تبیان، دستیار زندگی
مراسم تشییع جنازه مادر احمدی نژاد قدری مختص به دایره نزدیكان او می شد، جایی كه اعضای دولتش برای تسلیت و همراهی رییس سابق در تشییع پیكر مادرش جمع شده بودند. بیش از همه اما حضور مشایی بود كه به چشم می آمد؛ یار غار احمدی نژاد و البته فامیل نزدیك او.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دورهمی احمدی‌نژادی‌ها منهای رحیمی


مراسم تشییع جنازه مادر احمدی‌نژاد قدری مختص به دایره نزدیكان او می‌شد، جایی كه اعضای دولتش برای تسلیت و همراهی رییس سابق در تشییع پیكر مادرش جمع شده بودند. بیش از همه اما حضور مشایی بود كه به چشم می‌آمد؛ یار غار احمدی‌نژاد و البته فامیل نزدیك او.
مراسم تشییع مادر احمدی نژاد

خبر فوت مادر باز هم احمدی‌نژاد را به فضای رسانه‌ای باز گرداند. بعد از مدت‌ها اسفندیار رحیم مشایی در یك جمع عمومی حضور پیدا كرد. مراسم تشییع جنازه و ترحیم مادر محمود احمدی‌نژاد اما یك غایب بزرگ داشت؛ محمدرضا رحیمی. دلیل غیبت او ناگفته پیداست. مردی كه چهار سال شانه به شانه محمود احمدی‌نژاد در همه جا حضور داشت حالا حتی برای تسلیت گفتن به رییس سابقش هم زحمت وقت گذاشتن به خود نمی‌دهد. او این روزها از رییس سابق دل پری دارد. به همان اندازه هم ترجیح می‌دهد دم دست رسانه‌ها و خبرنگاران نباشد.

حضور مشایی در غیاب رحیمی

مراسم تشییع جنازه مادر احمدی‌نژاد قدری مختص به دایره نزدیكان او می‌شد، جایی كه اعضای دولتش برای تسلیت و همراهی رییس سابق در تشییع پیكر مادرش جمع شده بودند. بیش از همه اما حضور مشایی بود كه به چشم می‌آمد؛ یار غار احمدی‌نژاد و البته فامیل نزدیك او. با این حال حضور مشایی در این مراسم را نمی‌شود خیلی به آن نسبت فامیلی ربط داد. خیلی‌ها حتی همین نسبت فامیلی با احمدی‌نژاد را هم به نزدیكی‌های سیاسی دو طرف مربوط می‌دانند. شواهد هم البته از چیزی جز این حكایت نمی‌كند. بقیه حاضران همان همراهان قدیمی احمدی‌نژاد بودند. همان‌ها كه حداقل حاشیه‌های كمتری نسبت به مشایی دارند تا حضورشان در كنار رییس دولت‌های نهم و دهم بعد از مرداد ٩٢ خیلی حاشیه‌ساز نباشد. مثل همیشه در ماه‌های گذشته ثمره هاشمی و غلامحسین الهام در صف اول این افراد بودند. احمدی‌نژاد هم در مراسم تشییع جنازه، با خوابیدن در قبر مادر و دفن یك جلد كلام‌الله به همراه او. مراسم ترحیم اما قدری فراجناحی‌تر بود.

از رقبای سیاسی احمدی‌نژاد هم چند نفری آمده بودند. هر چند تعدادشان انگشت‌شمار بود اما به هر حال حضورشان قدری رسمیت رییس دولت دهم را حفظ می‌كرد. صدر همه این چهره‌ها حسین فریدون بود

وزیر نفت احمدی‌نژاد هم كه بعد از حسین فریدون در جمع خبرنگاران حاضر شده بود خط و نشانی جدی برای دولتی‌ها كشید و حتی از چهار ساله شدن حضور روحانی در پاستور سخن گفت. مسعود میركاظمی كه این روزها در قامت نماینده مجلس از سرسخت‌ترین مخالفان روحانی محسوب می‌شود در سخنانش دیپلماسی نفتی دولت را به باد انتقاد گرفت و گفت دولت كه در مقابل توطئه‌های نفتی منفعلانه عمل كرده است. وی در پاسخ به این پرسش كه اخیرا یك شخصیت دولتی گفته كه مشخص نیست درآمد نفتی در دولت نهم و دهم كجا هزینه شده است؟

مراسم تشییع مادر احمدی نژاد

گفت: «هزینه یك بحث جدا و پول نفت و كجا رفتن پول نفت نیز بحث دیگری است.» وی با تاكید براینكه اگر دولت یازدهم بخواهد دولت قبلی را زیر سوال ببرد كار بسیار ناشایستی است، گفت: «باید صبر كنیم تا این دولت تا آخر پیش برود و ببینم آیا در دولت بعدی هستند یا خیر چرا كه در دولت بعدی احتمالا این آقایان حضور نخواهند داشت.»

حسین فریدون: هركس گفته از زنجانی پول گرفته‌ایم ، بیجا كرده است

از رقبای سیاسی احمدی‌نژاد هم چند نفری آمده بودند. هر چند تعدادشان انگشت‌شمار بود اما به هر حال حضورشان قدری رسمیت رییس دولت دهم را حفظ می‌كرد. صدر همه این چهره‌ها حسین فریدون بود؛ برادر رییس‌جمهوری. كسی كه منتقد و مخالف جدی بسیاری از سیاست‌های احمدی‌نژاد بوده و هست. حضورش شاید به نمایندگی از دولت بوده. فریدون اما هنگام ترك مراسم ترحیم در پاسخ به سوالات خبرنگاران، حرف‌هایی زد كه هیچ نشانی از نزدیكی او و دولت با احمدی‌نژاد نداشت.

او در پاسخ به سوالی مبنی براینكه آیا ادعای بابك زنجانی مبنی بر كمك پنج میلیارد تومانی به ستاد حسن روحانی صحت دارد یا خیر گفت: «این ادعا نوعی فرار به جلو برای دوستانی است كه پول مفت گرفتند و امروز می‌خواهند كثافت‌كاری‌های‌شان را با این حرف‌ها جبران كنند.» وی در پاسخ به این پرسش كه گفته می‌شود شما برای توضیح در مورد پول دریافت شده از بابك زنجانی برای ستاد برادرتان احضار شده‌اید، گفت: «هركس این را گفته بیجا كرده است.»

بخش سیاست تبیان


منبع : تابناک