تبیان، دستیار زندگی
به برنامه هایی برسید که در طول سال به دلیل مشغله کاری حسرتشون رو داشتید، به دنبال کارها و سرگرمی هایی باشید که به طور روزمره آنها را انجام نمی دهید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می ترسم حوصلم سر بره!!!


به برنامه هایی برسید که در طول سال به دلیل مشغله کاری حسرتشون رو داشتید، به دنبال کارها و سرگرمی‌هایی باشید که به طور روزمره آنها را انجام نمی‌دهید.

پیک نیک

هنوز چند روزی از تعطیلات باقی مانده از آنها نهایت استفاده را ببرید......

برای نوروزتان برنامه ریزی کنید
همه به فکر این هستیم که تعطیلات عید را چگونه بگذرونیم، اگر برنامه‌ریزی درستی برای گذران تعطیلات داشته باشید، با تموم شدن اون، آه نمی‌کشید و از اینکه روزهای خوبتون بیهوده تلف شده حسرت نمی‌خورید. اصولا تعطیلات نوروز فرصت خوبیه که آدم یک تقویم بخره و در اون کارهایی را که می‌خواد در سال جدید انجام بده رو یادداشت کنه. بیایید یک برنامه برای تعطیلات نوروزتون بچینید:


انتخاب کنید
تلویزیون برای تمام سیزده روز عید برنامه داره. اما شما قرار نیست تمام عیدتون رو با نشستن پای تلویزیون تلف کنید. همه عید که نمیشه پای فیلم و انیمیشن نشست. پس از بین برنامه‌های تلویزیون تعدادی رو انتخاب کنید‌.


کجا میشه رفت
اولین گزینه ای که معمولا همه اول به ذهنشون میرسه سفره. بار و بندیل جمع می کنند و راهی سفر می شوند تا چند روزی از مشغله های فکری خلاص بشوند، خوب خیلی خوبه . ولی بعضیا کنکوری دارند یا شغلشون جوریه که نمی تونن سفر برن ، یا حتی از جهت مالی امکانش رو ندارند . اشکالی نداره جور دیگه هم میشه از تعطیلات لذت برد.
عید دیدنی به خونه خاله و عمه و دایی و عمو اگه سفر نرفته باشن که جزئی از برنامه های عیده.  این فرصت خیلی خوبیه برای با هم بودن خصوصا اونایی که توی سال خیلی درگیر کار هستند و کمتر می تونن با خانواده باشند، پس تو این ایام برای خانوادتون تا می تونید وقت بذارید.
بهتره کمی هم برای رفتن به جاهای دیگه برنامه‌ریزی کنید. مثلا پارکها  در این موقع سال با این هوای پاک جای فوق‌العاده‌ای برای تفریح و لذت بردن از طبیعت هستند. می‌تونید با خانواده برید و چندساعتی را خوش بگذرونید. با هم پیاده روی کنید ، کوه برید.....شهرداری هم هر سال تور تهرانگردی و بازدید از موزه ها رو می ذاره.
البته لذت بردن از با هم بودن، هیچ بُعد مکانی و زمانی خاصی نداره و در هر جا و زمان، می‌تونید از بودن در کنار هم، لذت ببرید و با گذروندن اوقات خوش و پرداختن به امور دلخواه و رضایت بخش،  تجدید قوا کنید.

به برنامه هایی برسید که در طول سال به دلیل مشغله کاری حسرتشون رو داشتید، به دنبال کارها و سرگرمی‌هایی باشید که به طور روزمره آنها را انجام نمی‌دهید. این تعطیلات فرصت خیلی خوبیه از دستش ندید

چه کارهایی میشه کرد
لازم نیست کار خاصی بکنید ،می تونید برای رفع خستگى و تمدد اعصاب استراحت و تفریح کنید . از تلفن های کاری و لپ تاپتون کمی فاصله بگیرید و به ذهنتون استراحت بدید.
ایام عید فرصت خوبیه برای کتاب خوندن . در حال و هوای عید خوندن کتاب‌های شاد و مفرح می‌چسبه . انتخاب  یک کتاب دینی مثل صحیفه سجادیه و یا نهج البلاغه هم که جای خود داره. چه خوبه که از سال جدید تصمیم بگیریم هر روز حداقل 5 آیه قرآن رو بخونیم و هر روز به تفسیر یک آیه توجه داشته باشیم. چرا که قرآن نور است و همنشینی مداوم با آن نورانیت می آورد.
اگر از آن بچه‌های بهانه‌گیری دارید که در ایام عید مدام می‌گن چیکار کنم حوصلم سر رفته  خودتون باهاشون بازی کنین ، بچه بشین چه اشکالی داره! طریقه ساخت بادبادک را یادشان بدید. این روزها فرصت خوبی برای بادبادک هوا کردنه. حتما سرشان گرم می‌شه! هم می تونید یک سی دی کاغذ بازی برایش بخرید تا با کاغذ و تا ، ساخت تعداد زیادی طرح را یاد بگیرد و سرگرم شود. بازی های فکری گروهی بخرید و در خانه داشته باشید. می تونید همه خانواده رو جمع کنید مهمونی بدید و به جای دور هم نشینی همگی بازی کنید خیلی هم خوش میگذره و به یاد موندنی میشه . یک روزهم همه با هم آشپزی کنید یا کیک بپزید و از با هم بودن بیشتر لذت ببرید.
به برنامه هایی برسید که در طول سال به دلیل مشغله کاری حسرتشون رو داشتید، به دنبال کارها و سرگرمی‌هایی باشید که به طور روزمره آنها را انجام نمی‌دهید. این تعطیلات فرصت خیلی خوبیه از دستش ندید.


به خودتون فکر کنید
حتی فرصت این رو هم دارید که فکر کنید به یک سال گذشته به خوشحالی ها و غم هاتون به دستاوردها و شکست هایی که براتون داشته و ببینید برای یک سالی که پیش رو دارید چیکار می خواهید بکنید. فکر کنید برای بهتر شدن حال روحی تون چیکار باید بکنید. می تونید با تهیه ی یک دفترچه، ازهمین ابتدای سال جدید، مراقبه ی روزانه داشته باشید. هر تغییری که می خواهید در خودتون ایجاد کنید توی اون یادداشت کنید .اگر در این کار حوصله و استقامت به خرج بدهید، پس از مدتی شاهد تغییرات زیبایی خواهید شد.

زهرا سادات طباطبایی

بخش خانواده ایرانی تبیان