تبیان، دستیار زندگی
تاریخ والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران درسومین دیدار خود در مسابقات والیبال قهرمانی جهان سه بریك مقابل تیم ملی ایتالیا مغلوب شد. ‌ به گزارش تبیان ، سی وسومین و آخرین دیدار روز سوم مسابقات والیبال قهرمانی جهان، با پیروزی تی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یتالیا 3- ایران یك

با ارزش ترین ست برده تاریخ والیبال ایران


تیم ملی والیبال ایران درسومین دیدار خود در مسابقات والیبال قهرمانی جهان سه بریك مقابل تیم ملی ایتالیا مغلوب شد.‌ به گزارش تبیان ، سی وسومین و آخرین دیدار روز سوم مسابقات والیبال قهرمانی جهان، با پیروزی تیم ركورد دار قهرمانی درلیگ جهانی به پایان رسید.

ایتالیا در این دیدار با تركیب مسترآنجلو، ورمیلیو، چیزولا، فی، سمن زاتو، چرنیچ وکورسا نو(لیبرو) وارد زمین شد ودر مقابل میلوراد كیاچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این بازی از امیرحسینی، پیمان اكبری، محمد منصوری، علی نادی، بهنام محمودی ومحمد تركاشوند استفاده كرد. كیاچ درجریان بازی محمد كاظم و سید مهدی بازارگرد را جانشین محمد تركاشوند وبهنام محمودی كرد. محمد كاظم در این دیدار یكی از بهترین بازیهای خودش را انجام داد وتوانست با 13 پوئن ، امتیاز آورترین بازیكن ایران باشد.در کنار او نادی و منصوری باعث شدند که ایران با اعتماد به نفس بیشتری به کار خود ادامه دهد تا بنوانیم اولین ست تاریخ والیبال ایران از ایتالیا را بگیرید.

ملی پوشان ایران با هماهنگی واعتماد به نفس خاصی در این بازی مقابل حریف قدرتمند خود صف آرایی كردند وبا سرویسهای هدفدار، دریافت و دفاع روی تور موفق،حریف بزرگ را به زحمت انداختند.

ایتالیا ست های اول وسوم و چهارم را( 15-25)،(21-25)،(19-25) برد و درست دوم( 21-25) مغلوب ایران شد.ایران بعد از بلغارستان تنها تیمی است كه از ایتالیا ست گرفته است.

اما در پایان بازی مربیان دو تیم اظهارات جالبی را در مورد بازی انجام دادند که از حضور شما می گذرد .میلوراد كیاچ، سرمربی ایران پس از این بازی در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ما در گیم اول عصبی بودیم اما، به بازیكنانم گفتم كه به نتیجه فكر نكنند و بازی عادی خود را انجام دهند. مایه‌ی تاسف است كه بازیكنانم تجربه‌ی بین‌المللی زیادی نداشتند.

پیمان اكبری، كاپیتان تیم ایران هم پس از دیدار برابر ایتالیا گفت: باعث افتخار است كه مقابل یكی از بهترین‌ تیم‌های جهان بازی كردیم. ما هیچ چیز برای از دست دادن نداشتیم به همین دلیل بدون استرس بازی كردیم. این بازی تجربه‌ای بزرگ و سودی زیاد برای ما به همراه داشت.

جیان پائولو مونتالی، سرمربی ایتالیا هم گفت: ایران با روشی مدرن بازی كرد و چیزی كه مایلم در مورد این تیم بگویم، این است كه آنها با جسارتی فراوان بازی كردند. من به بازیكنانم گفته بودم كه امروز دیداری آسان برابر ایران نخواهیم داشت. ما گیم دوم را به دلیل اشتباهات خود به حریف واگذار كردیم در حالی كه ایران در این گیم هیچ اشتباهی را مرتكب نشد.

كاپیتان تیم ملی ایتالیا هم گفت: تا میانه‌های گیم دوم ما بازی خوبی را انجام دادیم اما، به یك باره افت كردیم. سپس با احیای تیم توانایی برد را به دست آوردیم. در برخی اوقات تمركز خود را از دست دادیم اما، نكته‌ی مهم كسب نتیجه است. بسیار مهم است كه تمركز خود را حفظ كنیم. در طول این بازی ایران بسیار خوب بازی كرد و هیچ گاه پا پس نكشید.

والیبال ایران ؛ مغلوب ترس و بی تجربگی