تبیان، دستیار زندگی
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان و در پاسخ به شبهه ارزانی در سالهای طاغوت گفت:«ایران پس از انقلاب اسلامی متفاوت شده است.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران پس از انقلاب اسلامی متفاوت شده است

محمدرضا باهنر

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان و در پاسخ به شبهه ارزانی در سالهای طاغوت گفت:«ایران پس از انقلاب اسلامی متفاوت شده است.»

به گزارش روابط عمومی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این گفتگو را به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه و منتشر کرده است.

محمدرضا باهنر با اشاره به پیشرفتهای همه جانبه کشور افزود:«درمقابل تمامی این پیشرفت‌ها گرفتاری و مشکلاتی همچون بیکاران تحصیل کرده وجود دارد‌. شرم‌آور است بگوییم در تمام خانواده ها فارغ‌التحصیل بیکار داریم، این در شان مردم ایران نیست. یکی از دلایل اصلی انقلاب توجه دادن مردم به واقعیات و حقایق اسلام ناب بود، موضوعی که حضرت امام(ره) در اواخر عمر پربرکت‌شان از آن با دو واژه اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص) به صورت مرتب استفاده می‌کردند. قبل از پیروزی انقلاب دنیا به دو بلوک شرق و غرب به لحاظ ایدئولوژی تقسیم شده بود. هیچ کدام از این دو بلوک دین را قبول نداشتند و برخوردشان نسبت به دین متفاوت بود. بلوک شرق معتقد به عدم وجود معنویت، ماورای طبیعت و مبدا و معاد بود و رسما شمشیر را از رو بسته و هرگونه فریاد خداخواهی را خفه می‌کرد،کشت و کشتار وسیع بود و میلیون‌ها نفر فقط به خاطر دینداری قتل عام می‌شدند. بلوک غرب انسان را محور جهان خلقت و آزاد می دانست و بیان می داشت همان طور که برای انتخاب شغل و محل زندگی آزاد است برای انتخاب دین نیز آزاد است با این تفاوت که انتخاب دین شرط داشت بدان معنا که دین نباید به دنیای آنها کاری داشته باشد. اگر چنین دینی وجود داشته باشد غرب هیچ مشکلی با آن ندارد. آنها با مسلمان، یهودی، مسیحی و بت‌ پرستی که به غرب کاری نداشته باشد مشکلی ندارند.»

نایب رییس مجلس شورای اسلامی معتقد است اهداف انقلاب اسلامی محقق شده و تصریح کرد:« در طول ۳۶ سال انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است. میزان پیشرفت در مقایسه با تعداد تحصیل‌کرده‌ها،بهبود رفاه مردم، بهداشت، آموزش و عدالت و اقتصاد از ابتدای انقلاب تاکنون مشخص می‌شود، وضعیت با اول انقلاب قابل مقایسه نیست. شاید برخی بگویند که در طول ۳۵ سال گذشته بسیاری از کشورها پیشرفت داشته‌اند اما ما ادعای بزرگی داریم. در حوزه بهداشت به استناد مجامع بین‌المللی، سطح بهداشت کشوردر ابتدای انقلاب مثلا در رتبه ۱۰۰ قرار داشت اما اکنون در رتبه ۲۰ هستیم. درست است که همه کشورها تلاش کردند اما ما اکنون از ۶۰ کشور جلوتر افتاده‌ایم و طبق شاخص‌های جهانی از لحاظ سطح بهداشت جزو سه کشور اول منطقه هستیم، منطقه‌ای که در آن کشورهایی همچون ژاپن، چین، مالزی و کره جنوبی قرار دارند. ما اکنون بسیاری از بیماری‌ها را ریشه‌کن کردیم بیماریی‌هایی که هنوز کشورهای همسایه در آن درگیرند. سازمان بهداشت جهانی از ما کمک خواسته تا به کشورهای همسایه در این رابطه کمک کنیم. از اینگونه آمار و ارقام در تکنولوژی‌های جدید همچون نانو و بایوتکنولوژی، آی‌تی و آی‌سی‌تی زیاد داریم. با توجه به گزارشات مجامع جهانی ما در نانوتکنولوژی حرف برای گفتن بسیار داریم به طوری که ایران جزو پنج کشور عضو کمیته‌ای است که در آن استانداردهای جهانی نانوتکنولوژی نوشته می‌شود. یا اینکه ما در حوزه ماهواره پیشرفت های خوبی داشتیم که نمونه آن قرار گرفتن ماهواره در مدار زمین است که در ایام دهه فجر رونمایی شد.»

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام نواقص موجود را قابل رفع دانست و خاطرنشان کرد:« وجود فارغ التحصیلان بیکار در خانواده ها یکی از مشکلاتی است که باید برای رفع آن تلاش شود چون در کشوری برخوردار از منابع طبیعی و نفت با نیروی انسانی مومن، متدین، پرکار و باهوش،شرم‌آور است بگوییم در تمام خانوارها فارغ‌التحصیل بیکار داریم، این در شان مردم ایران نیست. اکنون اقتصاد مردم را اذیت می‌کند و هزینه‌ها با درآمدها همخوانی ندارد که باید ساماندهی شود. برخی در مقایسه‌ای می‌گویند که وضع مطلق مردم از لحاظ فقر و نداری نسبت به ابتدای انقلاب بدتر شده است، این حرف خیلی اشتباهی است. آنها برای صحبت خود این مثال را می‌آورند که قبل از انقلاب معلمی با حقوق دو هزار تومان، می‌توانست بعد از ۹ ماه،پیکان ۱۸ هزار تومانی را بخرد اما اکنون معلمی با حقوق یک تا ۱/۵ میلیون تومان بعد از ۲۰ ماه می تواند پراید ۲۰ میلیونی بخرد. پاسخ ما به این مثال بسیار روشن است آن زمان سالی ۱۰ هزار ماشین تولید و ۱۰ هزار ماشین وارد می‌شد و برای فروش این ۲۰ هزار ماشین انواع و اقسام تبلیغات صورت می‌گرفت اما اکنون سالی یک میلیون ماشین فارغ از کیفیت آن در کشور به فروش می‌رسد، آیا این به معنای بهتریا بدتر شدن وضع است؟ »

این گفتگو توسط سارا کیان برای بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان تهیه شده و متن کامل آن در اینجا قابل مشاهده است.

تنظیم: هومن بهلولی