تبیان، دستیار زندگی
چای محبوب‌ترین نوشیدنی ‌گرم درجهان است و روزانه حدود 2 میلیارد فنجان چای در سراسر جهان نوشیده می‌شود. به‌ گفته متخصصان مصرف لیموترش به‌همراه چای خاصیت ضد سرطانی آن را دو برابر می‌كند که به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اكسیدانی اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف لیموترش به همراه چای مفید است


چای محبوب‌ترین نوشیدنی ‌گرم درجهان است و روزانه حدود 2 میلیارد فنجان چای در سراسر جهان نوشیده می‌شود.

به‌ گفته متخصصان مصرف لیموترش به‌همراه چای خاصیت ضد سرطانی آن را دو برابر می‌كند که به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اكسیدانی است.

بیشترین دلیل علاقه ی افراد به نوشیدن چای، وجود ماده ی آرامش دهنده در آن به نام كافئین است. برگ این گیاه حدود چهار درصد كافئین دارد و این میزان در یك فنجان چای به 40 میلی‌گرم می‌رسد.

مصرف ‌لیموترش و دارچین‌ همراه‌ چای مفید است و مصرف این ‌مواد همراه ‌با چای، خاصیت آنتی‌اكسیدانی آن را چند برابر می‌كنند.

در عین‌حال چای حاوی اسید آمینه، كربوهیدرات، یون‌های معدنی و تركیبات پلی‌فنول كه موجب رنگ قرمز در آن می‌شود، است.

اثر هوشیاركننده قهوه بیش از چای است، اما مدت هوشیاركنندگی چای طولانی تر است. به طوری كه نوشیدن سه فنجان چای در صبح، ظهر و عصر می‌تواند هوشیاری یك روز را تامین كند.

نوشیدن چای را به دلیل حفظ هوشیاری به همه افراد می توان توصیه كرد. البته نباید در مصرف چای و به خصوص قهوه زیاده روی کرد، زیرا باعث ایجاد کم خوابی در فرد و حالت استرس می شود که به دلیل کافئین موجود در آن است.

دكتر حسن پیام- متخصص تغذیه


*مطالب مرتبط در این سایت :

فواید چای

چای پرطرفدارترین نوشیدنی درجهان

خواص لیمو ترش

فواید و مضرات قهوه

مصرف قهوه و چای پر رنگ در بروز زخم معده نقش دارند

تاثیر مصرف دارچین در بیماران دیابتی

نقش مواد غذایی آنتی اکسیدانی در سلامتی بدن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.