تبیان، دستیار زندگی
ران نخستین هم اندیشی بین المللی تاریخ ورزش ایران با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی از مورخان، اندیشمندان، پژوهشگران و جامعه علمی ورزشی کشور صبح فردا در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌‏شود. به گزارش خب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز هم اندیشی بین المللی تاریخ ورزش ایران


نخستین هم اندیشی بین المللی تاریخ ورزش ایران با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی از مورخان، اندیشمندان، پژوهشگران و جامعه علمی ورزشی کشور صبح فردا در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌‏شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، این همایش با پیام"سید محمد خاتمی" رئیس موسسه بین المللی گفت وگوی فرهنگ‌‏ها و تمدن‌‏ها،"کارل لنارتز" و" آنتونی بیکرک" رئیس و دبیر کل انجمن بین المللی تاریخ نگاران المپیک و با حضور " رضا قراخانلو" رئیس کمیته ملی المپیک،" محمود بروجردی" رئیس موسسه گفت و گوی تمدن ها در ایران ،" یسلیمان عبدالواخیدف" وزیر ورزش تاجیکستان ،" سیروس جاوید" پژوهشگر و تاریخ نگار از آلمان،" آنیتا گوش" عضو هیات مدیره ورزش همگانی آسیا ، "محمد انورحان جکدالک"، رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان و" ام تی فرناندو" دبیرکل فدراسیون کبدی و زورخانه سریلانکا افتتاح خواهد شد.

در این هم اندیشی بین المللی که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود بیش از 21 سخنران داخلی و خارجی طی سه نشست در خصوص مبانی باستان شناسی، تاریخ ، ادبیات ، مردم شناسی، دین ، جامعه شناسی، زبان شناسی، فرهنگ و مباحث بین المللی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت همچنین 25 مقاله به صورت پوستر در کنار این همایش در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

در این مراسم از داود نصیری، کاظم کاظمینی و خانم طاهره لامعی به پاس یک عمر تلاش ارزنده در عرصه تعلیم و تربیت در عرصه ورزش کشور تقدیر خواهد شد. همزمان با گزاری این هم اندیشی نمایشگاهی از کتب تربیت بدنی و علوم ورزشی دراین محل به نمایش گذاشته می شود