تبیان، دستیار زندگی
دوستی مرا با این پیشنهاد آرام بخش نجات داد. من به سختی درگیر کار بودم، ماهیت شغلی ام نیز ایجاد می کرد که به سفر بروم و در عین حال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خود را رها ساز


دوستی مرا با این پیشنهاد آرام بخش نجات داد. من به سختی درگیر کار بودم، ماهیت شغلی ام نیز ایجاد می کرد که به سفر بروم و در عین حال بطرز وحشتناکی از چندین پروژه خود عقب بودم. من اجازه دادم جدول برنامه های من از کنترل خارج شود و برای چند هفته حتی دقیقه ای وقت برای خودم نداشتم. حداقل یک هفته از تلفن هایی که باید داشته باشم عقب بودم و چندین ملاقات اجتماعی خود را نیز از دست داده بودم و علاوه بر آن دو اتفاق مهم برای فرزندانم پیش آمده بود. من احساس آشفتگی می کردم و دیگران هم از من عصبانی بودند. دفتر کارم بی اندازه نامنظم بنظر می رسید و چون خیلی درگیر کار بودم، ورزش نمی کردم و به همین جهت احساس می کردم که از فرم خارج شده ام.در همان زمان، دوستم( که خدا حفظش کند) گفت:" به خودت سخت نگیر، خود را رها کن".

او به من یادآوری کرد که قرار نیست کامل باشم و ممکن نیست همه چیز برای همه در هر زمانی وجود داشته باشد. من کاملاً از تعادل خارج شده بودم و موقع این بود که به خود برسم.

نکته ای که دوستم خاطرنشان کرد ،برای بسیاری از ما مهم است. اغلب ما تلاش می کنیم تا هر کاری انجام بدهیم. سخت کار می کنیم که منظم باشیم. بیشترین تلاش خود را می کنیم که والدین، همسر،دوست خوب و هموطنی علاقمند باشیم. تلاش می کنیم ورزش را نیز به زور در این برنامه شلوغ بگنجانیم و مالیات خود را هم بپردازیم .دائماً آشپزی می کنیم، خانه را تمیز می کنیم، فرزندان خود را به گردش می بریم و مراقب باغچه هستیم. برخی از ما نیز قدری از وقت خود را به مطالعه اختصاص می دهیم.

گاهی سازمان دادن به همه این امور بسیار دشوار می شود. و حالا زمانی است که خود را از زیر بار فشارهای شغلی و زندگی رها سازید. بیاد آورید که مجبور نیستید کامل باشید و نباید از خود انتظارات بالایی داشته باشید. اگر مشغولیت شما زیاد است و وقت تمیز کردن خانه را ندارید، سعی کنید انجام آنها را به تأخیر بیندازید. اگر سه نفر از دوستان در یک زمان تلفن کردند و از شما توقع تماس دارند و شما احساس خستگی یا آشفتگی می کنید، یکروز تماس با آنها را به تعویق بیندازید یا با آنها تماس گرفته و صادقانه در مورد احساس خود صحبت نمایید و تلاش کنید مکالمه را به تعویق بیندازید. یا اگر گیج شده و قرار ملاقاتی را فراموش کرده اید، بجای سرزنش خود که چقدر احمق هستید، سعی کنید آن اشتباه را بعنوان علامتی در نظر بگیرید که احتمالاً به امور مختلف خارج از ظرفیت اداره خود می پردازید.هنگامی که بسیاری از ما تلاش می کنیم کامل باشیم یا مانند انسان فوق العاده ای عمل کنیم، بهتر است که خود را از زیر بار مشکلات رها سازیم. فقط بیادآوردن این امر که مجبور نیستید کامل باشید بهترین راه برای آسوده شدن است و مقداری از فشارها را از شانه شما برمی دارد.

در مثال فوق، وقتی توانستم به خود استراحتی دهم، بنظرم رسید زندگیم بسرعت جمع و جور شده است. بمحض آنکه آرام تر شدم، فرزندام و دوستانم نسبت به من دلسوزتر شده و زندگی شغلی من مطبوع تر گردید. در زمانی نسبتاً کوتاه زندگی من مجدداً عادی شد، در حقیقت خیلی بهتر از عادی شد. هنوز گاهی باید این مطلب را به خود یادآوری نمایم. و با به خاطرآوردن مجدد آن زیبایی این پیام را نیز مجدداً کشف می کنم :" خود را رها ساز "

منبع: از کاه کوه نسازید – ترجمه سهیلا رضوی سرخابی


لینک:

-استرس و راههای مبارزه با آن

- را ه های به دست آوردن آرامش

- عواملاسترس زا و راه هایی برای كاهش آن

- مشكلات زندگی

- عصبانیت و راه های مقابله با آن

- آرامش ذهنی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.