا با مالیات صفر انجام داد، یعنی با نزدیک شدن به آخر سال مهلت این جور کارها هم آهسته آهسته تمام می شود. پس باید حواستان به این چیزها باشد.

فرآوری: داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: ماهنامه معیشت

مطالب مرتبط:
آخر هفته، حوصلمون سر رفته!
مدیریت دخل و خرج در خانه
خانم‌هایی با درآمد زیاد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.