تبیان، دستیار زندگی
بدون جلسات نقد و بررسی، برگزاری سالانه جشنواره داستان انقلاب نتیجه نمی دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست هفتمین جشنواره داستان انقلاب


بدون جلسات نقد و بررسی، برگزاری سالانه جشنواره داستان انقلاب نتیجه نمی دهد

بخش ادبیات تبیان
  هفتمین جشنواره داستان انقلاب

حسین فتاحی دبیر هفتمین جشنواره داستان انقلاب گفت: برگزاری سالانه جشنواره داستان انقلاب بدون تدارك سالانه جلسات نقد و بررسی نتیجه بخش نیست.

نشست خبری هفتمین جشنواره داستان انقلاب صبح امروز11 اسفند ماه با حضور حسین فتاحی دبیر هنری این جشنواره و ساسان ناطق مدیر كارگاه قصه و رمان حوزه هنری برگزار شد.
در این نشست خبری حسین فتاحی در سخنانی گفت: جشنواره داستان انقلاب با این هدف ایجاد شد كه بتواند منجر به تولید تعداد بیشتری داستان كوتاه و بلند درباره انقلاب اسلامی در كشور شود و استعدادهای موجود در این زمینه را شناسایی و در یك كلام تنور این جریان ادبی را در كشور گرم نگاه دارد.
وی ادامه داد: در فراخوان این دوره از جشنواره تغییراتی اعمال شد از جمله اینكه موضوعاتی به جشنواره اضافه شد و مضامینی مورد توجه برای خلق اثر ادبی در جشنوار گسترده‌تر دیده شد و این مساله در نهایت منجر به حضور ۳۸۳ اثر از ۲۳۸ هنرمند در این دوره از جشنواره شد .
فتاحی در بخشی دیگری از اظهارات خود به بازبینی این آثار توسط خسرو باباخانی و عزت‌الله الوندی اشاره كرد و گفت: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه ۱۳ داستان كوتاه كودك و نوجوان، ۷ رمان نوجوان، ۴۰ داستان كوتاه بزرگسال و ۱۲ رمان بزرگسال به مرحله نهایی داوری رسید.
وی در ادامه به موضوع كیفیت آثار اشاره كرد و گفت: در بخش رمان آثار امسال بهتر و هنرمندانه‌تر از سال های قبل تالیف شده بود و در بخش كودك نیز كیفیت به اندازه‌ای بود كه هم رتبه اول و هم دوم و سوم معرفی خواهند شد.
حسین فتاحی دبیر هفتمین جشنواره داستان انقلاب در ادامه به بیان برخی گلایه‌های خود از مدیران حوزه هنری پرداخت و گفت: زحمت زیادی هر سال برای برگزاری این جشنواره كشیده می‌شود اما در نهایت تنها سالی یكبار دور هم جمع می‌شویم.
وی تصریح كرد: قرار ما با دوستان حوزه این بود كه وقتی این جشنواره سالانه برگزار می‌شود، در طول سال نیز تنورش داغ نگاه داشته شود و اردوها و نشست ها گپ و گعده برای برگزیدگان و شركت كنندگان در جشنواره برگزار شود.
حسین فتاحی دبیر هفتمین جشنواره داستان انقلاب در پایان تاكید كرد:من خواهش می كنم حوزه به این مساله توجه كند و ترتیبی داده شود كه در طول سال بیشتر امكان دیدن و احوال پرسی از حاضران در جشنواره مهیا شود.


منبع:پایگاه خبری حوزه هنری