تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون تیرو کمان که حدود 10 ماه است مشکل دوشغله بودن دارد، اخیرا تصمیم گرفته در فدراسیون جهانی یک رشته غیر تخصصی هم پست مهمی داشته باشد و سومین سمت را نیز بر عهده گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تداوم یک بی‌قانونی در ورزش


رییس فدراسیون تیرو‌کمان که حدود 10 ماه است مشکل دوشغله بودن دارد، اخیرا تصمیم گرفته در فدراسیون جهانی یک رشته غیر تخصصی هم پست مهمی داشته باشد و سومین سمت را نیز بر عهده گیرد.


شجاعی

با وجود این که این روزها بحث دو شغله‌ها به موضوع داغی در ورزش ایران تبدیل شده و حتی اولتیماتوم‌هایی نیز داده شده که دوشغله‌ها تکلیف خود را زودتر روشن کنند، رییس فدراسیون تیرو‌کمان فارغ از حل این مشکل یک سمت دیگر به سمت‌های قبلی خود اضافه کرده است. قضیه از این قرار است که محمدعلی شجاعی که ریاست فدراسیون تیرو‌کمان و خزانه‌داری کمیته ملی المپیک را برعهده دارد و حدود 10 ماه است که جزو دو شغله‌های ورزشی محسوب می‌شود، بدون حل شدن این مشکل، عنوان دبیر کلی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای را نیز به خود اختصاص داده است.

هر چند خود شجاعی بارها تاکید کرده آماده برگزاری مجمع فدراسیون تیروکمان است، اما این اتفاق در 10 ماه گذشته رخ نداده و به نظر می‌رسد، وزارت ورزش و جوانان هم قصد ندارد به این زود‌ی‌ها انتخابات تیروکمان را برگزار کند.

در شرایط فعلی پرداختن به این دو شغل مهم و پر مشغله، حتما تمام وقت شجاعی را مشغول کرده و پذیرفتن سمت سوم در این شرایط چندان منطقی به نظر نمی‌رسد بهتر بود وی ابتدا از مشغله‌ فعلی‌اش فارغ می‌شد و سپس گام به ورزش زورخانه‌ای می‌گذاشت.

بدون شک تیرو‌کمان که یک رشته المپیکی است به تلاش و وقت زیادی نیاز دارد و بهتر است شجاعی تا زمان حل شدن مشکل دو شغله بودنش، انرژی و وقت خود را بر روی این ورزش المپیکی بگذارد، ضمن اینکه وی عهده‌دار مسئولیت خزانه‌داری المپیک است و معلوم نیست با داشتن این دو شغل مهم، چقدر وقت اضافه دارد که به پست جدید یعنی دبیر کلی فدراسیون جهانی زورخانه‌ای بپردازد که این می‌تواند مصداق بلند کردن سه هندوانه با یک دست باشد. در این باره باید بحث تخصص را هم در نظر گرفت و توجه داشت افراد در پست‌هایی که می‌گیرند چقدر تخصص دارند.


بخش ورزشی تبیان

منبع: مشرق