تبیان، دستیار زندگی
ال‌سازی برایم اهمیت دارد ابراهیم حاتمی‌كیا پس از ساخت مجموعه تلویزیونی «‌خاك سرخ» در سال 1380، پس از 5 سال ساخت سریالی دیگر را تجربه می‌كند. به گفته این كارگردان، «حلقه سبز» كه دومین ساخته تلویزیونی‌اش محسوب می‌شود برای ارتبا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابراهیم حاتمی‌كیا:

وجه آرمانی سریال‌سازی برایم اهمیت دارد


ابراهیم حاتمی‌كیا پس از ساخت مجموعه تلویزیونی «‌خاك سرخ» در سال 1380، پس از 5 سال ساخت سریالی دیگر را تجربه می‌كند. به گفته این كارگردان، «حلقه سبز» كه دومین ساخته تلویزیونی‌اش محسوب می‌شود برای ارتباط با طیف گسترده مخاطبان رسانه‌ی ملی ساخته شده است.

ابراهیم حاتمی‌كیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توده گسترده مخاطبان تلویزیون را برای كارگردانی چون او، پراهمیت خواند و افزود: تعداد مخاطبان تلویزیون نسبت به سینما خیلی بیشتر است و وجه آرمانی این مساله برایم ارزشمند است. چرا كه با كسانی كه به سینما دسترسی ندارند و از فرصت كافی برای رفتن به سینما برخوردار نیستند، نیز می‌توانم ارتباط برقرار كنم.

حاتمی کیا در پاسخ به این سوال که آیا در ساخت سریال به قشر جوان بیننده شبکه 3 به عنوان مخاطب توجه داشته یانه ؟ می گوید تاکنون به این مساله فکر نکرده بودم.

كارگردان «حلقه سبز» در پاسخ به این پرسش ایسنا كه آیا توجه به قشر جوان را برای سریالی كه در شبكه سه سیما ساخته می‌شود، رعایت كرده است، گفت: تا كنون اصلا به این مساله فكر نكرده بودم.

این كارگردان در پاسخ به این پرسش كه آیا مشكلات كمبود بودجه سازمان صدا و سیما در ساخت «‌حلقه سبز» نیز خللی وارد كرده است، گفت: «حلقه سبز» به لحاظ بودجه با مشكلی مواجه نشد و مانند تمام پروژه‌های تلویزیونی روند ساختنش طی شد.

البته به نظر می‌رسد دوستان به ما لطف بیشتری داشتند و همین مساله باعث شد كه «حلقه سبز» متوقف نشود.

از طرفی، این سریال جزء پروژه‌های خیلی سنگین سازمان صداو سیما نیست كه به دلیل كمبود بودجه متوقف شود و پروژه‌ای عادی محسوب می‌شود.

به گفته‌ی ابراهیم حاتمی‌كیا، ساخت سریال « حلقه سبز» طبق برآورد اولیه، ظرف 7 تا 8 ماه به پایان رسید.

وی ادامه داد: «حلقه سبز» قرار بود آخر شهریور ماه به پایان برسد، اما تصویربرداری آن حتی زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.

حاتمی‌كیا در پایان در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تغییراتی احتمالی كه در فیلمنامه داده شده است، با رد هرگونه تغییری، متذكر شد: ‌فیلمنامه در خلال ساخت كم یا زیاد نشده است. همان متنی كه از ابتدا داشتیم بدون كم شدن حتی یك سكانس گرفته شد.

به گزارش ایسنا، پیرهادی ـ تهیه كننده این سریال كه مرحله تدوین را می‌گذراند پیش از این گفته بود: سریال حلقه سبز سال آینده به شبكه سه تحویل داده می‌شود. «حلقه سبز» دومین سریال تلویزیونی ابراهیم حاتمی‌كیا از زبان یك روح كه علاقه‌ای به اهدای قلب خود ندارد، روایت می‌شود.


لینک :

گفت و گو با ابراهیم حاتمى كیا،كارگردان نسل انقلاب

بازدید وزیر بهداشت از پشت صحنه سریال حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی كیا فرزند زمان خویشتن

خاتمی به تماشای بنام پدر حاتمی کیا نشست

حاتمی‌کیا ,دن کیشوت وقتی آرام شد که مرد

مرور فیلمسازی حاتمی کیا از «هویت » تا «بنام پدر»

تصویربرداری «حلقه سبز» ادامه دارد