تبیان، دستیار زندگی
خریدهای بی حساب و کتاب و میلیارد دلاری شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس و تلاش های مداوم رژیم صهیونیستی برای حجیم تر کردن ارتش خود، باعث شده بسیاری، خاورمیانه را بزرگترین منطقه خرید سلاح جهان بشمار آورند و تاکید کنند، این خریدها، تا سال های سال ادامه خواهد داشت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : قبس زعفرانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سود هنگفت رژیم صهیونیستی از شرق آسیا !


خریدهای بی‌حساب و کتاب و میلیارد دلاری شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس و تلاش‌های مداوم رژیم صهیونیستی برای حجیم‌تر کردن ارتش خود، باعث شده بسیاری، خاورمیانه را بزرگترین منطقه خرید سلاح جهان بشمار آورند و تاکید کنند، این خریدها، تا سال‌های سال ادامه خواهد داشت.
صهیونیست-هسته ای

اما در سال‌های اخیر بازار جدیدی برای تولیدکنندگان سلاح در جهان ایجاد شده که هرروز در حال توسعه و گسترش است و اکنون منطقه جنوب شرقی آسیا را هدف شرکت‌های اسلحه‌سازی کرده و دلیل آن تلاش کشورهای این منطقه برای افزایش قدرت اقتصادی است که در سال‌های اخیر به یکی از مشخصه‌های بارز این کشورها تبدیل شده است.
افزایش ثروت در کنار نیاز به تامین مواد خام و اختلافات ارزی فراوان در کنار حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعث شده، منطقه جنوب شرقی آسیا بسرعت وارد مسابقه تسلیحاتی شود.
کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور و استرالیا از جمله خریداران بزرگ سلاح در این منطقه هستند که برای مقابله با قدرت چین به این خریدها دست می‌زنند و نکته مهم اینجاست که سود عمده این خریدها به جیب شرکت‌های اسلحه‌‌سازی غربی از جمله رژیم صهیونیستی می‌رود.
هند از جمله مهمترین کشورهای واردکننده سلاح در آسیای جنوب شرقی از آمریکا و رژیم صهیونیستی است، به گونه‌ای که دهلی‌نو در این اواخر اقدام به خرید موشک‌های ضد تانک به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی کرده است.
تایوان یکی دیگر از کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا است که در سال‌های اخیر بودجه بسیار کلانی را برای نیروهای مسلح خود پرداخت کرده است. این کشور که در واقع زمانی بخشی از کشور چین محسوب می‌شد، پس از جدایی از سرزمین اصلی و اعلام استقلال، در چند دهه اخیر چندین بار چین و آمریکا را به مرز رویارویی کامل نظامی پیشبرده و بالطبع می‌توان نگرانی این کشور از مدرن سازی و پیشرفت سریع ارتش و نیروی نظامی چین را درک کرد.

ساختار جنگ افزارهای ارتش تایوان در نیروی زمینی، دریایی و هوایی تایوان اگرچه عمدتا ساخت آمریکاست، اما بخش قابل توجهی از این سلاح‌ها تولید رژیم صهیونیستی است
ساختار جنگ افزارهای ارتش تایوان در نیروی زمینی، دریایی و هوایی تایوان اگرچه عمدتا ساخت آمریکاست، اما بخش قابل توجهی از این سلاح‌ها تولید رژیم صهیونیستی است.
ژاپن تا سال‌ها پس از پایان جنگ دوم جهانی ارتشی ضعیف در اختیار داشت و مدافع اصلی ژاپن در برابر هر حمله‌ای آمریکا بود. در سالهای پس از پایان جنگ سرد و هم زمان با افزایش قدرت اقتصادی این کشور و همچنین گسترش قدرت نظامی چین و کره شمالی، ژاپن نیز به دنبال افزایش قدرت نظامی خود برآمد و پارلمان این کشور قوانین جدیدی درباره ارتش ژاپن تصویب کرد که به موجب آن بسیاری از محدودیت‌های گذشته اعمال شده درباره ارتش و نیروی نظامی ژاپن برداشته می‌‌شد.
ژاپن اگرچه خود کشوری صنعتی محسوب می‌شود و صنایع این کشور از پتانسیل بالایی در زمینه ساخت جنگ افزار برخوردار هستند، اما سال‌ها دور بودن از بخش طراحی سلاح و نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی به بازارهای تسلیحاتی این کشور باعث شده، ژاپن همچنان در تامین بخشی از نیازهای نظامی خود وابسته به خارج باشد.
خرید بیش از ۴۰ فروند جنگنده اف ۳۵ از آمریکا از جمله برنامه‌های اصلی نیروی هوایی ژاپن در آینده است. این درحالی است که ژاپن دیگر نیازمندی‌های خود در عرصه نظامی را از رژیم صهیونیستی تامین می‌کند.
کره جنوبی دیگر کشور آسیایی است که در همسایگی کره شمالی و در نزدیکی چین همیشه سایه جنگ را بر سر خود احساس کرده و به شدت به کمک‌های نظامی آمریکا و خریدهای تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی وابسته است.
 این کشور اگرچه ناوگانی متشکل از ۱۶۰ فروند جنگنده اف ۱۶ در اختیار دارد، اما در این اواخر اعلام کرده است که قصد مدرنیزه کردن این ناوگان را دارد و در این خصوص قراردادی ۲۰۰ میلیون دلاری با شرکت اسلحه سازی «لاکهید» رژیم صهیونیستی امضا کرده است.
افزایش ثروت در کنار نیاز به تامین مواد خام و اختلافات ارزی فراوان در کنار حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعث شده، منطقه جنوب شرقی آسیا بسرعت وارد مسابقه تسلیحاتی شود

استرالیا در حال حاضر سفارشی برای بیش از ۷۰ فروند F-35 به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار به آمریکا داده است و منابع دفاعی معتقد هستند که در طول خدمت این جنگنده‌ها در استرالیا هزینه عملیاتی نگهداری از آنها بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار خواهد بود. این درحالی است که استرالیا نیز همچون دیگر کشورهای این منطقه مابقی نیازهای تسلیحاتی خود را از رژیم صهیونیستی تامین کند.
اما نکته جالب و به نوعی آموزنده این است که کشور چین که به عنوان دارنده بزرگترین ارتش جهان از آن یاد می‌شود و اکثر این کشورها آن را یک تهدید برای خود بشمار می‌آورند، تنها ۴ درصد از نیازهای دفاعی خود را وارد می‌کند و اغلب سلاح‌های ارتش این کشور در داخل تولید می‌شود.
در حقیقت چین می‌داند، تبدیل شدن به یک قدرت واقعی در دنیا از نظر نظامی نه داشتن ارتشی پر از تجهیزات مختلف از کشورهای گوناگون، بلکه داشتن صنعتی خودکفا در این بخش است که نیازهای آن کشور را تامین کند و در حالی‌که بسیاری از کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا برای خرید فلان مدل جنگنده رادار گریز یا زیردیایی دیزل الکتریک حاضر به پرداخت میلیاردها دلار هستند، چین به سرعت و با تکیه بر توان داخلی خود انواع جنگنده‌های رادار گریز و زیردریایی اتمی را ساخته و وارد خدمت کرده است.

قبس زعفرانی

بخش سیاست تبیان

مطالب مرتبط:

"جهاد نکاح" این بار در اسرائیل!

فعالیت پنهانی هسته‌ای "رژیم صهیونیستی"

راهکارهای نابودی رژیم صهیونیستی