تبیان، دستیار زندگی
بخش اجتماعی تبیان مطلبی در مورد فروش عروسک های میلیونی در تهران منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش عروسک‌های میلیونی در تهران

عروسک

بخش اجتماعی تبیان مطلبی در مورد فروش عروسک های میلیونی در تهران منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی، در این مطلب آمده است: اگر در طول خیابان میرزای شیرازی تهران راه بروید، متوجه می‌شوید این خیابان محل عرضه‌ عروسک و اسباب‌بازی‌های متنوعی است. بخش اجتماعی تبیان همهنوع اسباب‌بازی در این بازار عرضه می‌شود؛ از ‌ماشین‌های کوچک گرفته تا عروسک‌های بزرگ گران‌قیمت. ولی به طور کلی جنس غالب این بازار عروسک است.

ماکونگا فامیل دور را می‌خورد! این عروسک‌ها معمولا از روی شخصیت‌های مشهور انیمیشن‌های بین‌المللی تهیه می‌شوند.

به این ترتیب که هر دوره با آمدن انیمیشن تازه و مد شدن شخصیت‌هایآن، مغازه‌های این بازار نیز عروسک آن شخصیت‌های کارتونی را به مخاطبان عرضه می‌کنند. اگر سال‌های گذشته به این بازار سر می‌زدید، شخصیت‌های مطرح دو کارتون آمریکایی «عصر یخبندان» و «شهرک هیولاها»، می‌دیدید که خیره به مشتریان خود در ویترین این مغازه‌ها نشسته‌اند ولی اینروزها بیش از هر چیزی زرافه و شیر انیمیشن «ماداگاسکار» در این مغازه‌ها خودنمایی می‌کند. و در این میان نیز «فامیل دور» -تنها شخصیت کارتونی ایرانی این بازار- که به ندرت در این بازار به چشم می‌خورد فرصت چندانی برای عرض اندام ندارد. البته در کنار این شخصیت‌های کارتونی، حضور عروسک‌های دخترانه‌ زیبا را نمی‌توان نادیده گرفت، عروسک‌هایی که همیشه و در هر زمان هستند. در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و قدشان نیز گاه به یک متر می‌رسد. عروسک چند؟  حال حاضر فقط وارد کردن اسباب بازی از چین برای ما مقرون به صرفه است. چون قیمت‌های عروسک‌های چینی پایین‌تر هستند و مشتریان ما قدرت خرید آن را دارند به طور کلی بازار عروسک و اسباب‌بازی خیابان میرزای شیرازی تهران، بازار گران‌قیمتی نیست و به زعم اغلب خریداران این بازار، قیمت‌های اجناس آن متناسب با سایر بازارهای متوسط قیمت عروسک و اسباب‌بازی فروشی است. مثلا اغلب عروسک‌های کارتونی این بازار که اندازه‌ متوسطی دارنددر قیمت‌های ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شوند.

عروسک‌های دخترانه نیز قیمت‌های متفاوتی دارند، ولی پراکندگی قیمت اغلب آنها بسته به اندازه‌ آنها بین ۶۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است. می‌توانی روی عروسک‌ها بنشینی! در این بازار نیز قیمت‌های عجیب به چشم می‌خورد، از ماشین شش میلیونی که بگذریم، عروسک‌های میلیونی قابل توجه است.

یکی از این عروسک‌ها که از روی شخصیت زرافه‌ ماداگاسکار تهیه شده بسیار بزرگ است و سر آن به سر یک انسان با قد متوسط می‌رسد. فروشنده‌یکی از مغازه‌هایی که زرافه‌ یک میلیون تومانی می‌فروشد، توضیح می‌دهد:
این زرافه مورد علاقه‌ کودکان است و اغلب آنها وقتی این عروسک را می‌بینند دوست دارند آن را داشته باشند. او می‌گوید: این زرافه به نحوی تهیه شده که کودک می‌تواند روی آن بنشیند.

بنابراین قیمت گران آن، فقط به دلیل بزرگ بودن آن نیست بلکه کیفیت آن نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. این مغازه همچنین تعدادی خرس بزرگ یک میلیونی و تعدادی پنگوئن و گوریل بزرگ ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی عرضه می‌کند.

فروش عروسک‌های میلیونی منحصر به یک مغازه نیست و تعداد اندکی از مغازه‌های میرزای شیرازی، تعداد معدودی از این عروسک‌ها را برای فروش گذاشته‌اند.

تنظیم: هومن بهلولی